6 Reacties

één jaar geleden

Ik weet niet wat het is maar ik heb dit wel aan het begin gehad zo'n 3 maanden na de keizersnede. Ik had het idee dat het puur was vanwege de heling van de wond en dit nog niet helemaal goed genezen was. Het trok bij mij daarna eigenlijk vrij snel weg. Succes maandag en ben benieuwd wat de huisarts zegt

één jaar geleden

Hoi, wat vervelend! Ik heb ook 9 maanden geleden een spoedkeizersnede gehad. Ik ervaar alleen met mijn menstruatie wat meer pijn/gevoeligheid rondom het litteken. Andere dagen voel ik er niks van. Goed dat je het laat controleren en er niet mee blijft lopen. Mocht je dat willen delen, dan hoor ik graag wat de huisarts heeft gezegd. Succes, mama!

één jaar geleden

Ik heb ook spoedkeizersnede gehad. De maanden erna was herstel lastig. Waaronder een ontsteking aan litteken en weinig gevoel aan de buik en zelfs borsten. Ze hadden waarschijnlijk enorm aan de buik getrokken waardoor de zenuwen langer nodig hadden voor herstel. Ik heb vaak pijn aan het litteken en volgens mensen is het normaal als het weer zeg maar snel om slaat. Maar sinds ik lichamelijk meer kan na bekkeninstabiliteit ervaar ik rechts net onder mijn litteken aan de binnenkant een vreemde pijn. Ook een zeurend gevoel wat komt en gaat. Meestal heb ik last ervan als ik veel werk... maar na rust/slaap trekt het wel weg... Ik ben benieuwd wat de dokter zegt bij je.

één jaar geleden

Herkenbaar! Bij mij was het geplande keizersnede, maar ook nog steeds last.. te lang zitten of staan geeft last, in de avond neemt het ook toe.. ook een beetje het gevoel van ongesteldheid, dus bijna de hele dag door. Ik ben al bij de huisarts geweest en doorverwezen naar de gynaecoloog. Daar een uitwendige en inwendige echo gehad, daarop was niets te zien. Ze gaf aan dat het waarschijnlijk wel met de keizersnede te maken heeft, omdat het sindsdien is begonnen, maar dat het een grote operatie is die je niet moet onderschatten. Zij gaf aan dat het lichaam soms een jaar nodig heeft om te herstellen! Als ik na dat jaar nog last heb mag ik terug. Ze gaf aan dat het waarschijnlijk geen niche is, omdat ik bijv. geen tussentijds bloedverlies (spotting) heb. Verklevingen zou kunnen (zien ze niet op een echo), maar daar is geen snelle oplossing voor (als die er al is), dus ik heb als conclusie gekregen; wacht het nog even af. Heel goed dat je het laat uitzoeken!

één jaar geleden

En wat zei de huisarts?

één jaar geleden

Ik ben ook benieuwd wat de huisarts zei.