6 Reacties

9 maanden geleden

Heee, Herkenbaar, vooral het stukje dat hij het doet met knuffelen. Overal op internet las ik dat ze doen als ze boos zijn of niet begrepen voelen, dit herkende ik niet in het gedrag want onze zoon deed het dus met knuffelen en spelen, ook alleen bij ons. Verder bij niemand, op t cb zeiden ze dat hij zich dus veilig voelt om te onderzoeken wat wel en wat niet mag. Ik zei wel dat het niet mocht, daarna pakte ik zijn handje en streelde dan over mijn gezicht en zei aaii aai. Dit herhaalde ik steeds, als hij nu wilt knijpen of slaan zeg ik meteen aaai.. ene keer aait hij meteen andere keer zet ik hem na waarschuwen op de grond zodat hij weet dat het niet oke is om te slaan. Moet zeggen dat het flink is afgenomen en hij het af en toe nog wel doet, maar is ook begrijpelijk, alles moet onderzocht worden haha

9 maanden geleden

Mijn dochter bijt. Ze doet dan eerst heel lief alsof ze wil kussen maar begint dan vrij hard aan m’n neus of kin te knabbelen (??). Laatst zelfs in m’n knie. Ik haal haar van me af en zeg dan ook “aaien” terwijl ik haar handje over mijn gezicht aai.

9 maanden geleden

Die van mij doet dat ook al heel lang. Begon met krabben en slaan en nu ook beetjes. Ik zie hier dat het verschillende betekenissen heeft. Soms doet ze stout en zoekt ze de grens echt op. Soms is het uit enthousiasme klapjes geven, dat doet ze ook bij anderen. En kusjes worden soms beetjes als ze iets tegen dr nieuwe tandjes voelt. Daar is alleen mama slachtoffer van. Ik heb haar aaien geleerd, dat zeg ik nu iedere x als ze slaat of als ik zie dat ze het wil doen. Dat helpt hier perfect eigenlijk.

9 maanden geleden

Ons dochtertje doet dit ook ik heb meer het gevoel dat het komt omdat zij gewoon meer onhandigheid (lomp)is dan dat ze het doet om ons pijn te doen. Dan pakken we haar handjes rustig vast en zeggen we dat het pijn doet als ze dat doet en dan zeggen we dat wel kan aaien en dan doet zij dit ook of geeft uit haarzelf een kusje of knuffel om het goed te maken.

9 maanden geleden

Ons zoontje kneep ons zo rond 6-8 maanden, niet om pijn te doen en is vanzelf gestopt. Nu is het bijten. Laatst nog tijdens het knuffelen in mijn wang. We proberen hem te leren dat het pijn doet. Komt ook wel weer goed :)

9 maanden geleden

Ik denk ook dat het samenhangt met de nieuwigheid en het ontdekken met de tandjes.