15 Reacties

één jaar geleden

Ja dit zou dan heel goed een reactie op koemelk kunnen zijn. Je kan een test hiervoor aanvragen, dan moet je het eerst weer schrappen en onder toezicht weer toevoegen aan je dieet geloof ik. Met oog op een eventuele vergoeding voor kv wel handig. Mijn oudste reageerde ook zo heftig op koemelk en is heel lang een huilbaby geweest ervan. Hoe bewerker het product (dus bijvoorbeeld een krentenbol die sterk verhit is geweest) hoe minder last ze ervan kunnen hebben in vergelijking met een product wat veel meer melk bevat, zoals dus fristi of een glas melk inderdaad.

één jaar geleden

Reactie op Bobbel

Ja dit zou dan heel goed een reactie op koemelk kunnen zijn. Je kan een tes ...
Vind het ook zo naar dat je dan zo'n traject moet, helemaal omdat wij dit allebei gehad hebben. Gun me mannetje direct de goede voeding.. Zelf lijkt me het ook lastig om zo'n dieet te volgen aangezien ik een erg moeilijke eter ben en bijna alles wat ik lust niet meer mag😅

één jaar geleden

Reactie op Thirzax

Vind het ook zo naar dat je dan zo'n traject moet, helemaal omdat wij dit a ...
Wij hebben die test ook niet meer gedaan. Mijn dochter heeft 12 weken úrenlang gehuild (combi van te korte tongriem en koemelk) en toen we eindelijk doorhadden wat het was kon ik het haar én mezelf niet meer aandoen. Gevolg was dus wel knetterdure flesvoeding zelf dokken à 32 per pot. Ik heb een jaar lang bv gegegeven maar had een hekel aan kolven. Dus ze dronk al snel op de opvang een flesje kv erbij en dat breidde steeds meer uit. Na een jaar wilde ik ook graag mijn lijf en eetpatroon weer terug. Ik miste kaas en boter zó ontzettend 🙈 gelukkig ging het afbouwen toen soepel. Ze is nu 2 en pas sinds kort gaan "normale" koekjes en krentenbollen goed. We zijn nu dus rustig aan melk aan het introduceren bij haar. Maar met de newborn let ik er ook wel weer op. Nog een huilbaby traject lijkt me loodzwaar namelijk. Ben het niet al helemaal aan het vermijden maar eet/drink het zelf sowieso een stuk minder.

één jaar geleden

Ik herken je verhaal wel. Ik dacht ook acne maar bleef vrij lang aan. Nu bijna week helemaal koemelk vrij en bultjes zijn zo goed als weg. Minder kramp, meer slapen en minder huilen. Ik ben wel met cb het traject in gegaan en over drie weken gaan we dus langzaam weer belasten. Heb wel de hulp van diëtist ingeschakeld want merkte dat ik het slecht trok.

één jaar geleden

Je kunt altijd de hulp van een diëtiste inschakelen, zij kan je helpen en eventueel na de borstvoeding ook helpen met de machtiging voor speciale kunstvoeding. Bij mij was zelfprovoceren via mijn dieet al genoeg voor vergoeding. Mijn oudste groeit er nu langzaam overheen. Zij had overigens ook een soja-allergie, dit hangt vaak samen. Nu bij mijn zoon preventief gestopt met melk en sojaproducten. Laatst een foutje gemaakt met jus en de dag erna zat hij ook onder de vlekken. Weet niet of dat direct een reactie op melk was of dat het toeval is. Veel succes!

