Hi ladies, ons zoontje gaat sinds januari van dit jaar (toen 13 maanden, inmiddels bijna 14 maanden) twee dagen per week naar het KDV. Ik breng hem vaak rond 9.00/9.15u. Ons zoontje is een enorm slaapkoppie. Hij wordt elke dag rond 7u wakker en doet dan dutjes van 9.30u-11.30/12.00 en van 15.00-17.00/17.30u. Lekker makkelijk voor ons thuis, maar bij het KDV willen ze zijn slaapritme niet volgen. Daarvoor vinden zij hem te oud. Weet iemand of dit gebruikelijk is? Hij mag alleen samen met de rest van de groep om 11.30u naar bed. Vanwege de geluiden (van niet slapende kindjes) komt hij daar echter niet snel in slaap wanneer hij eindelijk in bed mag slapen en slaapt hij uiteindelijk niet langer dan 45min, geven de leidsters aan. Hij is 's middags dan weer snel moe en snel overprikkeld (eet daardoor ook nauwelijks op de opvang), waardoor hij het niet een hele dag volhoudt op de opvang. Ik haal hem om die reden steeds rond 15.30u op, zodat hij thuis een goed dutje kan doen. Thuis aangekomen heeft hij duidelijk honger/wil hij wel eten, geef ik hem broodjes en melk en slaapt hij vervolgens direct een paar uur. Afgelopen maandag sliep hij zelfs van 16u tot 6.15 de volgende ochtend, zo moe was hij toen ik hem van de opvang haalde.. doe ik er wel goed aan om hem naar de opvang te brengen als hij blijkbaar niet mee gaat/wil in het ritme daar? Ik werk vanuit huis en denk er nu soms aan om een soort oppas in huis te halen die voor ons zoontje zorgt, zodat hij wel gewoon kan slapen wanneer hij eraan toe is. Hij heeft zijn slaap blijkbaar nodig denk ik.. Ik vind het lastig om hem naar het kdv te brengen, wetende dat hij eigenlijk direct een ochtenddutje zou willen doen maar hem dat dus min of meer wordt geweigerd.. en 's middags idem dito. Ook dan mag hij niet een bedje in daar..