6 Reacties

8 dagen geleden

Oh hier herken ik mezelf zo ontzettend in! Dus lees even mee 馃槦

8 dagen geleden

Reactie op karissaaa93

Oh hier herken ik mezelf zo ontzettend in! Dus lees even mee 馃槦
Helaas nog 0 reacties hier.. vandaag was weer zo'n dagje, zit ik gewoon huilend op de bank nu... Ik schaam me voor mezelf dat ik zo weinig geduld en inlevingsvermogen voel naar mijn kindje. Maar ik merk het op mijn werk ook (ik werk in de kinderopvang) ik moet echt een knop omzetten om mijn dagen weer draaglijker te kunnen maken en meer te kunnen genieten 馃槩

7 dagen geleden

Hier ook al een tijdje. En zaterdag heb ik me er op betrapt dat ik telkens dus ruzie heb met mijn zoontje van 3,5. Ik vond mezelf een onaardig moeder en dacht hij heeft niemand anders dan ik. Zondagochtend werd ik wakker en heb mezelf beloofd niet boos te worden niet in strijd te gaan. En heb hem ook gezegd dat mama niet meer boos gaat worden. En heel gek. Zondag of beter gezegd vanaf zondag gaat het stukken beter. Ik ben rustig en hij is rustig. We hebben nog een jongere van 2 jaar en hij is rustig. Hij probeert mij nog steeds uit te dagen maar omdat ik er niet op in ga duurt het niet lang.

7 dagen geleden

Reactie op Wondertje68

Hier ook al een tijdje. En zaterdag heb ik me er op betrapt dat ik telkens ...
Ik hoop dat dit ook bij mij zou gaan werken, onze jongen is nog 1, maar word zondag 2 jaar. Hij is nog zo klein, en misschien voelt hij ook wel dat ik me anders voel of gedraag. Het is ook niet eerlijk voor hem en hij verdient dit niet 馃ズ Fijn dat het bij jullie nu beter gaat, mocht je nog tips hebben zijn ze welkom hier 鉂わ笍

7 dagen geleden

Lieve jij, mama zijn is iets natuurlijks maar in deze tijden ervaren heel veel mamas het ook als pittig. Vooral omdat wij niet meer gemakkelijk mama kunnen zijn vanuit de verbinding zoals het hoort. Wij hebben het beeld de kinderen alleen op te moeten voeden en tegelijkertijd aan alle verwachtingen te moeten voldoen (maatschappij). Kindjes zijn heel puur en voelen alles aan. Ze zijn een grote spiegel voor ons. Misschien helpt het wetende dat heel veel mamas zich nu zo voelen. Rond deze leeftijd komen ze in de uit probeer fase en leren ze grenzen. Wat voor mij helpt is het oog in de orkaan te blijven en niet mee te vliegen. In verbinding blijven met mijzelf. Mijn dochter van bijna 2 voelt heel goed aan wanneer ik in verbinding ben met mijzelf. Ik heb dan meer rust en sta stevig. Zij voelt dit en dat voelt voor haar ook veilig en duidelijk wanneer ik haar iets uitleg. Ik ben nu bezig met het boek: jagen ,verzamelen ,opvoeden. Dat is voor mij ook heel helpend. Als je geen tijd hebt om een boek te lezen dan heb je hier ook een luisterboek van. Ik zet deze aan als ik in de auto zit, de hond uitlaat, tijdens het stofzuigen ect. In mijn omgeving zie ik ontzettend veel mamas zoekende. Dit word dan ook het onderwerp van mijn scriptie (vierde jaars, opleiding holistisch therapeut). Misschien is er in jouw omgeving ook iemand die je kan helpen die verbinding te vinden en aandacht te geven aan het ongemak van de hormonen. Je hoeft het niet alleen te doen. We can do this! 馃挒

7 dagen geleden

Reactie op Mama31-13-22

Lieve jij, mama zijn is iets natuurlijks maar in deze tijden ervaren heel v ...
Bedankt voor je reactie, ik ga het boek opzoeken (maak vaak gebruik van luisterboeken tegenwoordig) dus deze ga ik direct luisteren! Ik ben heel blij met deze tip! Ik voelde me echt even radeloos 鉂わ笍