1124 Reacties

2 jaar geleden

Hoe vaak krijgen jullie eigenlijk gewone controles zonder echo? Ik heb er nog geen 1 gehad. Gelukkig moet ik morgen naar de pop en luisteren ze ook naar het hartje. Ik zou me geruster voelen als ze vaker eens zouden controleren en dat je dan het hartje even hoort. Bij mijn dochters had ik namelijk veel symptomen en klachten waardoor ik me geen zorgen maakte maar nu bij deze kleine man maak ik me constant zorgen om alles omdat ik werkelijk nergens last van heb behalve van mijn bekken. Gelukkig voel ik hem af en toe wel al lekker bewegen, maar blijf ongerust.

2 jaar geleden

Reactie op Sarah1989

Hoe vaak krijgen jullie eigenlijk gewone controles zonder echo? Ik heb er n ...
Bij mij ongeveer 1x per maand, heb nu 1 controle gehad zonder echo en as vrijdag 2e controle (ben dan precies 19 weken).

2 jaar geleden

Reactie op Sarah1989

Hoe vaak krijgen jullie eigenlijk gewone controles zonder echo? Ik heb er n ...
Ik had op 12w een echo en nipt bij gynae, op 17w controle bij vroedvrouw (harttonen, urinetest, bloeddruk), op 20w echo bij gynae en op 24w controle bij vroedvrouw voor suikertest. Maar morgen (19w) een pretecho staan want ik wil de kleine spruit nog eens zien voor we volgende week op vakantie gaan.

2 jaar geleden

Ik vind het ook zoooo bizar dat we al bijna op de helft zitten 馃槺 af en toe ben ik me opeens zeer bewust van dat ik ook een keer moet gaan bevallen en dat er geen weg meer terug is en dan krijg ik zo'n kort vlaagje van paniek hahah..Herkenbaar..? Verder alle meubeltjes inmiddels verzameld, (tweedehands) kinderwagen/tripp trapp gekocht en wat kleertjes. Van het weekend het kamertje verven en dan de babykamer inrichten. Het gaat hard zo, maar merk dat ik het echt heel leuk vind om ermee bezig te zijn en het me helpt om nog meer te bonden met de kleine man in mijn buik 馃挋. Die ik nu echt op dagelijkse basis voel trouwens, zo bijzonder 馃グ

2 jaar geleden

Reactie op Sarah1989

Hoe vaak krijgen jullie eigenlijk gewone controles zonder echo? Ik heb er n ...
Nu iedere 4 weken bij de verloskundige en dan altijd met echo en hartje. Heeft zelf een echo apparaat. Maar vanaf na de volgende controle zitten de afspraken weer dichter op elkaar. Mocht ik eerder iets hebben of onrust hebben meteen bellen of appen en dan mag ik gewoon tussen door komen. Maar voel wel echt sinds ik de kleine kan voelen en dat ik wist dat de Nipt en 13 weken al goed waren en toen de geslachtsecho nog dat ik nu meer kan genieten en al wat dingetjes hebt gehaald.

2 jaar geleden

Reactie op Sarah1989

Hoe vaak krijgen jullie eigenlijk gewone controles zonder echo? Ik heb er n ...
Tot nu toe een intakegesprek gehad en daarna twee controles (met 4 weken ertussen) bij de verloskundige. Gewicht, bloeddruk, hartje luisteren en het hebben over praktische zaken als 22-weken prik, Kraamzorg, bevalplan etc. Ik zou je gevoel hierover zeker bespreekbaar maken met je VK, daar zijn ze tenslotte voor. Niet fijn om je zo ongerust te voelen 馃槝

2 jaar geleden

Reactie op Rooshrmns

Ik vind het ook zoooo bizar dat we al bijna op de helft zitten 馃槺 af en toe ...
Ja echt heerlijk! Begin nu al steeds meer in mama modes te gaan en wil ook alles al klaar gaan maken 馃檲. Voel de kleine nog niet dagelijks maar wel steeds meer. Zo fijn. Kan echt niet wachten tot we die kleine in onze armen mogen sluiten na ons traject 馃槏

2 jaar geleden

Reactie op SofieKings

Ja echt heerlijk! Begin nu al steeds meer in mama modes te gaan en wil ook ...
Jaaa hier hetzelfde. Ben zo benieuwd hoe hij eruit ziet, wat voor karaktertje hij heeft enz. Kan ook echt niet wachten 馃挄 En lang leve nesteldrang. Normaal stel ik alles altijd uit tot het laatste moment maar sinds deze mama modus aanstaat is het een heel ander verhaal 馃槄

