28 Reacties

3 jaar geleden

Hadden wij ook, nu de puckababy mini &dat gaat héél goed

3 jaar geleden

Is ze beweeglijk als ze wakker is of als ze slaapt? En wat lukt er precies niet? Komt ze niet in slaap? Of slaat ze zichzelf wakker?

3 jaar geleden

Je kan ook een love to dream slaapzak proberen en dan met afritsbare mouwen die is speciaal ontwikkeld om van inbaker naar gewone slaapzak te gaan

3 jaar geleden

En zo’n nunki lakentje dan? Die gebruiken wij. Liggen ze lekker strak onder.

VRIEND

3 jaar geleden

Wij zijn sinds een paar dagen ook aan het afbouwen. Onze meid (4,5 maand) maakte een paar weken geleden nog niet echt aanstalten om te gaan rollen en rolt sinds begin vorige week alleen nog maar 🙈: opeens helemaal ontdekt. Maar ook in bedje sinds een paar dagen… Wij hebben de Puckababy mini en hebben nu één armpje vrijgemaakt, over een paar dagen het andere armpje. Slaapt nu wel wat onrustiger hierdoor, hopelijk went ze er snel aan. Heb vanochtend het Fedde&Kees lakentje besteld, hopelijk geeft dat dan nog wat nieuwe geborgenheid.

3 jaar geleden

Wij hebben ook altijd ingebakerd, maar dan met puck a baby. Ook die overstap is moeilijk. Van de een op de andere dag kan ze hier draaien. We hebben twee nachten met 1 armpje eruit gedaan, maar daarna vertrouwde ik het echt niet meer. Nu gewoon cold turkey er mee gestopt. Als een soort automatisme draait ze naar haar zij als ik haar nu slapend weg leg. Daar wordt ze nu vaker wel dan niet wakker van. Na een paar keer wegleggen gaat het goed. In de nacht draait ze ook steeds en gooit ze haar benen in de lucht. Ze wordt inderdaad redelijk vaak wakker, maar is vaak met speen op te lossen. Maar merk dat ze steeds meer dr rust vind en went aan al het bewegen. Je kan een tussenstap doen, maar heel eerlijk? Ik zou gewoon (als jullie dan vrij zijn) het Pinkserweekend pakken en in 1x stoppen. Dan maar een paar rot nachten, maar ben je er wel vanaf..

3 jaar geleden

Wij hebben zelf de puckababy mini, al laten wennen aan 1 armpje er uit, het andere etc. Tot hij begon om te rollen en we echt cold turkey moesten stoppen. Het was bij ons één dagje moeilijk. Hij houdt erg van een doekje en om daar mee te kroelen, dus hem die gegeven. Hij viel goed in slaap met dat doekje (klein hydrofiel doekje). Hij was er even mee aan het spelen en viel dan zo in slaap. Dit gaat erg goed moet ik zeggen!

3 jaar geleden

Ik zou persoonlijk echt meteen stoppen. Afbouwen is een aardig concept, maar betekent realistisch gezien dat je keer op keer ellende hebt met de volgende stap. Beter gewoon in 1 keer door de zure appel heen is onze filosofie. Ook de puckababy mini is niet veilig als ze kunnen rollen helaas. Wij gebruiken die, maar inmiddels al een maand met de armpjes eruit. Zet hem op! Jullie kunnen het ☺️

3 jaar geleden

Reactie op Blueyfamilyof5

Ik zou persoonlijk echt meteen stoppen. Afbouwen is een aardig concept, maa ...
Hebben wij ook gedaan 🙈. Ik dacht eigenlijk dat je met 12 weken ofzo al moest stoppen met inbakeren. Toen zijn wij gelijk gestopt en een slaapzakje aan gedaan. Waren we erggg zenuwachtig voor maar eigenlijk ging dat gelijk goed.. alleen wel belangrijker haar al half-slapend of slapend in bed te leggen. Dat was hier het verschil

VRIEND

3 jaar geleden

Helemaal gelijk! Las de berichten gisteravond terwijl ze nét in slaap was gevallen met één armpje vrij. Toch maar snel nog beide armpjes vrijgemaakt haha en… ze is één keertje wakker geworden, gewoon voor een voeding! Inderdaad toch beter dan er de hele nacht boven hangen om te kijken of ze toch niet is omgerold!

