18 Reacties

6 maanden geleden

Niet ver van ziek worden verkouden bouwen ze juist weerstand op

6 maanden geleden

Niet, haha. Het is onmacht dat ze ziek of verkouden worden, ik kan me niet eens herinneren wanneer de kindjes hier niet verkouden zijn haha.😊 Onze kinderen gaan naar de gastouder en de oudste ook naar de peuterspeelzaal, dan zou ik ze daar dus niet heen kunnen doen om ze te "beschermen". Hoe gaat ze dan doen in de toekomst?

6 maanden geleden

Misschien wordt het minder als het kindje iets ouders is en ze al wat meer verkoudheidjes met het kleintje is doorgekomen

6 maanden geleden

Ja niet, ziek worden ze toch wel. Een verkoudheid. Boeiie. Als je ze overal tegen gaat lopen beschermen worden dat later mensen die constant ziek zijn en van alles hebben. Dus nee ik doe daar niets aan.

6 maanden geleden

Ik hou mijn ziek kind uit respect weg van anderen, en vraag hen hetzelfde te doen. Ik ben chronisch ziek en met verminderde weerstand heb ik snel iets te pakken. Als ik dat kan vermijden, ja graag dan. Ik zorg fulltime voor mijn dochter, ze gaat niet naar de opvang. Als ik dan ziek ben, is het veel zwaarder. Ik vind dat iedereen dat zelf mag beslissen. Is een fabeltje dat kindjes die niet vaak ziek zijn later altijd ziek zijn of omgekeerd.

6 maanden geleden

Reactie op LQ88

Ik hou mijn ziek kind uit respect weg van anderen, en vraag hen hetzelfde t ...
Precies, als mijn kind ziek of verkouden is en het hoeft niet naar de oppas, dan gewoon weghouden bij kindjes. Ik was in de eerste maanden wat voorzichtiger. Ken kindjes om mij heen die het RS virus hebben gehad en opgenomen moest worden, die zeiden ook als het kan hou ze dan lekker thuis, want het is verschrikkelijk om te zien. Nu hij ouder is ga ik er makkelijker mee om, maar als hij ziek of verkouden is ga ik niet express een ander kindje bij ons laten spelen, vind ik persoonlijk niet nodig.

6 maanden geleden

Precies, als mijn kind ziek of verkouden is en het hoeft niet naar de oppas ...
Mag ik dan vragen hoe je dat doet met je werk?😋 Als ze verkouden zijn niet naar de opvang, dus altijd thuis en kosten van opvang die doorlopen met de kans dat jij je baan kwijt raakt?

6 maanden geleden

Reactie op C hantal

Mag ik dan vragen hoe je dat doet met je werk?😋 Als ze verkouden zijn niet ...
Ik heb het niet over verkoudheid, maar over ziek zijn.

6 maanden geleden

Ik heb het niet over verkoudheid, maar over ziek zijn.
Oké, er stond ziek of verkouden

6 maanden geleden

Reactie op C hantal

Oké, er stond ziek of verkouden
Dat is dan mijn fout, ik bedoel ziek zijn. Ik heb op een KDV gewerkt waar helaas kindjes die koorts hebben naar de opvang word gestuurd. Dat vind ik persoonlijk niet nodig en sneu.

6 maanden geleden

Dat is dan mijn fout, ik bedoel ziek zijn. Ik heb op een KDV gewerkt waar h ...
Dat is inderdaad echt sneu, al is koorts niet altijd een virus. Maar ook dan verschillen de meningen vaak van, ieder kent z'n kindje het best.

6 maanden geleden

Reactie op C hantal

Dat is inderdaad echt sneu, al is koorts niet altijd een virus. Maar ook da ...
Precies

6 maanden geleden

Als mijn dochter echt flink ziek is, bijvoorbeeld buikgriep, dan noem ik het. Maar om heel eerlijk te zijn heb ik dan ook geen zin in bezoek, of op bezoek gaan. Te druk met knuffelen met mijn dochter en gun haar ook de rust dan. Als ik zelf behoorlijk ziek ben heb ik ook geen zin in andere mensen die mijn aandacht trekken. Andersom hoop ik ook dat mensen het noemen. Een buikgriep of andere vrij besmettelijke ziekte zit ik niet direct op te wachten, zowel voor mijn kind als voor mijzelf. Ook een stuk loyaliteit naar mn werk, moet al vrij vaak thuis blijven voor mijn dochter. Verkouden doe ik niks mee. Snotterig is ze praktisch altijd, dus dat is ook niet te doen. Ik ga ook naar anderen als ze verkouden zijn. De eerste maanden was ik wel wat voorzichtiger. Zeker de eerste weken!

6 maanden geleden

Reactie op C hantal

Niet, haha. Het is onmacht dat ze ziek of verkouden worden, ik kan me niet ...
Precies zo denk ik er ook over. Het ging om een "normale " neusverkoudheid, geen koorts of wat dan ook!... Probeer wel begrip op te brengen voor die vriendin maar man, vind t soms moeilijk🤪🐒

6 maanden geleden

Reactie op Soraya09

Misschien wordt het minder als het kindje iets ouders is en ze al wat meer ...
Ik hoop t...🙏

6 maanden geleden

Als mijn dochter iets heeft dan noem ik dat altijd bij degene waar ik me heb afgesproken, zodat zij zelf kunnen kiezen. Toen mijn dochter 5 maanden was, was ik ook heel voorzichtig. Nu zoek ik het nog niet op, maar verkouden is oke. Van de week had ik afgesproken en dat kindje had waterpokken, toen ben ik ook niet gegaan. Als ze het krijgt, krijgt ze het maar ik zoek het niet op. Mocht ze er echt doodziek van worden, dan heb ik het opgezocht. En vanwege een nieuwe baan komt het ook niet uit dat ze ziek is, dus nu vermijd ik het weer zoveel mogelijk. Als ze dan alsnog ziek wordt dan is het zo maar dan hebben we het niet opgezocht. Misschien let je vriendin hier minder op als het kindje ouder wordt. Ik kan haar wel begrijpen, stel ze komt en het was toch het RS virus.. dan voelt ze zich waarschijnlijk schuldig