8 Reacties

één maand geleden

Door omstandigheden hebben wij veel wissels gehad in gastouder. we zitten nu bij nummer 4 in een jaar tijd. Onze dochter is bijna 2. Het overstappen ging gelukkig goed. Wel even verlegen in het begin, maar al snel was het prima. Ik denk dat wij als ouder er meer problemen mee hadden :)

één maand geleden

Wij zijn overgestapt van gastouder naar kinderopvang, ook wegens verschillende meningen tussen ons en gastouder. Op het KDV was het de eerste 2 keer even wennen en sindsdien vind hij het zo leuk. Hij gaat echt met heel veel plezier nu!

één maand geleden

Ik heb minder goede ervaringen, mijn zoontje was altijd onwijs onderzoekend op het kdv. Sinds we de overstap maakte is die juist heel huilerig daar. Eet hij en drinkt hij slechter. Zijn nu 3 maanden bezig. Is hij daar wel eerst begonnen op een andere groep en ging die na 3 weken weer naar een andere groep binnen het kdv. En we verhuisde ook echt van plaats. Dus alles was nieuw. Kan best zijn dat als alles wel thuis hetzelfde is dat het minder heftig is voor ze.

één maand geleden

Reactie op Fenje

Ik heb minder goede ervaringen, mijn zoontje was altijd onwijs onderzoekend ...
Moet ik er wel bijzetten dat het kdv juist heel erg wil meedenken. Juist veel 1 op 1 aandacht geven en kijken wat hij nodig heeft, maar hij is duidelijk daar nog niet zichzelf. We hebben binnenkort ook gesprek om met elkaar te sparren. Dus wel tevreden over het kdv zelf

één maand geleden

Ik heb een hele goede ervaring met het overstappen naar een andere opvang. Ook wij zaten voorheen bij een kdv waar ze iedere week belde dat we hem op moesten halen, er was altijd iets. Het was een kdv van de vrije school en het klikte totaal niet. Te zweverig en enorm chaotisch. Zoontje altijd huilerig terwijl hij thuis een super vrolijk mannetje is. We zijn overgestapt en sindsdien gaat onze zoon iedere dag met plezier naar de opvang en is het echt de gangmaker, altijd vrolijk, voelt zich helemaal thuis en wij ook. Als het niet goed voelt, volg je gevoel. Bij ons heeft het super goed uitgepakt. Ook een veel beter ziekte beleid, alles in overleg en niet zo overdreven.

21 dagen geleden

Wij zijn in mei ook geswitcht van opvang, ze sliep niet de opvang en was ook altijd aan het huilen als ik kwam. Ook was uk niet helemaal tevreden, ze was vaak heel vies enzo. Ze is naar een andere opvang gegaan omdat ze daar ook plek hadden voor onze baby tzt . En omg de beste beslissing van m’n leven! Ze heeft het hier veel leuker, vrolijker, slaapt beter, ze zijn veel professioneler!

19 dagen geleden

Ik ben in mei overgestapt van kinderopvang naar gastouder. Dit omdat ik een andere baan had en ik bij de opvang enorm lang op de wachtlijst moest staan voor een extra opvangdag. Dat was niet te regelen. Mijn zoontje heeft het volgens mij allemaal niet zo in de gaten gehad en gaat met ontzettend veel plezier naar de gastouder. We hebben er bij de opvang ook niet zo’n ding van gemaakt als in een afscheid of zo. Kids zijn heel flexibel dus ik moedig deze wisseling alleen maar aan :)

16 dagen geleden

Wij zijn op 1 jaar geswitched van kdv naar gastouder en wat een verschil is het. Op kdv altijd huilen, altijd wat, en bij gastouder zo een vrolijk ventje. Hij had heel erg behoefte aan nabijheid en zelfde gezicht, dat boden ze op het kdv totaal niet. Hij zit nu op een groepje van 4 a 5 kindjes afhankelijk van de dag en hij is super sociaal en echt totaal niet verlegen meer. Hij slaapt ook zoveel beter sinds we er weg zijn. Als ik het opnieuw mocht doen zou ik eerder switchen!!