13 Reacties

één jaar geleden

Ik heb mijn hormoonstaafje eruit laten halen na 1 jaar. Wat een verschrikkelijk ding vond ik dat. Moodswings, aankomen, onrustige huid en noem maar op. Bij mij werd het met de tijd niet beter, dus na een jaar volhouden toch eruit gehaald. Nu heb ik een koperspiraal en ben er heel erg blij mee. Ik weet niet welke spiraal je hebt geprobeerd, maar misschien kan je de andere proberen. Dus als je een koperspiraal hebt laten zetten nu een hormoonspiraal proberen en of andersom?

één jaar geleden

Reactie op Mamavaneren

Ik heb mijn hormoonstaafje eruit laten halen na 1 jaar. Wat een verschrikke ...
Ooh dat klinkt niet positief😂 Ehm ik heb hormoonspiraalrjes gehad! 1x de Mirena en 1x de Kyleena! Ik mag helaas geen koperspiraal ivm hevige menstruaties en endometriose. Ze willen sowieso geen spiraal meer plaatsen omdat mijn baarmoeder ze uitstoot

één jaar geleden

Geef je toevallig bv? Dat kan ook een factor zijn! Ik heb een implanon en bij het zetten zei de arts dat omdat ik bv geef het qua menstruatie nog wel onregelmatig kan zijn etc. Voor m’n zoontje ook een implanon gehad en was daar heel tevreden over.

één jaar geleden

Voordat ik mn zoontje had heb ik ook een Implanon gehad en toen bleef ik ook constant ongesteld dus na langer dan een half jaar had ik hem er weer uit laten halen. Nu toch weer gekozen voor een implanon en nu niet meer ongesteld! Ik geef wel nog borstvoeding dus dat kan er mee te maken hebben, maar ik was na 6 weken wel 1x ongesteld geweest voordat ik de implanon liet zetten. Het liefst zou ik een koperspiraal willen maar is hier helaas ook geen succes, 3x eruit gevallen 🥲

één jaar geleden

Ik heb voor mijn zwangerschap een staafje laten zetten en dit ging toen 3 jaar lang goed. Na de zwangerschap weer een nieuwe geplaatst en dat was absoluut niet meer wat het was geweest. Continu ongesteld wat je aangaf (achteraf kon dit komen door de BV die ik toen nog gaf) maar heb um eruit laten halen en nu heb ik de spiraal. Dus helaas even geen andere tips voor je 🙂

één jaar geleden

Reactie op SalamHallo0492

Geef je toevallig bv? Dat kan ook een factor zijn! Ik heb een implanon en b ...
Ik ben 23 september gestopt met bv geven na precies 9 maanden bv geven. Dan zou het dus kunnen dat het nog wel beter wordt!

één jaar geleden

Helaas heb ik geen goede ervaringen met de implanon. Ik werd er namelijk heel somber van. De menstruatie was bij mij overigens helemaal weg. Dus dat werkte wel. Na 8 maanden heb ik hem eruit laten halen.

één jaar geleden

Ik hield van mn staafje, heb nu en spiraal en die gaat et binnenkort uit🫤 haat deze spiraal en ga terug naar staafje, ik had t in t begin ook dat op en af ongestelf maar dat trekt recht

10 maanden geleden

Reactie op kmjmm

Ik hield van mn staafje, heb nu en spiraal en die gaat et binnenkort uit🫤 ...
Na hoe lang trok de menstruatie bij jou bij dan?

10 maanden geleden

Ik heb m’n implanon na 5 maanden eruit laten halen . Is geplaatst toen ik ongesteld was en het stopte pas toen de implanon eruit was gehaald . Nu aan de pil en hopelijk volgend jaar een sterilisatie bij mij of mijn man . Wat een gedoe allemaal die anticonceptie 😞

10 maanden geleden

Reactie op jjvdb

Ik heb m’n implanon na 5 maanden eruit laten halen . Is geplaatst toen ik o ...
Pfff echt hoor! Bij mijn zeiden ze dat hij er minstens 6 maanden in moet blijven voordat er iets kan veranderen. Ik heb hem nu 7 maanden en nog steeds niks veranderd. Maandag ben ik bij de huisarts geweest en die zei dat het kon komen door bv. Dus als het 3 maanden na het stoppen met bv nog niet anders wordt gaan ze hem eruit halen. Ik ben nu 1,5 maand gestopt. Wel heb ik een 10 daagse oestrogeen kuur gekregen die hopelijk mijn cyclus weer een beetje op de rit krijgt

10 maanden geleden

Reactie op MamaAnoukZ

Pfff echt hoor! Bij mijn zeiden ze dat hij er minstens 6 maanden in moet bl ...
Ik heb tussen 3/4 maand de pil tussendoor gekregen om m’n lichaam even rust te geven. Het bloeden stopte toen maar begon gelijk weer toen ik gestopt was met de pil . Heb best wel ondergewicht en had het idee dat ik steeds meer aan het inleveren was ipv stabiel te staan op gewicht .

10 maanden geleden

Reactie op jjvdb

Ik heb tussen 3/4 maand de pil tussendoor gekregen om m’n lichaam even rust ...
Jaa ik ben sinds de bevalling vergeleken met voor de zwangerschap 17 kg afgevallen. Voor de zwangerschap woog ik 79 kg en 185. Nu ben ik 62 kg😱 en ik doe er niks voor, behalve het feit dat ik de hele zwangerschap heb gespuugd