9 Reacties

4 maanden geleden

Hier precies hetzelfde. Ze is ook heel actief. Heel gezellig maar ook echt vermoeiend 😂

4 maanden geleden

Een peuter is in staat om zichzelf te vermaken voor ongeveer 15minuten. Dit is gewoon een feit, zo gaat de ontwikkeling. Natuurlijk zijn er kindjes wie langer/korter dit kunnen, maar de gemiddelde is dus maar een kwartiertje. Ik weet het, het is echt heel vermoeiend dat je niet eens naar de WC kan alleen, maar lieve mama, jij bent er niet alleen, wij zijn allemaal een “beetje” uitgeput 😅 Wat bij mij veel hielp is gewoon de acceptatie dat het niet anders is en mijn dreumes echt bij alles te betrekken wat mogelijk is. En die dingen waar hij echt niet bij kan doe ik tijdens zijn middagdutje of ‘s avonds als hij naar bed is.

4 maanden geleden

Toch fijn om te lezen, hier ook dramatisch 😅 ze loopt ook nog niet, dus komt ook nergens zelf . Ik ben de hele dag aan het vermaken of tillen🫠

4 maanden geleden

Onze beste vriend heeft een dochtertje van bijna 3 en zij speelt ook niet veel op der zelf

4 maanden geleden

Mijn dochter speelt ook amper zelf, al begint het sinds een week of 2 iets meer te komen. Als ik heel druk ben lukt het haar vaak beter. Zodra ik zit word ik overal bij betrokken en trekt ze mij aan de hand mee als ze wat gedaan wil krijgen. Sinds het haar lukt om zand in een emmer te scheppen kan ze zo'n 5 minuten zelf in de zandbak spelen. Binnen is het wel een stuk lastiger, maar vind ze het bijvoorbeeld heel leuk om te helpen met de vaatwasser, was opvouwen, dingen weg gooien etc. Gastouder "oefent" echt met haar tot zelf spelen. Steeds terug brengen naar het speelgoed, kort meedoen en weglopen. Thuis doen wij dit niet. Komt vanzelf. Elk kind is anders.

4 maanden geleden

Reactie op Vlindertje3

Mijn dochter speelt ook amper zelf, al begint het sinds een week of 2 iets ...
Overigens ben ik er echt van overtuigd dat dit puur karakter is. Mijn zusje is fulltime moeder, dus hele dag beschikbaar. Maar mijn neefje (is paar week jonger dan mijn dochter) kun je ergens neerzetten en hij veroert zich niet. Kriebelt beetje in het zand en klaar. Hij is ook een stuk rustiger, heel ander kind en karakter. Wij hebben een hele onrustige dochter. Veel energie. Snel afgeleid. Gek op sociaal contact en aanraking. Geen zitvlees, behalve met een boek lezen. Tja, dr vader is net zo, dus niet heel gek 😉. Ga dr vaak in mee, maar als ik echt geen zin heb of iets moet doen zeg ik nee. Soms is het gevolg dat het een groot drama wordt, soms prima. Ik probeer dan vaak wel iets voor haar te zoeken wat ze leuk vind, bijvoorbeeld haar pop.

4 maanden geleden

Dank jullie wel voor jullie reacties!!🙏🏻 Niet heel vreemd dus dat hij nog niet zelf speelt. Het zal nog wat tijd nodig hebben tot hij wat ouder is dus!

4 maanden geleden

Ons kind speelt wel zelfstandig. Het was even uitzoeken wat ze echt leuk vindt. Ze kan zich goed vermaken met boekjes, een grote doos waar ze op en af klimt, duplo en de zandbak.

3 maanden geleden

Ik kwam weer eens in deze geboortegroep spieken (ben op 15 mei bevallen van onze 2e🤩) voor precies dit zelfde!! Hier ietsje anders. Een paar maanden terug kon hij nog wel lekker met stapelbekers spelen, maar nu is het alleen maar op de bank/tafel klimmen en overal aan zitten en de tv duwen of de prullenbak omgooien. Ik snap dat hij er niks aan kan doen en dat het ontdekken is. Maar jammer want we hebben veel speelgoed en veel sporten en maten maar hij doet er niet meer zoveel mee als vroeger. Fijn om te lezen dat ik niet de enige ben!