30 Reacties
4 jaar geleden
Hoi, wat vervelend voor je! Ik heb zelf ook last van allergieën en hooikoorts. Ik pak toch iedere dag een cetirizine tabletje en avamys neusspray. Ik zou even met je dokter overleggen of je misschien toch iets kan gebruiken. Jouw welzijn is ook belangrijk voor een goede zwangerschap. Hopelijk voel je je snel beter x
4 jaar geleden
Hoi hoi, ik heb er helaas ook last van( al lukt het me nu nog onder controle te houden) en had het bij mijn vorige zwangerschap na gevraagd en ze hebben een lijst van wat je wel als medicijnen mag pakken. Ik zou het zeker na vragen!
4 jaar geleden
Ik slikte voorheen cetirizine. Op de verpakking staat alleen in overleg met arts. Ik had dus huisarts gebeld, met de vraag of ik het veilig kon gebruiken. Schreef hij me een recept voor met alsnog cetirizine, maar dan 2x zo duur. Verder exact hetzelfde. Kun je dus blijven gebruiken.
Ook had ik oogdruppels die veilig te gebruiken zijn (gewoon bij Kruidvat gehaald). Weet alleen het merk niet meer, zal dat eens opzoeken
4 jaar geleden
Ik mag de hooikoorts pillen van de gynaecoloog (fertiliteitsarts) blijven gebruiken (blauwe pilletjes cetirizine en een neusspray), terwijl de apotheek zei om te stoppen met de pillen en alleen de spray te gebruiken. Dus gebruik ik de spray.
4 jaar geleden
Levocetrizine en avamis neusspray gebruik ik en mag ik blijven gebruiken. Het helpt gelukkig om het ergste tegen te houden.
4 jaar geleden
Ik heb over hetzelfde met de verloskundige contact gehad, heb zelf de levocitrizine pillen en die werden mij door mijn vk afgeraden omdat daar te weinig onderzoek mee gedaan is nog. Gewone citrizine mag wel, dus ga dinsdag gelijk net de huisarts bellen voor andere pilletjes.
4 jaar geleden
Reactie op Veer21
Cetirizine kan je gewoon bij de drogist kopen en is dan veel goedkoper dan ...
Oh top, dankje voor de tip!
4 jaar geleden
Dit is een handige website waarop je kan checken welke medicijnen je mag tijdens zwangerschap:
https://www.moedersvanmorgen.nl/Home/MeerInformatie#cetirizine
Wat ook kan helpen is voor het slapen gaan je holtes leegspoelen (pollen wegspoelen) met een rhino horn:
https://rhinohorn.nl/voordelen/neus-spoelen-bij-hooikoorts
Wel zou ik eerst even met verloskundige of huisarts overleggen.
Ik hoop dat je snel weer goed slaapt!
4 jaar geleden
Je mag bepaalde medicatie wel in samenspraak met de huisarts. Ga in gesprek!
4 jaar geleden
Ik vroeg aan mijn huisarts hoe ik met de hooikoorts mee moet omgaan, omdat ik normaal gezien preventief Loretadine slikt zodra ik weet dat er een paar slechte dagen aankomen. Hij zei dat ik het reactief zou doen, dus alleen pas als ik erg veel last krijgt. Dit is persoonlijk advies, dus ik denk dat je sowieso beter zelf met jouw huisarts het erover kun hebben. Maar mss fijn om te weten dat ik het gevoel heeft dat ik veel minder last heeft tot nu toe, mogelijk door dat de immuunsysteem iets anders doe.
4 jaar geleden
Ik heb hier ook last van en de verloskundige zei tegen mij dat ik mijn medicatie gewoon mag gebruiken. Ik slik fexofenadine. Zelf wil ik het liever niet alle dagen gebruiken en alleen als de klachten niet meer te handlen zijn.