3 Reacties

6 maanden geleden

Hoi hoi Mijn dochter had het zelfde te grote neusamandelen en vaak oorontsteking! Ook verwijzing KNO was 1 sec binnen en hij zei ik hoor haar al ademen die neus amandelen zijn veel te groot ( wel gecheckt natuurlijk) hij vertelde wek dat daardoor iets in de oren anders werkt , week erna kreeg ze buisjes en neusamandelen verwijderd en het is echt een stuk beter! Ze heeft toevallig nu weer oor ontsteking dus de buisjes nemen het niet weg maar wel heeft ze er nu geen last van omdat de druk er af is en het er uit loopt via het buisjes! De ingreep zelf stelt echt niks voor .. met 5 min mocht ik weer na haar toe was ze geholpen en al wakker

6 maanden geleden

Keelamandelen halen ze niet gauw meer weg, vooral niet bij jonge kinderen. Maar neusamandelen worden nog wel geknipt (kans bestaat wel dat ze weer aangroeien) en vaak buisjes in de oren. Veel kinderen hebben er baat bij en zij dan minder snel ziek. Maar er zijn ook kinderen waar het niet bij helpt. Operatie stelt niet veel voor. Hebben ze ook weinig last van. Wacht gewoon rustig het bezoek af bij de kno arts...dan hoor je wel wat nodig is...

6 maanden geleden

De ingreep stelt inderdaad echt niets voor, het is zo klaar. Natuurlijk vinden ze het even niet leuk maar hebben naderhand niets gemerkt aan onze zoon dat hij ook maar iets van pijn had. Toevallig nu wel weer een oorontsteking en helaas waren daardoor de buisjes dicht gaan zetten. Maar even snel langs de kno geweest en die heeft eea weggezogen en nu loopt het gewoon weer door.