30 Reacties

2 jaar geleden

En hoezo denk je niet zo over vrouwen gewoon nieuwsgierig?

2 jaar geleden

Reactie op Aleksandra99

En hoezo denk je niet zo over vrouwen gewoon nieuwsgierig?
Het geeft me een veiliger gevoel, het is best scheef snap ik .. daar kan ook van alles gebeuren maar in mijn ogen is het anders .. en zoals ik al zei angst omdat ik echt van heel dicht bij iets fouts heb meegemaakt.

2 jaar geleden

Is je zoon zindelijk maken misschien een optie voor gerust hart ?

2 jaar geleden

Reactie op Aleksandra99

Is je zoon zindelijk maken misschien een optie voor gerust hart ?
Ja denk het wel, maar het lukt nog niet, en ik ben echt heel bang ..

2 jaar geleden

Kan je heel goed begrijpen. Zou het ook niet ok vinden. Laat staan met me dochter echt een NoGo!!!!! Sommige beroepen zijn echt voor de vrouw en sommige echt voor de man. Kinderdagverblijf is echt voor de vrouwen. Is mijn mening. Ik zou het zeker aangeven dat je het niet fijn vind. En kijken of er een oplossing voor kan komen. Je zal zeker niet de enige moeder zijn die hier zo over denkt.

2 jaar geleden

Reactie op d140293

Ja denk het wel, maar het lukt nog niet, en ik ben echt heel bang ..
Blijven proberen en t daar aangeven is denk ik echt de einige optie

2 jaar geleden

Reactie op Betx2y

Kan je heel goed begrijpen. Zou het ook niet ok vinden. Laat staan met me d ...
Pff precies dit en zal vast een aardig vent zijn maar ik wil rustig kunnen werken zonder rare gedachtes. Ook is mijn zoon de enige die geen middag dutje doet dat betekend dat hij dan alleen is met de juf ik krijg serieus angst. Ik weet alleen niet hoe ik dit moet laten weten.

VRIEND

2 jaar geleden

Ik snap het helemaal! Sterker nog, heb er bij de selectie van het kinderdagverblijf op gelet dat er geen mannen werken. Er zijn ook een paar mannelijke vrienden van ons die hebben aangeboden op te passen, doen we ook niet. En ik weet ook dat vrouwen verkeerd kunnen doen maar ik kan dat gevoel gewoon niet negeren.

2 jaar geleden

Ik heb bij verschillende opvangen ingevallen, maar je stond daar nooit alleen voor de groep. Dat mocht niet. Nu werk ik in het onderwijs en ook nu lopen vrouwen niet de jongenskleedkamer in bij gym en mannen niet bij de meisjes. Misschien eens vragen wat het beleid daarvan is op je opvang? Dat kan je wellicht ook geruststellen.

2 jaar geleden

Is er niet een vier ogen beleid op de kinderopvang, oftewel dat er nooit een leider/leidster alleen mag zijn met een kind? Ik zou hierover in gesprek gaan met je kdv en je angsten bespreken, misschien dat zij je hierin gerust kunnen stellen.

2 jaar geleden

Ik begrijp het helemaal. Het vier ogen beleid is leuk maar wordt helaas niet altijd gehanteerd.

2 jaar geleden

Hoi dames, bedankt voor al jullie reacties!, even een update ik heb ze vanochtend gebeld en kreeg een van de leidsters aan de lijn .. en die was verbaasd en zei Alex wordt niet verschoond door een man ( blijkbaar mag het niet eens ) maar mijn man begreep het fout haha 😂 Chris is Christina !. Ik ben helemaal opgelucht ik schaamde me wel maar gelukkig had ik het aardig overgebracht haha 😂 Ik kan weer met een gerust hart werken 💕, ben wel blij dat ik niet de enige ben die er zo over denkt.

