9 Reacties

9 maanden geleden

Het is een fase, kinderen van deze leeftijd zijn nu grenzen aan het opzoeken. Gewoon nee blijven zeggen als ze iets doen wat niet mag.

9 maanden geleden

Wat vervelend! Probeer hem soms ook positief te benaderen, anders is het de hele dag door negatief. Benoem dan wat hij wel mag doen als hij iets doet wat niet mag. Bv ga maar met je auto s spelen.

9 maanden geleden

Oei, inderdaad een fase en probeer negatief gedrag niet te veel te belonen met aandacht geven. Negeren, afleiden en je zoontje leiden naar iets dat positief is en dus wel aandacht verdient. Zo blijven jullie uit een negatieve spiraal waarbij gedrag zich steeds meer uitkerft

9 maanden geleden

Weinig speelgoed aanbieden, zodat dat wat er wel is interessant is. Speelgoed rouleren, bijvoorbeeld elke 2 weken, dan is het weer "nieuw" Werkt hier heel goed

9 maanden geleden

Je kan een extra keer naar buiten gaan. Ik vind naar de speeltuin gaan echt leuk. Hij heeft een waterdicht ketelpakje van Hema en kan dan overal doorheen kruipen/stappen. En zelf kan ik dan ook even luchten en hoe meer je van huis bent hoe minder hij kan slopen.

9 maanden geleden

Reactie op Freddy24

Weinig speelgoed aanbieden, zodat dat wat er wel is interessant is. Speelgo ...
Hoe weinig is weinig bij jullie? Ik vind het soms best lastig de favorietjes op te bergen 🤔

9 maanden geleden

Reactie op Kornoelje

Hoe weinig is weinig bij jullie? Ik vind het soms best lastig de favorietje ...
Wij hebben vaak 5 dingen klaar staan. Nu staat er een houten auto, een vormenstoof, een boekje, 6 onderdelen smartmax en er liggen nog vlaggetjes (ze was gisteren jarig) waar ze mee speelt

8 maanden geleden

Reactie op Lucie90

Wat vervelend! Probeer hem soms ook positief te benaderen, anders is het de ...
Ja dit probeer ik inderdaad ook. Maar zelfs mn schoonmoedet zei dat ze na 1 dag oppassen kapot was🙈

8 maanden geleden

Reactie op MamavanJuliën

Je kan een extra keer naar buiten gaan. Ik vind naar de speeltuin gaan echt ...
Goed idee