42 Reacties

2 jaar geleden

Reactie op Koalabeertje

Ik ben hier serieus al 2 jaar over aan het twijfelen en over aan het lezen ...
Op consumentenbond kun je lezen dat wasbare luiers beter zijn voor het milleu, als je het interessant vind. Zij hebben daar onderzoek naar gedaan. Omdat er zoveel keus is, zie je door de bomen ook het bos niet meer. Herken ik. Maar ik dacht ook heel nuchter: tja... Het is een baby, geen volwassen mens die er in allerlei vormen en maten is. Tuurlijk verschillen ze allemaal maar niet zo extreem als volwassene. Ik dacht; goed absorptie vermogen en we proberen het wel. Maar zoals ik lees vind je wegwerp ook prima, is dan toch ook oké als dat voor je werkt?! Ik deed het persoonlijk onder het mom van geld besparen, als we een tweede krijgen hebben we gratis luiers. En als we die niet mogen krijgen dan zijn we niet veel duurder uit als met wegwerp (Volgens consumentenbond is wasbaar goedkoper maar omdat ik duurder uit kwam dan was berekend door meer luiers te kopen ging voor mij de vlieger niet op)

2 jaar geleden

Reactie op Koalabeertje

Vraag mij oprecht af waarom ‘wasbare moeders’ het zo geweldig vinden dat je ...
Twee voorbeelden uit de laatste paar dagen. Hoewel Sylke al een maand of 2 de vaste behoefte eigenlijk altjd op het potje doet gaat het nu even mis. Er komt een kies door en daarbij horen grote hoeveelheden zachte tot vloeibare ontlasting. We zitten in een druk restaurant halverwege de lunch wanneer ze moet poepen, maar konden zonder stankoverlast voor de hele tent, of een luier verschonen tussen de happen door, onze borden leegeten. Dezelfde slechte timing wanneer ik een stuk met de auto onderweg zijn, ik merk het nu pas thuis, ipv dat ik kokhalzend of kotsend de auto aan de kant moet zetten. Beide gevallen had een wegwerpluier niet aangekund, ze zou van nek tot tenen onder hebben gezeten, en ik, in het tweede trimester, had in de auto echt mijn eigen geur daar nog aan toegevoegd...

2 jaar geleden

Volg het luier huis op instagram!!

2 jaar geleden

Ja hier mijn eerste vanaf 5 maanden in wasbaar. Van alles geprobeerd maar uiteindelijk bij sio van close pop in en milovia en tweedelig van little lamb blijven hangen. Nu wil ik vanaf de geboorte wasbaar gebruiken dus volop aan het oriënteren en langzaamaan wat overbroekjes enzo aanschaffen. Oudste is inmiddels 6. Heb de luiers van hem verkocht. Dus ook voor one size/size 2 nu al een beetje rond aan het kijken. Vind wasbaar zoveel prettiger dan wegwerp. Bij ons eigenlijk niet eens direct uit milieuaspect. Vind het vooral gewoon makkelijker.

2 jaar geleden

Wij hebben een groeipakket gekocht bij de luierhoek in Gent. De luiers moeten 3x voorgewassen worden voor gebruik. Ben nog aan het zoeken naar een geschikt wasmiddel. Ik ben allergisch aan vanalles en reageer fel op geurtjes. Waspoeder ariel style and color gekocht maar vind ik te sterk rieken. Er mag maximaal 5% zeep in zitten, geen optische witmakers of bleekmiddelen, enz... wel een hele studie om iets te vinden 😥 de winkel waar we de luiers kochten verkoopt ook wasmiddel, maar dat is niet dichtbij huis.

2 jaar geleden

Reactie op LQ88

Wij hebben een groeipakket gekocht bij de luierhoek in Gent. De luiers moet ...
Ariel sensitive en ah puur hoor ik veel goede verhalen over. Die moeten ook mogen. Zelf altijd formil color (powder) van de lidl gebruikt bij de luiers van mijn zoon. Maar ik kom uit Nederland. Overigens sporadisch ook wel gewoon robijn color/zwitsal kan ook prima maar duur om altijd te gebruiken.

2 jaar geleden

Wij hadden een proefset gekocht voor de eerste, maar vonden het bij de eerste 2 weken ervaring aan hoeveelheid was en poepluier al te veel gedoe. Proefset weer verkocht. Ik vind het ook echt zonde hoeveel kg luiers ik nu weggooi, maar het is me de tijd niet waard.

2 jaar geleden

Ik ben ook aan het nadenken over wasbare luiers. Maar wij hebben zelf geen droger thuis staan. Weet iemand of het te doen is om de wasbare luiers aan de lucht te drogen is? Of ben je dan dagen aan het wachten totdat het droog is?

2 jaar geleden

Reactie op Mariissz

Ik ben ook aan het nadenken over wasbare luiers. Maar wij hebben zelf geen ...
Het ligt ook een beetje aan wat voor soort luiers je gaat gebruiken. Ik had bij mijn zoontje nachtluiers van anavy. Dat duurt in de winter vrij lang voor ze echt droog zijn (wij hebben wel een vrij koud huis). Maar dat is ook op te lossen door een paar luiers extra aan te schaffen. Werk je met bijvoorbeeld pockets of een sio systeem dan droogt het al een stuk sneller omdat je dan losse delen te drogen hebt in plaats van één dikke luier. Ik heb een droger maar gebruik(te) die eigenlijk weinig. Alleen boosters en binnenluiers af en toe zodat ze wat zachter bleven.

