4 Reacties

9 maanden geleden

Hier een meisje van 5 december. Kruipt ook niet Tijgert wel. Gaat ook niet zelfstandig zitten. Doet nu wel sinds een paar dagen optrekken op haar knietjes op de trap trede of op lage dingen. Daar in tegen zegt ze mama papa eten en daar. Ik laat mijn dochter zo veel mogelijk op haar buik liggen doen geen oefening komt vanzelf.

9 maanden geleden

Volgens mij zijn alle baby's lenig. Het verbaast mij soms hoe onze zoon zichzelf allemaal kan vouwen😂. Los van dat. Die van ons kan ook nog niet kruipen. Wel tijgeren, goed zitten en terug naar buiklig, zichzelf optrekken aan de bank, in zit stand komen. Die laatste doet die trouwens ook niet zo vaak. Lijkt soms nog een beetje angstig. Ik denk dat elk kindje op zijn eigen tempo ontwikkeld. Zolang ik van de opvang hoor dat hij zich goed ontwikkeld, ga ik ervan uit dat het goed is (zij zien zoveel kindjes).

9 maanden geleden

Herkenbaar! Ons zoontje heeft precies hetzelfde. Hij moet zijn spierkracht opbouwen zodat hij naar de volgende mijlpalen kan gaan zoals kruipen en zichzelf omhoog trekken. Ik doe iedere dag wat oefeningen met hem. Ik laat hem vanuit zijn buik op zijn armen steunen. Houd hem hierbij onder zijn armen vast. En trek hem na even vasthouden overeind over een bil naar zithouding. Hierdoor begint hij langzaam zelf nu te leren zitten. Vanuit zithouding laat ik hem weer terug naar buiklig houding te gaan. Dit doe ik door 1 beentje te buigen en zijn armpjes deze zijde op te strekken en zijn handjes op de grond te zetten. Zo gaat hij uit zichzelf weer terug liggen en leert hij dit ook zelf doen. Om hem te laten wennen aan de kruiphouding in zijn benen leg ik hem met zijn buik over mijn bovenbeen, zo met zijn onderlichaam tussen mijn benen. Langs mijn been leg ik speelgoed zodat hij in deze houding even speelt en ook hieraan went en kracht door opbouwt. Als laatste laat ik hem staan aan zijn loopwagen. Ik zit achter hem met een been, zodat wanneer hij zich laat zakken hij in zithouding op mijn been zakt. Ik laat hem met zijn armpjes over het wagentje hangen waardoor hij gaat spelen en even blijft staan. Ook hierdoor bouwt hij kracht op. Dit alles doe ik naar hoe mijn zoontje hier mee door wilt gaan. Is hij er snel klaar mee dan stop ik. Alles gebeurt spelenderwijs en hij vind het zelf erg grappig om te doen. Ik merk zelf nu al resultaat na 1 week. Hij probeert al meer te kruipen dan te tijgeren. Deze oefeningen heb ik van de fysio gekregen voor hem 😊

8 maanden geleden

Hoi, ik heb toevallig ook net een topic geplaatst. Mijn zoon doet ook weinig, zit niet zelf, sinds een aantal weken door hulp van de fysio aan het tijgeren. ook is hij erg klein voor zijn lengte waarvoor we nu bij de kinderarts zijn. ik dacht toevallig vandaag ook aan hypermobiel. ik ga het volgende week even aan de fysio vragen. als ik hem in zit help, en hem laat steunen op zijn arm zakt hij er vaak gewoon door.