50 Reacties
4 jaar geleden
Ik ben 5+5 en ben alleen moe en gevoelige borsten. Verder nergens last van. Heeeeel soms misselijk, pilletje erin en t is weg
4 jaar geleden
Ik ben 7 + 3 weken. Ik heb dagen lang geen avond eten gegeten. Ik kan niet tegen zwaar eten. Alleen ligt eten zoals fruit yoghurt brood tosti.
Ik ben ook vaak de gehele dag misselijk zonder over te geven. Dan als ik naar de wc ga en dan komt het eruit als ik mezelf een klein zetje geef. Daarna voel ik me pas wat beter
4 jaar geleden
Reactie op Nunu24
Helpt ie tegen misselijkheid ?
Jaaa wonderspul. Via de huisarts
4 jaar geleden
Hoi, ik ben 6 + 4 weken. Ik heb lichte spierpijn in mijn buik, billen en onderrug. En gevoelige pijnlijke borsten. Gelukkig niet misselijk.
Ik drink elke dag gember munt thee (omdat ik lees dat gember tegen misselijkheid werkt) en verder eet ik niet na 19 uur. Dat ligt me dan zwaar op mijn maag. Verder voel ik me heel goed, gister wezen hardlopen. Maar de sufheid herken ik ook bij vlagen.
4 jaar geleden
Ik ben 6 weken zwanger en heb zelf nergens last van maar bij ik weet dat bij ernstige misselijkheid promethazine kan helpen
4 jaar geleden
Ik ben 6+2 en ben al een week continu misselijk. Er is dan geen enkel moment dat ik me neit misselijk voel. Ik heb nog nooit moeten braken maar wel steeds het gevoel dat het wel moet. Geen eetlust en al bijna 1.5 kilo afgevallen. Eet heel weinig, contact gehad met ziekenhuis die geeft aan dat medicatie pas kan wanneer ik echt niks binnenkrijg en alles wat ik wel binnenkrijg uitkots. Alleen dan.. Die pilletjes kunnen geen kwaad en is gewoon mogelijk via de huisarts dus? Ik ga wel even contact zoeken met huisarts, want dit houdt niet op:(
4 jaar geleden
Ik herken het echt helemaal! Waar ik 2 weken geleden nog 3x per dag warm kon eten, heb ik nu eigenlijk 0,0 trek. Iedere ochtend gal overgeven en de hele dag zo’n brok in je keel van moet ik nou spugen of niet..🙃
4 jaar geleden
Ik voel je, lig alleen maar op de bank zo heftig is misselijkheid. mag suprimal slikken van huisarts, helpt in zoverre dat ik in elk geval fruit en kwark kan binnen houden. Ik slik ook gemberpillen, maar verloskundige zei dat het kan dat die pas na 2 weken werken. Wil dan wel weer gestopt zijn met suprimal. Hoop dat het gaat werken. Ik probeer in tussen ook andere dingen een beetje te eten, maar dat komt er weer uit :( m'n man zorgt nu voor het eten, even wennen voor hem maar hij ziet wel dat het bij mij niet gaat
4 jaar geleden
Heb dus ook de eerste 2 weken na positieve test mega honger gehad en veel gegeten, dus is best wel een contrast met nu bijna niks eten 😅
4 jaar geleden
Bij mij heeft emesafene ook echt goed geholpen! Ik heb gister om 18:00 eerste tabletje gehad en vandaag om 18:00 de tweede. Hele dag niet misselijk geweest. Ik durf het nog bijna niet te geloven 😛
4 jaar geleden
Heb dus ook de eerste 2 weken na positieve test mega honger gehad en veel g ...
Ik heb dat nu! Zit in week 5 en heb de hele tijd zin in eten…. 🥴
4 jaar geleden
Ik heb dat nu! Zit in week 5 en heb de hele tijd zin in eten…. 🥴
Lekker eten, als je misselijk wordt ben je blij als je 'reserves' hebt. Begreep wel van verloskundige dat moeheid de misselijkheid veel erger maakt, heb net corona gehad dus daardoor misschien extreem misselijk afgelopen week, heb hoop dat het beter wordt met veel slapen 🙂
4 jaar geleden
Ik ben er beetje klaar mee met de misselijkheid.. morgen de huisarts bellen voor medicatie. Het liefst in zetpil vorm eigenlijk, want mijn gewone medicatie kan ik ook amper slikken. Iemand bekend met een middel in zetpil vorm?
4 jaar geleden
Ik was vanaf week 5 ook enorm misselijk. Vanaf de middag en dat de rest van de dag. Niet kunnen warm eten (wel frietjes of pizza🙈😅) ik was echt zo slecht. Van de gynaecoloog navalit gekregen. De eerste dag genome. De dag erna was ik zooooo moe. Kon ogen niet openhouden. Dus ok ik laat ze weer. De hele nachts zo misselijk geweest. Ze dan terug genome. Weer zo moe. Heb ze dan wel blijven nemen en nu is het te doen. Niet meer extreem moe en niet misselijk!
Wondermiddel. Maar in België nog duur middeltje. Denk rond de 22€ was het. Is het in Nederland dezelfde prijs? Daar scheelt het soms veel in medicatie.
4 jaar geleden
Ik ben officieel nog niet zwanger, de IVF terugplaatsing is vorige week dinsdag geweest. Maar vanaf vandaag begin ik met spugen en ben ik misselijk na het eten. In mijn vorige zwangerschap heb ik HG gehad, dus ik hoef eind van de week al bijna geen test meer te doen omdat ik de symptomen herken van de vorige keer.
Het is alleen vroeger begonnen dan de vorige keer. Maar goed... ik wacht toch maar even de test af.
4 jaar geleden
Ik ben in week 5+5 als ik t goed heb, heel weinig verschil met de medicatie die ik al geruime tijd neem ivm ivf traject. Borsten zijn gevoelig, maar lijken iets groter dan van medicatie alleen, opgeblazen, winderigheid, last van maag is allemaal al bekend van de medicatie. Ik heb wel opvallend meer eetlust. Moe was ik ook al van de meds, maar lijkt nog een tikje erger. Ik heb als zelfstandige wel vaker dan anderen de gelegenheid om tussendoor te rusten. Ik was misselijk 1 dag toen ik echt al meerdere nachten veel te weinig geslapen had, maar verder niet meer dan eens een vluchtig moment. Soms lijkt het alsof ik nog steeds in de wachtweken ben... dus we kijken enorm uit naar de echo op 29/4.