één jaar geleden

Het lijkt op netelroos

één jaar geleden

Het lijkt op netelroos
Oke nee dat is het niet

één jaar geleden

Hier zijn we er na 8,5 maand!!! Pas achter dat de kleine koemelkallergie had. Onze kleine had alle symptomen, behalve uitslag. Ik werd steeds naar huis gestuurd met; baby’s huilen nou eenmaal en je bent nog heel jong, dus ik snap dat dat zwaar valt. Ik ben denk ik voor het eerst geweest toen ze 6 weken was en vanaf toen elke maand weer! Totdat ik echt in huilen uit ben gebarst en een verwijzing heb geeisd! En wat blijkt, inderdaad een koemelkallergie. Ik heb gelijk een gesprek aangevraagd bij de huisarts om even te vragen waarom ze ons niet eerder doorgestuurd hebben, want ik ben echt wel heel pissig! En ga in therapie om het vele gekrijs te verwerken, want als ik een baby ook maar een beetje hoor huilen, raak ik in paniek. Ik moest dit echt even kwijt🙈

één jaar geleden

Reactie op MamaAnoukZ

Hier zijn we er na 8,5 maand!!! Pas achter dat de kleine koemelkallergie ha ...
Jeetje wat een verhaal! Goed dat je naar je intuïtie hebt geluisterd mama. Laat je weten hoe het bij de huisarts was?

één jaar geleden

Reactie op Charlievp

Jeetje wat een verhaal! Goed dat je naar je intuïtie hebt geluisterd mama. ...
Jaaa ga ik doen!

één jaar geleden

Reactie op Charlievp

Jeetje wat een verhaal! Goed dat je naar je intuïtie hebt geluisterd mama. ...
Hier een update; Ik ben vandaag geweest. Heb alles wat me dwars zat en alles waar ik vragen over had tegen haar gezegd. Ik was best emotioneel en ik voelde ook frustratie en boosheid. Dit heb ik ook gezegd. Dit begreep ze volledig en ze bood haar excuses aan voor het onjuist inschatten van de situatie. Ze gaf aan dat ze wat voorzichtig zijn met het doorsturen naar de kinderarts, omdat het vaak niks blijkt te zijn en ze dan vaak gezeur terug krijgen van de kinderarts. De huisarts zei hierbij dat dat het natuurlijk niet goed praat dat wij ons niet serieus genomen voelden en voelen en dat ze dat goed begreep. Ik heb een goed gesprek gehad en ben blij dat ik het gedaan heb. Ook heb ik aangegeven dat ik heel erg in paniek raak als ik waar dan ook een baby hoor huilen. Ze gaf aan dat dit vaak is bij ouders die een huilbaby hebben (gehad) en ze raadde hierom aan om gelijk EMDR therapie te gaan doen. Het vele gekrijs is verwerkt als een trauma en dat willen ze zo snel mogelijk verhelpen. Ik kan over 4 weken al terecht! Dus al met al heb ik het gesprek als (redelijk) positief ervaren

één jaar geleden

Reactie op MamaAnoukZ

Hier een update; Ik ben vandaag geweest. Heb alles wat me dwars zat en alle ...
Wat goed dat je terug bent gegaan naar die huisarts. Wat zal jij je ongehoord en machteloos gevoeld hebben!

één jaar geleden

Hoi vraagje voor mama's waarvan de kindjes koemelkallergie hebben net heeft mijn dochtertje voor de eerste keer echt iets met melk erin gekregen denk 30 a 45 minuten geleden. Daarvoor had ze alleen een muggenbeten op haar wang nu begint ze allemaal plekjes op haar wang te krijgen zou dit door koemelk allergie kunnen komen? En waar zou ik nog meer op kunnen letten?

één jaar geleden

Reactie op Kim Middelkoop

Hoi vraagje voor mama's waarvan de kindjes koemelkallergie hebben net heeft ...
Misschien 2 kleine beetjes van het eten gehad

één jaar geleden

Reactie op MamaAnoukZ

Hier een update; Ik ben vandaag geweest. Heb alles wat me dwars zat en alle ...
Goed gedaan zeg! Heel fijn dat je jouw gevoel hebt kunnen uiten en ze haar excuses heeft aangeboden. Tuurlijk je draait het niet terug, maar het is wel fijn dat je nu gehoord bent. Succes komende periode