12 Reacties

één jaar geleden

Wat een heftige situatie, heel erg dat je dit moet meemaken. Ik heb geen ervaring dus ik kan je er denk ik niet veel over vertellen. Maar ik denk dat je vooral voor jezelf en je kindjes moet kiezen. Is hij goed voor de kinderen?? Dan zul je ze af en toe indd moeten missen terwijl ik me kan voorstellen dat dit erg verdrietig is. Maar je kinderen laten opgroeien in zn treurige relatie lijkt mij nog verdrietiger.. Je weet nu ook waar hij toe in staat is, wil je jezelf en je kindjes dit aandoen?

één jaar geleden

Reactie op willissac

Wat een heftige situatie, heel erg dat je dit moet meemaken. Ik heb geen er ...
Hij zorgt niet goed voor de kinderen daarom maak ik mij ook zorgen. Hij heeft afgelopen vrijdag weer gevraagd of de kinderen bij hem kunnen slapen. Ik was bang dat hij anders zijn advocaat weer zou inschakelen dus hen meegestemd. Rond 21 uur belde hij dat zijn moeder het niet trok en dat ze te druk waren en dat hij de kinderen terug kwam brengen. Ik was in shock. Ik heb de kinderen niet meegegeven aan zijn moeder maar aan hem. Hoezo zijn moeder ? Kinderen hadden allang al moeten slapen had ik heb vaak gezegd. Kinderen waren helemaal overstuur toen ze terug waren en ik was weer uren bezig om ze in slaap te krijgen. Ze slapen thuis vroeg. De jongste om 18:30 en de oudste om 19:30. Ze hebben ze bewust niet laten slapen en daarna aangeven dat ze druk zijn en dat ze weg moeten. Ik zit in zo een rot situatie echt waar ik weet niet wat ik moet denken en doen.

één jaar geleden

Reactie op Wondertje68

Hij zorgt niet goed voor de kinderen daarom maak ik mij ook zorgen. Hij hee ...
Vreselijk! In zou in ieder geval alle berichten en alles wat zwart op wit staat bewaren voor als dit toch voor de rechter gaat komen!! Van hem, zijn moeder en eventueel andere betrokkenen. Ik wens je heel veel sterkte en ik hoop dat jij en je kindjes snel uit deze rot situatie komen🌹

één jaar geleden

Heel heftig dat je dit moet meemaken. Je kunt denk ik het beste zeggen dat je het niet meer wil al helemaal als hij je heeft mishandeld, wat als hij je een keer mishandeld waar de kinderen bij zijn? Verstoort echt de ontwikkeling en liefde van een kind. En over die drie weken in de zomer, het lukt 1 dag al niet, waarom zou hij 3 weken wel aankunnen bij zijn moeder thuis? Ik denk dat zijn moeder heeft gezegd dat hij weer terug moet, aangezien het te druk is bij haar. Echt meid als een man je al met 1 vinger aanraakt dan gebeurd het vaker. En je hoeft niet akkoord te gaan met 3 weken bij hem toch?

één jaar geleden

Wat heftig zeg. Omdat je er nu al zo tegenop zit is het niet beter om bij hem aan te geven dat je (nog) niet wil. En voel je aub niet schuldig omdat hij zo blij is dat hij terug mag komen. Misschien met een mediator een ouderschapsplan maken waarin jullie afspreken hoe jullie het willen doen en eventueel ook evaluatie momenten afspreken. Je hoeft je kinderen sowieso niet 3 weken mee te geven tijdens de zomervakantie en deze is ook nog ver weg. Wanneer 1 nachtje al niet goed gaat zegt dit al heel veel. En hij zal voor de kinderen moeten zorgen als ze bij hem zijn en niet zijn moeder. Ik zou wel alles bewaren wat hij naar je stuurt via je telefoon etc. Mocht hij dreigen met een advocaat dan heb je in iedergeval bewijs. Weet niet of je ook foto's heb van de mishandeling als deze zichtbaar waren dan echt bewaren ook. In ieder geval heel veel sterkte!

één jaar geleden

Reactie op Tess_00

Wat heftig zeg. Omdat je er nu al zo tegenop zit is het niet beter om bij h ...
Hij heeft bij zijn advocaat aangegeven elke weekend de kinderen bij zich te willen. En de helft van elke vakantie. De rechtbank moet natuurlijk een beslissing nemen. Ik weet dat de zomervakantie nog zo ver is maar ik zit er nu al erg mee. Hij is voor de rest niet bereid een ouderschapsplan op te stellen. Hij zei laatst of je gaat mij vergeven en we worden gelukkig of ik neem de kinderen. Het is gewoon echt een klootzak. Ik ben ook niet akkoord met zijn voorstel omtrent de kinderen hoor maar zoals ik al zei de rechtbank moet een beslissing nemen. Ik wil er van uit gaan dat de rechtbank straks denkt dat de kinderen klein zijn en nog niet zo lang bij mama weg mogen. Zijn moeder veroorzaakt dit allemaal. Als deze kinderen een speelgoed pop zijn. Met heen en weer. En dan het is te druk breng ze weg. Ik ben echt heel Boos

