12 Reacties

één jaar geleden

Wat vervelend!:( Wat versta je onder ziek? Als mijn dochter verkouden is of bijvoorbeeld verhoging heeft door doorkomende tandjes neem ik haar gewoon mee. Maar als ze verhoging heeft zonder tandjes/koorts/griep whatever dan zou ik haar ook lekker thuishouden inderdaad.

één jaar geleden

Kan ook dat de baby op dat moment nog helemaal niet zo ziek was he, en echt ik begrijp je wel maar je ontkomt er niet aan en eerlijk wij zijn hier ook al vaak ziek geweest door kindjes bij de gastouder. Toch denk ik het is ook wel goed voor opbouwen van wat weerstand 😘 Heel veel beterschap gewenst, en het komt vast snel weer goed ❤️🫶🏻

één jaar geleden

Je kan overal waar kindjes zijn iets oppikken qua ziek zijn. 😅 Vooral in deze periode van het jaar. Dan moet je jezelf thuis opsluiten om dit voor te zijn.. 🫢

één jaar geleden

Née niet logisch. Ik denk dan maar weer fijn voor de weerstand

één jaar geleden

Reactie op -Tessa-

Wat vervelend!:( Wat versta je onder ziek? Als mijn dochter verkouden is ...
Dat meisje had gele slijmen, zag er bleek/gelig uit. Ze was sowieso verkouden, ik had het zelf niet gedaan. Nu hebben Elias en ik allebei een snotneus, mijn neus en oren zitten verstopt en hij ademt door zijn neus. Er is nog geen koorts gemeten. Zou ik hem al perdolan zetpilletje geven preventief of best niet? Dank je om me te lezen trouwens!

één jaar geleden

Kans is aanwezig dat jullie elders al met een verkoudheid zijn aangestoken, daar de incubatietijd voor een verkoudheid 2 tot 3 dagen is.. Als je je kind voor ieder verkoudheidje thuis moest houden wordt het denk ik wel heel rustig overal. Zoals eerder gezegd, een beetje weerstand opbouwen is ook heel fijn natuurlijk! Neemt niet weg dat het vervelend is als je ziek bent natuurlijk. Beterschap.

één jaar geleden

Ik snap je helemaal maar ja zodra de R in de maand zit zijn ze vaak verkouden of hoesten. Mijn oudste van 2.5 jaar is vorig jaar maar liefst 9/10 maanden verkouden/hoesten geweest. M’n jongste ook wel wat gehoest dit jaar. Laatst waren we bij een indoor speeltuin voor kids en hij zat in de ballen bak al die ballen af te likken 😅 tja ik zei zo weer wat weerstand naar binnen aan het werken 🤣 Je houdt het niet tegen nu in deze tijd helaas. Kijk als ze echt ziek zijn houdt ik ze zeker thuis maar snot hoort er helaas bij. En weerstand opbouwen is goed. Zeker voor als ze straks richting de basisschool gaan. Hoe zielig het ook is!

één jaar geleden

Reactie op Sxsennax

Dat meisje had gele slijmen, zag er bleek/gelig uit. Ze was sowieso verkoud ...
Nou god dit klinkt als mijn kind. Als ik haar dan elke keer binnen moet houden, mag ze op haar 18e een keer de deur uit. Ze is al sinds haar eerste dag op de opvang 6 maanden geleden constant verjouden. Ik volg het beleid van de opvang: vrolijk, geen koorts en geen kinderziekte waarvan de GGD zegt dat je beter niet bij andere kindjes in de buurt komt = gewoon op pad.

één jaar geleden

Daarbij, als het van gisteren was, ben je niet nu al ziek. Vaak duurt zoiets 2-3 dagen dus wss heb je het ergens anders opgepikt.

één jaar geleden

Heel vervelend hoor ziek zijn. Mijn zoon had eerst buikgriep, toen rs virus en nu ben ik ziek. Ze pakken nu eenmaal van alles op zeker als ze naar de kinderopvang gaan. Denk niet dat dit door de vrouw met haar baby kwam. Of ze moeten met elkaar hebben gespeeld en in contact zijn gekomen dat hij mogelijk is aangestoken, maar weet niet of dat zo snel gaat. En verwacht ook niet dat deze moeder haar baby zou meenemen als deze zwaar koorts zou hebben. Maar er heerst van alles is ook een beetje tijd van het jaar. In ieder geval veel beterschap voor jullie beide!

één jaar geleden

Doodziek vind ik persoonlijk een tikkeltje overdreven als je een verkoudheid hebt opgelopen. Ik zou persoonlijk deze mevrouw er niet op aanspreken als je haar ziet. Je word er echt niet minder ziek van en deze mevrouw voelt zich waarschijnlijk alleen maar rot en vervelend. Misschien het enige uitje wat ze deze week heeft gehad. Daarnaast denk ik niet dat dit kindje jullie gister aangestoken heeft en vandaag ben je ziek gezien de incubatietijd zoals al gezegd en dan moet je er al bijna naast hebben gezeten of intensief contact hebben gehad. Ik kan me wel voorstellen dat je je ellendig voelt en wellicht je daarom extra geïrriteerd bent over iemand die een verkouden kindje heeft meegenomen?! Heel veel beterschap voor jou en je kleintje! ♡

één jaar geleden

Ik begrijp je gevoel! Dit hadden wij ook met mijn dochtertje meegemaakt toen ze net 2 maanden was. We spraken af voor Koningsdag bij iemand thuis, gezellig met z’n allen. Deels buiten dus we zaten niet met z’n allen in 1 kamer. Maar er was ook iemand die verkouden was en mijn baby toen ook. Suuuuper irritant want ja, houd dat neusje maar goed schoon. Echt heel irritant. Wilde het m’n vriendin ook erg kwalijk nemen, maar toen t eenmaal overwaarde had ik wel geleerd dat dit bij t leven hoort!