12 Reacties

één maand geleden

Hoe veel slaapjes doet hij overdag en hoe lang?

één maand geleden

Hier ook alleen het inslapen duurt wat korter bij mij.

één maand geleden

Reactie op MamaAnoukZ

Hoe veel slaapjes doet hij overdag en hoe lang?
2 slaapjes van 1 uur a 1,5 uur meestal. Hij weigert die nog niet maarja.

één maand geleden

Reactie op Gezellie521

2 slaapjes van 1 uur a 1,5 uur meestal. Hij weigert die nog niet maarja.
Kan het zijn dat hij toe is aan 1 slaapje overdag? Dat je hem alleen tegen de middag op bed doet? Misschien heeft hij in de avond te weinig slaapdruk en heeft hij daarom moeite met inslapen? Hier gaat ze zowel overdag als in de avond meestal snel slapen sinds wij over zijn gestapt naar 1 slaapje overdag. Ze wordt meestal rond 7.00 wakker, gaat dan rond 12.30 naar bed en slaapt dan vaak tot 14.30/15.00. Dan gaat ze om 20.00 weer naar bed

één maand geleden

Reactie op MamaAnoukZ

Kan het zijn dat hij toe is aan 1 slaapje overdag? Dat je hem alleen tegen ...
Nou gekke is dat hij wel 2 keer gewoon slaapt. Dus 2 slaapjes is hij opzich wel aan toe, maar alleen in de avond naar bed gaan duurt inslapen echt mega lang. Ik denk dat hij dan langer kan opblijven misschien?

één maand geleden

Reactie op Gezellie521

Nou gekke is dat hij wel 2 keer gewoon slaapt. Dus 2 slaapjes is hij opzich ...
Dat hij moeilijker in slaap komt kan wel een signaal zijn om de dutjes aan te passen.

één maand geleden

Reactie op Gezellie521

Nou gekke is dat hij wel 2 keer gewoon slaapt. Dus 2 slaapjes is hij opzich ...
Bij ons ging ze ook wel gewoon slapen met 2 slaapjes, maar in de avond niet. We hebben toen het ochtendslaapje gerekt naar 12 uur en het duurde een weekje ongeveer en toen maakte ze dat slaapje langer, gemiddeld 2 uur en 15 minuten (1,5 tot 3 uur vaak). Sinds dien slaapt ze in de nacht beter

één maand geleden

Eventueel ochtenddut overslaan, onze dochter moest ineens in slaap gewiegd worden, duurde ‘s avonds makkelijk 30-45min. Haar dutjes waren kort maar ze had hulp nodig bij het inslapen. Sinds ze 1 dutje doet, slaapt ze meteen en de nachten gaan weer beter.

één maand geleden

Reactie op Hi5

Eventueel ochtenddut overslaan, onze dochter moest ineens in slaap gewiegd ...
Gaat gelukkig nu beter. Had denk te maken met de klok 😊

één maand geleden

Reactie op Gezellie521

Nou gekke is dat hij wel 2 keer gewoon slaapt. Dus 2 slaapjes is hij opzich ...
Vroeg wakker in de ochtend en laat in slaap komen zegt dat hij toe is aan één slaapje. Dat was hier ook zo. Ze slaapt nu van 18:00/18:30 tot 7:00/7:30. Ook sliep onze dochter gewoon twee keer als we haar neerlegden. Alleen was ze wel vroeg wakker en was bedtijd soms om 21:00 uur. Toch gewoon eens geprobeerd en bleek dat ze veel beter sliep met 1 dutje.

één maand geleden

Reactie op CRLS2010

Vroeg wakker in de ochtend en laat in slaap komen zegt dat hij toe is aan é ...
Mag ik vragen wat zijn slaaproutine dan is toen je over bent gegaan naar de 1 slaapje? Mijn zoontje is ook vroeg wakker en ligt ook echt wel een uur wakker voordat hij in slaapt valt. Ik denk dat hij dan te lang wakker voordat aan zijn 1e slaapje toe is. Hij is hier vaak al om half 6 wakker namelijk

één maand geleden

Reactie op dha22

Mag ik vragen wat zijn slaaproutine dan is toen je over bent gegaan naar de ...
Hier was het 3-3-4 ritme. 6:00 uur wakker. 9:00 naar bed voor eerste dutje. Kon ze zo 2 uur slapen. Vanaf dat ze wakker was (11:00) uit haar eerste dutje was ze weer 3 uur wakker. Om 14:00 uur weer naar bed voor haar tweede dutje en sliep ze nog een uurtje. En dan om 19:00 uur naar bed. Maar we merkten dat ze soms om 20:00/20:30 nog niet sliep Wij zijn nu over gegaan naar het 5-5 ritme. En dat ging in één keer goed. Heel soms moeten we voor werk er allebei vroeg uit en daardoor dus ook de kleine meid. Dan geven we aan bij de gastouder of oma dat ze al vanaf 5:30 wakker is. Dan kan ze ook prima twee dutjes doen. Dan gaat ze wel gelijk weer laat naar bed 😝🙄