7 Reacties

9 maanden geleden

Hoi, Ik heb bij beide bevallingen van mijn kinderen de Elle Tens gebruikt en ik vond dat heel fijn. Ik heb geen ervaring van een bevalling zonder Tens dus kan niet vergelijken. Bij beide bevallingen ben ik ingeleid en waren de weeën meteen heftig met maar maximaal een minuut ertussen. De Tens zorgde er bij mij echt voor dat ik de weeën beter kon verdragen. Zonder weeën van tevoren de Tens uitgeprobeerd, dan is het echt een naar gevoel. Met een wee is het juist een fijne tegenhanger/afleider. Volgens mij komen de benodigde hormonen voor natuurlijke pijnbestrijding ook beter op gang. Ik werd dan ook tussen de weeën door heel moe, viel dan even bijna in slaap tot de volgende wee. Meer ontspanning tussendoor werkt weer positief voor het proces. Daarnaast vond ik het apparaatje in m’n hand ook een heel fijn focuspunt. Bij elke wee kon ik op het knopje drukken. Vanaf de persweeën had het bij mij geen effect meer. Dan worden de stroomschokjes juist heel irritant dus vanaf dat moment deed ik m weer af. Lang verhaal kort: heeft me bij beide bevallingen echt goed geholpen. Bij beide een intense weeënstorm, geen verdere pijnbestrijding nodig gehad en bevallingen duurden relatief kort (4,5 en 2,5u).

9 maanden geleden

Ik heb de TENS gebruikt. Ik vond hem vooral fijn bij het opvangen van de eerste echte weeën. Het haalde net de scherpe randjes ervanaf. Maar toch vond ik de weeen heel erg pijnlijk. Vanaf 6 cm ontsluiting kwam ik in een weeenstorm en toen trok ik het echt niet meer. Toen remifentanyl gekregen en dat was echt super fijn. Ik werd weer ontspannen en kon weer ontspannen tussen weeën door. Misschien ook nog iets om te overwegen ipv een ruggenprik, mocht je toch willen uitwijken naar pijnbestrijding. Als ik nog een keer zou bevallen zou ik toch een bevalbad willen proberen. Dan kan de TENS alleen niet mee.

8 maanden geleden

Hoi! ik ben benieuwd wanneer je bevallen bent of je het gebruikt hebt en wat je ervaring was. Ik zou ook de 2e graag zonder ruggenprik proberen. Ik ben echter pas begin mei uitgerekend. Heel veel succes en heel veel liefs 🥰

8 maanden geleden

Bij beide bevallingen de tens gebruikt, bij de eerste tussendoor nog onder de douche geweest zonder Tens. Was ook prettig, maar na het douchen toch de Tens weer opgeplakt en aangesloten. Beide bevallingen weëenstorm gehad, waarbij de combinatie van ademhalingsoefeningen en de Tens mij geweldig geholpen hebben. Het scherpe randje wordt weggehaald, maar ik zou wel oefenen met het kunnen ontspannen van je lichaam dmv ademen. Dan kan je de wee toelaten ipv ertegen verzetten, want anders zal de Tens niet genoeg zijn denk ik. Daarnaast wat eerder genoemd wordt, focuspunt op het apparaat fijn, en ik vond het fijn te kunnen zien hoe lang een wee duurde en wanneer je weer op adem kan komen.

8 maanden geleden

Ik vond de Tens top! Vooral dat je zelf de controle houdt en iets kan doen vond ik fijn. Alsof het me hielp de regie te behouden (kan natuurlijk ook zonder tens ;) Door de prikkels toe te dienen, kunnen je hersenen minder focussen op de pijn van de weeën.

8 maanden geleden

ik vond het niets toevoegen. maar bij mij werden de weeën zo heftig dat ik na 4uur toch naar t ziekenhuis wilde had nog maar 2cm ontsluiting... zou zo weer voor die ruggenprik gaan

8 maanden geleden

Ik vond de tens ook top!! Inderdaad het idee dat je zelf iets kunt doen op het moment dat je heftige weeën hebt. Het is geen echte echte pijnstilling, maar haalt wel de scherpe randjes eraf!