17 Reacties

3 jaar geleden

Ik maak nu vooral snelle en makkelijke recepten. Al het voorbereidingswerk doe ik overdag als ik een moment heb. En dan tijdens koken m’n dochter in de kinderwagen naast me tijdens koken. Maar het is wel lastig, want precies moment van de dag dat ze liefste hele tijd in m’n armen ligt. Dus als het even lukt, kookt mijn man momenteel. Of m’n dochter bij hem en kan ik rustig koken. Of anders in weekend veel voorbereiden? Grote pan gevulde soep, in bakjes in vriezer. Hoef je enkel op te warmen en dan broodje erbij.

3 jaar geleden

Mijn man is ook vaak laat thuis. En eigenlijk kook ik weinig echt voor mezelf. Vaak haal ik overdag een salade of verse maaltijd haha. Als ik wel kook doe ik de groente overdag al snijden en zet ik alles klaar voor de avond. De rest doe ik rond etenstijd met haar in de draagdoek.

3 jaar geleden

Ik zet ons dochtertje in de wipstoel tijdens 't koken, zoontje op de bank met z'n tablet. Dus gewoon koken, huilen is soms ook even goed tot een zekere hoogte maar vaak ligt ze er gewoon bij. Desnoods op het aankleedkussen op het aanrecht.🙃😂

3 jaar geleden

Ik kook overdag wanneer ze slaapt en warmen het dan op wanneer het uitkomt. Partner werkt ook iedere dag tot 19uur dus laat hem dan ook niet meer koken.

3 jaar geleden

Jeetje ik besef het nu pas wat een makkelijke kindje ik heb. 🙊😅 Hij komt meestal rond 3-4 uur voor de voeding en dan slaapt hij tot 6-7. En daar tussen kook ik als ik wil zelfs 3 gangen 😀 Maar zodra wij zitten om te eten, ja hoor. Dan begin hij te janken. 😅 En dan maakt niets uit of hij net gegeten had of al een uur slaapt of in welke slaap fase dan ook hij is, begint sws te huilen😅🤷🏼‍♀️

3 jaar geleden

Ik kook tegen 17u, zet mijn zoon in de wipstoel. Als hij hier zat van is komt hij in zijn eetkamer stoel (zit een ligkuip bij) bij mij in de keuken zitten en dan kan ik beide tegelijk! En heel gezellig tijdens het koken ;)

3 jaar geleden

Ik heb een nieuw kookboek van Rens Kroes “So Simple”. Snelle en gezonde recepten - echt wat ik nodig heb deze periode! Ik zoek 4 recepten uit en bestel de ingrediënten (weinig ingrediënten en veel groenten dus simpel en goedkoop - love it!). Dan kook ik overdag of om 5u (Max 20-30 min per gerecht) en zit ze bij mij in de draagzak. Werkt heel goed zo. (Bij m’n zoontje was ik nog niet zo behendig en vond ik koken elke dag echt een issue.. gaat veel beter nu met dit boek)

3 jaar geleden

Mijn man en ik koken in het weekend voor de dagen dat hij doordeweeks aan het werk is. Dan is het op die dagen alleen een kwestie van opwarmen.

3 jaar geleden

Mijn baby is nu 6 weken, als slapen in bedje niet lukt gaat ze in de draagzak. Dan kook ik zo. Maar zo gaat het met alles bij mij want heb er nu 3 onder de 4 jaar (net geen 3 onder 3). De baby moet wel mee in het ritme van de rest, laten huilen vind ik moeilijk gelukkig houd ze van de draagzak. Maar ontkom er niet aan dat ze af en toe even moet wachten en even huilen kan soms niet anders

3 jaar geleden

Reactie op Suusg11

Mijn baby is nu 6 weken, als slapen in bedje niet lukt gaat ze in de draagz ...
Welke draagzak heb je? Ik zoek er ook één

3 jaar geleden

Ik doe nu gewoon makkelijk; stoom krieltjes in de magnetron. Gesneden kipblokjes en gesneden groente. De groente even in een pan water koken en de kip met wat kruiden in de pan. Ben je Max 10 min qua bereiding kwijt! AH Stoom krieltjes mix vastkokend #AlbertHeijn https://www.ah.nl/producten/product/wi482839

3 jaar geleden

Ik kook gewoon zoals ik daarvoor ook altijd heb gedaan, als ze tijdens die tijd onrustig is dan zet ik haar in de maxi Cosi in de keuken kan ik makkelijk met me voet haar laten wippen.

3 jaar geleden

Reactie op Antepli27

Welke draagzak heb je? Ik zoek er ook één
Ik heb de ergobaby met een soort verkleiner erin (extra zitje) zodat ze er bijna vanaf geboorte in passen. Doeken die je kan knopen zijn meestal ook voor newborns maar dat ligt mij niet zo😅

3 jaar geleden

Een stoel met new born optie in de keuken is handig. Misschien ovenschotels die je overdag kan klaarmaken? Hoef je dan alleen nog in de over te mikken.

3 jaar geleden

In de draagzak? Dan heb je je handen vrij

3 jaar geleden

Ik leg mijn dochter meestal op het aankleedkussen naast mij op het aanrecht. Kan ik lekker tegen haar kletsen en ze vind het maar wat interessant om alle groenten en dergelijke te zien. Draagzak vind ik een beetje spannend met eventueel rondspatten van gekookt water of vet.

3 jaar geleden

Reactie op margarethd

In de draagzak? Dan heb je je handen vrij
Ik heb altijd begrepen dat je dat beter niet kan doen vanwege de hitte, kans op steekvlammen en risico van hete spetters etc.