één jaar geleden

Reactie op Wondertje68

Hij heeft bij zijn advocaat aangegeven elke weekend de kinderen bij zich te ...
Ik kan mij voorstellen dat je heel boos bent en verdrietig ook. Heeft hij wel gezag? Ik zou wel al contact met je advocaat zoeken om te bespreken wat jij wil. Wat hij wil is denk niet realistisch daarnaast is er sprake van huiselijk geweld geweest. Heb je hier een melding van gemaakt of misschien wel aangifte? Daarnaast moet je alles wat hij zegt zoals ik wil dit want anders dan echt bewaren. Als hij op ene normale manier in gesprek kan gaan dan is het helaas niet anders dat de rechter er een beslissing over moet nemen maar dit zijn wel dingen die je liever wil vermijden. Maar ben je er al over uit dat je hem terug laat komen donderdag? Want ik krijg heel erg het gevoel als ik zo alles lees dat je dat echt niet wil.

één jaar geleden

Reactie op Tess_00

Ik kan mij voorstellen dat je heel boos bent en verdrietig ook. Heeft hij w ...
Ik ben dus zo dom geweest om te zeggen kom maar terug donderdag. Ik weet niet waarom ik dat heb gezegd. Hij heeft op dit moment tot de scheiding rond is geen gezag. Maar ik kijk vooruit. Wat als de scheiding straks wel rond is. Ik heb aangifte van de mishandeling. Die heb ik ook opgestuurd naar mijn advocaat en ook foto’s gemaakt uiteraard. Ik durf hem niet te zeggen dat hij niet terug hoeft te komen. Echt een rot situatie. Als ik nou zeker zou weten dat ik ook na de scheiding het gezag heb of in ieder geval geen logeren bij hem. Zodat het in ieder geval vast staat op papier. Dan stuur ik hem zo een berichtje dat hij niet hoeft te komen.

één jaar geleden

Reactie op Wondertje68

Ik ben dus zo dom geweest om te zeggen kom maar terug donderdag. Ik weet ni ...
Ten eerste je bent niet dom geweest, dit heb je gezegd onder druk en stress. Als jullie getrouwd waren dan heeft hij sowieso gezag. Als je aangeeft dat hij nu geen gezag heeft heeft hij dat straks ook niet. Want gezag moest je aanvragen. Sinds januari jl. heb je automatisch gezag, maar daarvoor dus niet. Ik zou hem bellen en benoemen dat het toch allemaal te snel gaat, dat je bang voor hem bent en je niet op je gemak voelt als hij donderdag al terug komt. Daarnaast zal ik dit wel doen terwijl er iemand naast zit en hem op de luidspreker zetten. Echt niets doen tegen je wil.

één jaar geleden

Heel heftig. En helemaal geen gezonde relatie. Hij bedreigt jou gewoon: als je me niet terug neemt, dan neem ik de kinderen af. Maar hij wil de kinderen volgens mij niet eens bij hem, het is gewoon om jou te manipuleren. Ik zou hem zeker niet terug laten komen want zijn mishandeling gaat niet stoppen en daar lijden je kinderen ook onder. En zo snel mogelijk een goeie advocaat inschakelen die ervaring heeft met dit soort zaken. En probeer echt bewijs te verzamelen, communiceer zo veel mogelijk via sms zodat je bewijs hebt. Bewijs van de bedreigingen, van de mishandeling, van het niet goed zorgen voor de kinderen, van het bedrog. Echt, documenteer alles goed, hou ook een dagboek ofzo bij. Zodat je een sterke zaak hebt als er wordt bepaald wie de voogdij krijgt. Heel veel sterkte.

één jaar geleden

Ik denk zelfs dat het jouw zaak minder sterk zal maken voor een rechter als je hem terug laat komen. Dus nog een reden om het niet te doen. Als je je niet veilig voelt, zorg dan dat je een tijdje niet alleen bent. Kan je mss ergens gaan logeren met de kinderen?

één jaar geleden

Reactie op Wondertje68

Ik ben dus zo dom geweest om te zeggen kom maar terug donderdag. Ik weet ni ...
Ik wilde dit vragen, want dit is het aller belangrijkste. Dit kan er voor zorgen dat hij geen voogdij kan krijgen. Of alleen de kids mag zien met een professional erbij. Heel goed dat je dit hebt gedaan. En ook heel begrijpelijk dat je liever hem om je heen hebt, dan dat je je kinderen moet missen. Veroordeel jezelf daar maar niet om, ik had misschien wel hetzelfde gedaan. Maar uiteindelijk is hij een gevaarlijke partner en dus een slechte vader. Iemand die z’n vrouw mishandelt, gaat statistisch gezien ook z’n kinderen slaan. Dit weten kinderrechters ook. Daarover gesproken, de moeder van een goede vriendin van mij is kinderrechter. Ik wil wel aan haar vragen wat je het beste kunt doen in jouw situatie. Maar juridisch loket kan ook uitkomst bieden. Heel veel sterkte