MOD

2 jaar geleden

In het algemene topic vind je hier veel informatie over. Er is al een topic waarvan we op deel 3 of 4 zitten. Wellicht kan je hier veel informatie halen/ vragen stellen. Fijne zwangerschap!

2 jaar geleden

Reactie op Mariissz

Ik ben ook aan het nadenken over wasbare luiers. Maar wij hebben zelf geen ...
Ik droog ze eigenlijk altijd aan de lijn, maar heb daar ook goed de ruimte voor. De 2-in-1luiers van little lamb zijn altijd in een dag droog, alles-in-1 duurt net wat langer.

2 jaar geleden

De oudste droeg eerst wegwerp maar na enkele maanden al overgeschakeld naar wasbaar. Tweede kindje vanaf geboorte in wasbaar. Buikbaby gaan we ook in wasbaar doen. Mijn vriendin is luierconsulente bij Nappies, ze geeft 100% gratis advies (je moet niets kopen, het is echt gratis), je kan alle luiers bekijken en proberen op je kindje indien gewenst, zeker een aanrader zo'n gesprek. Onze kids waren ook rond hun 2 jaar zindelijk. Eerlijk, ik vind het wassen en opplooien extra werk wat je met wegwerp niet hebt. Maar het is zeker goedkoper, milieuvriendelijker, weinig lekkage problemen en onze kids waren snel zindelijk. Het is maar wat je voorkeur uitdraagt.

één jaar geleden

Vraagje omtrend wasbare luiers. Wij gaan het ook proberen en hebben het in huis. Ik vind alleen veel luieremmers erg klein.. een beetje en vollere wasmachine lijkt mij wenselijk? Hoe doen jullie dit? Wat voor luieremmer hebben jullie?

één jaar geleden

Reactie op Evelienaa

Vraagje omtrend wasbare luiers. Wij gaan het ook proberen en hebben het in ...
Wij gebruiken de hallbar van Ikea. Had daar ook andere was in dus heb ze te koop staan want heb een andere wasruimte na verhuizing. Dus als je interesse hebt? Maar dat terzijde, hallbar dus met een kussenhoes van de action als wasbak. Werkt prima!

één jaar geleden

Reactie op Evelienaa

Vraagje omtrend wasbare luiers. Wij gaan het ook proberen en hebben het in ...
Van IKEA die metalen, ziet er leuk uit, en je kunt 'm in 2 maten krijgen. Ik vind het eigenlijk fijner als er een open structuur is, vuile luiers die hebben kunnen drogen stinken niet zoals natgebleven luiers dat doen, maar dan heb je wel iedere keer nadat je er een luier in doet even geur... Nu is het met wassen heel serg stinky, maar tussendoor sluit de deksel goed af. Benieuwd of iemand anders nog een oplossing heeft, misschien vochtvreter onder in de emmer?

één jaar geleden

Reactie op Evelienaa

Vraagje omtrend wasbare luiers. Wij gaan het ook proberen en hebben het in ...
Wij vinden die emmer groot genoeg. Als hij vol zit, is het ook echt tijd om te wassen (1x per twee dagen). Daar doen we dan, na het spoelen!, handdoeken enzo bij. Die zitten in een andere wasmand.

één jaar geleden

Reactie op Evelienaa

Vraagje omtrend wasbare luiers. Wij gaan het ook proberen en hebben het in ...
https://www.blabloom.com/nl/producten/totsbots-luieremmer-wit-16-l/4575/?gclid=EAIaIQobChMImM_SiujO-gIVDQSLCh39nAEXEAQYAiABEgIbGvD_BwE Wij gebruiken deze en dan zit de machine wel vol genoeg.

één jaar geleden

Welk systeem gebruiken jullie dan? Wij hebben ons er dit weekend eens in verdiept en komen uit op de snap in one van fluffy nature. Iemand ervaring?

één jaar geleden

Reactie op Famperientje

Welk systeem gebruiken jullie dan? Wij hebben ons er dit weekend eens in ve ...
https://www.billenboetiek.nl/wasbare-luiers/tweedelige-systemen/popolini-ultrafit-organic/ https://www.billenboetiek.nl/wasbare-luiers/tweedelige-systemen/overbroekjes/breberky-overbroekje-klittenband/ Vriendin van mij gebruikt deze. Dit ga ik ook gebruiken icm totsbots. Wel 2 delig systeem want deze hebben een hoger absorptie vermogen. Ik wil geen 2 systemen door elkaar gezien mijn partner (mannen) zulke dingen toch niet uit elkaar gaan houden 😅

één jaar geleden

Reactie op Evelienaa

https://www.billenboetiek.nl/wasbare-luiers/tweedelige-systemen/popolini-ul ...
Ik vind totsbots heel erg breed in het kruis, gebruik zelf daarom little lamb.