Ons zoontje van 1 jaar gaat sinds hij hij 12 weken js, eerst 1 en later 2 dagen per week naar de opvang naar een verticale groep.
Het is best een moeilijke baby geweest, die heel veel getild wilde worden anders was het huilen. Inmiddels gaat het al een stuk beter, maar nog steeds zoekt hij veel nabijheid tussen het zelfstandig spelen door. Zeker als het druk om hem heen is (bij lawaai en spelende kindjes). Voor de opvang is het veel tillen lastig want ze hebben het erg druk. Daarbij is hij ook eenkennig , en er is veel wisselend personeel.
Verder is ons zoontje ook een lichte slaper, waardoor het slapen op een drukke slaapzaal soms best ingewikkeld is. Als een ander kindje huilt wordt hij wakker. En moe is meer huilen..
Regelmatig hebben we her gesprek gevoerd met het kdv dat hij het nog niet zo naar zin had. Vaak heb ik toen gevraagd moeten we hem weghalen en bij een gastouder bijv plaatsen of een horizontale groep? Toen was de reactie altijd het gaat steeds beter, dus geef hem nog even tijd om te wennen.
Nu is ons zoontje 1 jaar en gaan we over 4 maanden verhuizen. Op het kdv hebben we wisselende communicatie over hoe het gaat. De maandag vinden ze dat hij nog steeds niet ij zijn hum is en hij erg veel huilt, en dat we echt moeten zoeken naar oplossingen want dit is ook voor hem niet leuk. Op vrijdag zeggen ze , ja hij huilt alleen als hij nabijheid nodig heeft en we die op dat moment even niet kunnen geven omdat we ergens druk mee zijn. Dat herken ik ook van hoe hij thuis is met de kanttekening dat ik weet dat hij in een drukke omgeving meer nabijheid zoekt dan thuis.
We hebben gezocht naar nieuwe opvang bij ons nieuwe huis en er is zowel een plekje bij een gastouder als bij een kdv. We twijfelen nu wat her beste is. Zou een plekje bij een gastouder misschien beter bij hem passen (een gezicht, kleinere groep) , echter is hij dan ook 1 jaar en 5 maanden en begreep dat kindjes vanaf 1,5 - 2 jaar de opvang leuker gaan vinden vanwege spelen met leeftijdsgenootjes en dat wil ik hem ook niet ontnemen.
Wat denken jullie hierover?