7 Reacties

9 maanden geleden

Hoi, Ik heb bij beide bevallingen van mijn kinderen de Elle Tens gebruikt en ik vond dat heel fijn. Ik heb geen ervaring van een bevalling zonder Tens dus kan niet vergelijken. Bij beide bevallingen ben ik ingeleid en waren de weeën meteen heftig met maar maximaal een minuut ertussen. De Tens zorgde er bij mij echt voor dat ik de weeën beter kon verdragen. Zonder weeën van tevoren de Tens uitgeprobeerd, dan is het echt een naar gevoel. Met een wee is het juist een fijne tegenhanger/afleider. Volgens mij komen de benodigde hormonen voor natuurlijke pijnbestrijding ook beter op gang. Ik werd dan ook tussen de weeën door heel moe, viel dan even bijna in slaap tot de volgende wee. Meer ontspanning tussendoor werkt weer positief voor het proces. Daarnaast vond ik het apparaatje in m’n hand ook een heel fijn focuspunt. Bij elke wee kon ik op het knopje drukken. Vanaf de persweeën had het bij mij geen effect meer. Dan worden de stroomschokjes juist heel irritant dus vanaf dat moment deed ik m weer af. Lang verhaal kort: heeft me bij beide bevallingen echt goed geholpen. Bij beide een intense weeënstorm, geen verdere pijnbestrijding nodig gehad en bevallingen duurden relatief kort (4,5 en 2,5u).

9 maanden geleden

Ik heb de TENS gebruikt. Ik vond hem vooral fijn bij het opvangen van de eerste echte weeën. Het haalde net de scherpe randjes ervanaf. Maar toch vond ik de weeen heel erg pijnlijk. Vanaf 6 cm ontsluiting kwam ik in een weeenstorm en toen trok ik het echt niet meer. Toen remifentanyl gekregen en dat was echt super fijn. Ik werd weer ontspannen en kon weer ontspannen tussen weeën door. Misschien ook nog iets om te overwegen ipv een ruggenprik, mocht je toch willen uitwijken naar pijnbestrijding. Als ik nog een keer zou bevallen zou ik toch een bevalbad willen proberen. Dan kan de TENS alleen niet mee.

8 maanden geleden