6 Reacties

6 maanden geleden

Hier ook drama met eten! Ik laat het maar gewoon gaan. Als hij niet wil, eet hij niet.

6 maanden geleden

Hi! Ook dit zijn fases, maar een tip misschien is groenten 'verbergen' zoals wortel in aardappelpuree of groenten in pastasaus die je glad mixed. Onze dochter eet de groenten dan wel. Wat mij opviel bij onze dochter is dat ze soms in een andere vorm of kookwijze het wel eet. Dus staafjes wortel laat ze liggen, maar snij ik plakjes die ik gaarstoom in (zoutarme) bouillon eet ze het wel.

6 maanden geleden

Ik merk dit ook wel met groente. Als ik het prak dan eet huh alles.. Als ik het los geef laat hij de groente staan..

6 maanden geleden

Hier hetzelfde! Terwijl hij wel alle pasta's eet. Orzo werkt ook goed met een beetje creme fraiche, met hele kleine stukjes broccoli/courgette en ui eet hij dit wel

6 maanden geleden

Hier precies hetzelfde, alleen pasta en rijst met een sausje gaan erin. Ik doe hier veel roerbak groente (dus kleine stukjes) doorheen en dat wordt allemaal opgegeten, maar als ik groente apart serveer of aardappel met groente geef dan belandt het binnen 10sec op de grond en is het huilen. Geven jullie een alternatief als het eten geweigerd wordt? Soms twijfel ik om een klein bordje pap te geven ofzo, zodat ze 's nachts geen honger heeft maar ik ben ook bang dat ze dat dan gaat verwachten en daarom eten weigert.

6 maanden geleden

Reactie op Mommyyy12

Ik merk dit ook wel met groente. Als ik het prak dan eet huh alles.. Als ik ...
Zo begon het bij ons ook, maar nu wordt geprakt ook niet meer gegeten 😭