2 jaar geleden

Reactie op Rooshrmns

Jaaa hier hetzelfde. Ben zo benieuwd hoe hij eruit ziet, wat voor karaktert ...
Die mama modus is bij mij echt gekomen na dat we het geslacht wisten daar voor durfde ik er nog niet aan toe te geven. Maar nu vind ik het echt heerlijk. Kan ook gewoon soms uren naar iets gaan zitten zoeken. Mijn man vind het wel handig. 馃槀

2 jaar geleden

Reactie op Kroos13

Bij mij ongeveer 1x per maand, heb nu 1 controle gehad zonder echo en as vr ...
Ik heb echt serieus nog geen 1 keer gewone controle gehad

2 jaar geleden

Reactie op Zonnebloem13

Ik had op 12w een echo en nipt bij gynae, op 17w controle bij vroedvrouw (h ...
Ja nipt hebben wij niet gedaan. Hadden wel echo met 5 weken en met 7 en rond de 11 weken en 13 weken en 16 weken bij de gynaecoloog echo gehad maar normale controles nog geen 1 keer

2 jaar geleden

Reactie op Rooshrmns

Ik vind het ook zoooo bizar dat we al bijna op de helft zitten 馃槺 af en toe ...
Ja bizar he. Hier word het kamertje in september gedaan moeten alleen nog even andere commode halen en alles van meubels voor de slaapkamer is er. Box kinderwagen wipper hebben we. Hydrofiele doeken spuugdoekje flesjes hebben we derest moeten we nog halen. Volgende week na een extra bevestiging wil ik al een pakje gaan kopen. Vind alleen dat je nu nog niet echt winterkleding kan vinden.

2 jaar geleden

Reactie op Sarah1989

Ja nipt hebben wij niet gedaan. Hadden wel echo met 5 weken en met 7 en ron ...
Dus de gynaecoloog stelt je geen vragen of hoe het gaat of meet je bloeddruk?

2 jaar geleden

Reactie op SofieKings

Nu iedere 4 weken bij de verloskundige en dan altijd met echo en hartje. He ...
Ja gelukkig mag ik ook eerder bellen en sta in dossier ook als medisch ivm dat onze oudste met 32 weken geboren is. Ik heb straks dan wel gesprek bij de pop die gaat gelukkig ook even luisteren naar het hartje omdat ze weet dat ik met veel angsten zit.

2 jaar geleden

Reactie op Rooshrmns

Tot nu toe een intakegesprek gehad en daarna twee controles (met 4 weken er ...
Ja ga ik straks maar even doen. Hier kan je wel elke maandag rond een bepaalde tijd langsgaan om even naar het hartje te luisteren alleen soms ben ik net op die tijden aan het werk

2 jaar geleden

Reactie op SofieKings

Die mama modus is bij mij echt gekomen na dat we het geslacht wisten daar v ...
Heel herkenbaar 馃槀

2 jaar geleden

Reactie op Sarah1989

Ja ga ik straks maar even doen. Hier kan je wel elke maandag rond een bepaa ...
Hopelijk kunnen ze je verder helpen! Misschien doordat je medisch bent dat het toch wat anders loopt bij jou, maar lijkt me alsnog belangrijk dat ze je ook in de gaten houden met je bloeddruk enz. Hartje luisteren is sowieso altijd een hele geruststelling vind ik, dus fijn dat die optie er is!

2 jaar geleden

Reactie op Rooshrmns

Hopelijk kunnen ze je verder helpen! Misschien doordat je medisch bent dat ...
Moet elke week nu komen bij de verloskundige van de pop. Hartje was weer goed te horen hij bewoog alleen heel veel waardoor ze elke keer de doppler moest verzetten

2 jaar geleden

Reactie op Sarah1989

Moet elke week nu komen bij de verloskundige van de pop. Hartje was weer go ...
Fijn! Al een beter gevoel bij ook nu? 馃槉

2 jaar geleden

Reactie op Rooshrmns

Fijn! Al een beter gevoel bij ook nu? 馃槉
Ja heel erg, en voelde hem net voor het eerst echt duidelijk bewegen dus niet de zachte plopjes die ik gewend was maar echt 1 harde schop 馃槏