2 jaar geleden

Oké, dit topic komt als groepen ! Mijn dochter gaat naar de opvang en hier start ook een jonge jongen binnenkort. Nu elke keer als ik haar verschoon (en ze heeft gepoept) denk ik daaraan, aangezien je dan echt tussen de schaamlippen schoonmaakt etc. Alleen al het idee dat een vreemde man dit moet doen voelt echt niet goed. Ik vind het onwijs oneerlijk van mezelf voor alle mannen die dit met passie doen en zonder bijbedoelingen, maar ook ik krijg het niet uit m’n hoofd. Wat nou als t net zo eentje is? Maargoed ik ga er vanuit dat het vast goed zit en dat hij nooit in z’n eentje staat maargoed. Het is allemaal zo druk. Ik ben eigenlijk heeeel erg benieuwd of er iemand hier is die in de opvang werkt en ervaringen heeft met mannelijke collega’s. Misschien heeel bekrompen en niet realistisch van mijn kant, maar hoe ik er zelf in zou staan als ik die mannelijke collega was, dan zou ik denk ik alle taken op me nemen en desnoods extra dingen doen en dan juist de verschoningen aan m’n vrouwelijke collega’s overlaten zodat daar nooit wat over gezegd kan worden. Klinkt dit gek? Ik ben heel benieuwd

2 jaar geleden

Reactie op d140293

Hoi dames, bedankt voor al jullie reacties!, even een update ik heb ze vano ...
Ohhhhh hahahaha wat fijn!!! En ook fijn voor mij om te horen dat ze dus niet verschonen? Jeetje wat fijn! Haha

2 jaar geleden

Reactie op baby1994

Oké, dit topic komt als groepen ! Mijn dochter gaat naar de opvang en hier ...
Hoi, Bel ze op heb ik vanochtend ook gedaan en geef het aan op een niet aanvallende manier. Ik zou het al helemaal niet prettig vinden bij een meisje maar ik hoorde net van mijn kinderdagverblijf dat mannen dat bij hun sowieso niet mogen doen. Mijn buurvrouw laat haar kindje wel naar een kinderdagverblijf gaan met mannelijke verzorgers al sinds baby, zij vind het prima .. zo kan het natuurlijk ook.

2 jaar geleden

Reactie op baby1994

Ohhhhh hahahaha wat fijn!!! En ook fijn voor mij om te horen dat ze dus ni ...
HAHA ja schaamde me 😂, ja vraag het voor de zekerheid.

2 jaar geleden

Reactie op d140293

Hoi dames, bedankt voor al jullie reacties!, even een update ik heb ze vano ...
Hahahah ook goede humor zo smorgens vroeg!!! Kan mijn man ook echt overkomen 🤣🤣🤣🤣 In dit geval mag Chris gewoon zijn ding doen

2 jaar geleden

Ik vind dit inderdaad bekrompen, zoals je het zelf al noemt. Ik juich mannen in de kinderopvang alleen maar toe. Kinderen hebben mannelijke en vrouwelijke rolmodellen nodig. Bij ons kdv werkt 1 man en loopt 1 jongen stage. De kinderen lopen met ze weg. Ik kan er wel in komen dat je vanwege persoonlijke ervaringen het lastig vind als je kind verschoont word door een man. Maar dit kan je altijd aangeven toch.

2 jaar geleden

Wauw, ik word hier echt een beetje boos van. Mijn vriend werkt zelf in de kinderopvang en zijn collega’s, de kinderen en alle ouders zijn zó blij met hem. Hij verschoont alle kinderen als dat zo uitkomt en nog nooit is er een klacht geweest van ouders, sterker nog die staan er soms gewoon naast. En er is inderdaad een 4 ogen beleid waar strak op gehanteerd wordt. Ik moet er niet aan denken wat het met zijn zelfvertrouwen zou doen als ouders hem niet vertrouwen. Zoek dan gewoon een andere kinderopvang want dit kan je echt niet vragen. Ik werk zelf in het onderwijs met meesters voor de kleuter groepen en dit gaat ook fantastisch. Daarnaast heb ik zelf ook helaas misbruik meegemaakt en zou nooit twee keer nadenken over een man bij onze dochter. De werknemers worden allemaal ontzettend goed opgeleid en gescreend en komen niet zomaar voor een groep kinderen, dus sorry maar dit ligt echt aan jullie.

2 jaar geleden

Reactie op Betx2y

Kan je heel goed begrijpen. Zou het ook niet ok vinden. Laat staan met me d ...
Volgens mij ben je verdwaald en teruggelopen naar de jaren 50