3 jaar geleden

Hier eerst ook een armpje los en uiteindelijk ook maar meteen twee gedaan. In de avond en nacht gaat dat vrij goed (wordt soms iets vaker/sneller wakker maar slaapt ook vrij vlot eer) wel het idee dat ie stuk minder diep slaapt zonder inbakeren. Hebben nu t lakentje van fedde en Kees en ook t slaapzakje ook al heeft ie dan een handje erboven uit en kan ie alsnog bij z’n gezicht geeft die rits dicht hem iets meer begrenzing dan een gewone slaapzak. In de avond doen we er dan alsnog een gewone slaapzak overheen anders nogal fris als ie z’n armen boven t lakentje uitwurmt. Maar het is echt ff zoeken en gaat veel vallen en opstaan 😅

3 jaar geleden

Wij zijn inderdaad ook per direct gestopt. Ze kon ineens rollen toen ze 3,5 maand was en toen ze een keer gerold heeft, hebben wij niet meer ingebakerd. Te gevaarlijk. Ik zou het mezelf nooit vergeven als ze ingebakerd toch omrolt. Inderdaad heel wat drama nachten gehad, maar het gaat steeds beter. Ze is inmiddels bijna 5 maanden

3 jaar geleden

Wat maakt dat het slaapzakje van fedde en kees niet werkt? Ben ik even nieuwsgierig naar. Onze dochter is 5 maanden en wegens veel lichamelijke spanningen etc bij haar hebben we op advies van artsen haar ingebakerd en moeten we dit heel geleidelijk afbouwen. Ze slaapt nog in een wiegje in onze kamer waar ze nog zo’n 15 cm in over heeft. Hierin kan ze niet omrollen aangezien de ruimte er niet is. In de nacht hebben wij volledige toezicht (worden wakker van bewegingen) en overdag een camera op de babyfoon. Wij gebruiken nu wel het slaapzakje van gedode en kees en hebben de ritsen nu 2 cm open dus ze kan zich prima omhoog drukken mocht ze op de buik terecht komen. Onze dochter wordt nu heel erg begrensd in haar bewegingen en slaapt keurige cyclussen. Heb je de slaapzak wel op de juiste manier aan gedaan en de juiste maat?

3 jaar geleden

Reactie op Demner

Wat maakt dat het slaapzakje van fedde en kees niet werkt? Ben ik even nieu ...
Howwww ik bedoel natuurlijk fedde en kees (autocorrectie😅)

3 jaar geleden

Hier werkte Ergopouch cocoon heel goed! Eerst een aantal dagen met beide armen in de zak, daarna 1 armpje eruit en daarna beide armen.

3 jaar geleden

Hoe gaat het afbouwen bij jullie? Hier is het kansloos.

3 jaar geleden

Reactie op Pregnant122022

Hoe gaat het afbouwen bij jullie? Hier is het kansloos.
Hier gaat het best oké nu. Bij schoonouders lukte niet ingebakerd slapen nog niet, op opvang wel maar hebben ze ook iets wat ze strak over hem kunnen leggen zodat ie niet bij z’n handjes kan. Ik moet wel vaker terug nu, maar dan stop ik zijn handjes/armpjes terug onder het fedde en Kees lakentje en uiteindelijk als ie moe is en echt wil slapen laat ie ze daar of maar een er bovenuit en dan kan ie slapen.

3 jaar geleden

Reactie op Jansje22

Hier gaat het best oké nu. Bij schoonouders lukte niet ingebakerd slapen no ...
In de nacht heeft ie ze er vaak wel eens bovenuit, wordt ie na 3:30 wel regelmatig eens wakker maar lukt het hem toch tot in ieder geval 5:00 zelf weer in slaap te vallen (nacht/avond slaapt ie altijd beter dan overdag)dan wordt t altijd lastig helaas 😅

3 jaar geleden

Hier ook een echte strijd vooral omdat ze heerlijk slaapt ingebakerd. 3 slaapjes per dag bakeren we haar normaal in en de middag en laatste slaapje slaapt ze vaak al tijdens de fles dus leg ik haar zo weg. Maar ze is zo beweeglijk en haalt constant haar speen eruit dat ze daardoor niet kan slapen. Hier wel ook het probleem dat al 1 tandje door is en de rest er aan lijkt te komen dus constant kauwen op speen eruit erin enzovoort.

3 jaar geleden

Ons meisje slaapt onder een Fedde en Kees lakentje en een slaapzak zonder mouwen waarvan de mouw gaten zijn dichtgemaakt.. Dit puur omdat ze zichzelf wakker slaat.. Is dan cold turkey stoppen ook de beste manier denken jullie?