7 Reacties

één jaar geleden

Ik heb ook een slechtere productie. Ik heb het losgelaten. Domperidon wilde de huisarts niet voorschrijven helaas. Ik kolf niet meer op school. Ik heb geen pauzes, alleen als ik geluk heb een tussenuur waarin in kan kolven. Tot de zomer heb ik wel gekolfd, maar ik kolf bijna niks. Bij een half uur kolven heb ik uit 2 borsten 50cc. Als ik niet genoeg heb krijgt ze kunstvoeding. Verder wil ik inderdaad wel proberen avond en ochtend te voeden en als ik in de weekenden thuis ben, gewoon voeden. Ben benieuwd hoe dat gaat. Ze drinkt nu sowieso nog maar 3x! Dus voor mij is het maar 1x overslaan zegmaar

één jaar geleden

Oh wat lastig! Ik kolf nu nog 3 keer op een werkdag en wil na 9 maanden over op 2 keer. Ben daar nu al een beetje mee aan het oefenen om te kijken wat dat doet. 2 keer gaat tot nu toe goed, maar 1 keer zou bij mij echt nog niet lukken ivm stuwing. Ik zou inderdaad als ik jou was kort kolven tijdens de eerste pauze en na de les leeg kolven. Hoe komt het dat kolven zo lang duurt bij jou? Duurt het lang voor je je toeschietreflex hebt? In dat geval zou je een oxytocineneusspray kunnen overwegen, die helpt om een tsr te krijgen.

één jaar geleden

Reactie op Huismeteentuin

Oh wat lastig! Ik kolf nu nog 3 keer op een werkdag en wil na 9 maanden ove ...
Heee! Ik weet niet goed waar het aan ligt. Kan met eerste tsr zo’n 50-60cc kolven maar dan houdt t wel op. Pak dan oxytocine en dna komt er vaak nog wel wat, maar meestal doe ik dan nog met handkolf en dan krijg ik er nog wat uit maar dat voelt echt als eruit persen. Totaal heb ik dan 100-140 cc bij 2x kolven. Deprimerend. Maar t voeden zelf gaat zo goed nu (hoewel ik wel bij moet voeden) , zou t zo jammer vinden als productie zakt.

één jaar geleden

Reactie op MamaAnoukZ

Ik heb ook een slechtere productie. Ik heb het losgelaten. Domperidon wilde ...
Weet jij hoe t bij jou komt? Frustrerend hè als t kolven zo moeizaam gaat. Scheelt idd wel als ze nog maar 3x drinkt. Verder vaste voeding? Hoe oud is ze?

één jaar geleden

Hi! Lastig hè! Ik werk ook in een sector dat ik niet altijd makkelijk kan kolven. Ik kolf in de auto naar werk, dat is dan heel weinig want dan heeft m’n kindje net gedronken en dan kolf ik 1 lange sessie tijdens m’n pauze. M’n kindje drinkt 2 flesjes als ik weg ben. Ik moet toegeven dat ik wel in 1x de hoeveelheid voor 2 flessen kolf. Hier merk ik niks aan m’n productie. Ik werk ook maar 1 dag, dus dat maakt ook verschil. Wat je kan doen is in de avond als je kindje op bed ligt nog een extra keer kolven. Dan heb je ik die 24 uur nog wel dezelfde momentjes, alleen verplaats je het moment. Als je geen stuwing ervaring iig. Succes !!! 😊

één jaar geleden

Kun je niet die draadloze kolven gebruiken die je gewoon in je bh doet? Van die schelpen zegmaar? Elvie heeft ze sowieso (weetniet of andere merken ze ook hebben). Dan kun je gewoon doorwerken moet je ze alleen even in je bh doen, en als je denkt klaar te zijn loop je even weg en leeg je ze. Denk de perfecte tip!

één jaar geleden

Reactie op Li123

Weet jij hoe t bij jou komt? Frustrerend hè als t kolven zo moeizaam gaat. ...
Ik denk dat het bij mij komt omdat ze een te kort tongriempje en lipbandje had en dat mijn productie nooit echt een boost heeft gehad in het begin. Ook is mijn bevalling opgewekt. Dat schijnt ook minder goed te zijn voor de productie. Daarnaast werd ik een maand na de bevalling ongesteld en toen was het helemaal drama. Ze drinkt 3x, heel soms 4x. Ze krijgt als ze wakker is melk. Dan drinkt ze mijn beide borsten leeg. Dan rond 10.30 fruit, ongeveer tussen de 150 en 200 gram (1,5 á 2 stuks). Dan tussen 13 en 14 drinkt ze weer beide borsten leeg. Tussen 17 en 18 eet ze tussen de 150 en 200 gram groente. En dan tussen 19 en 20 uur in bad en daarna meteen drinken. Ze drinkt dan ook beide borsten leeg. (Ze krijgt soms tussendoor nog een broodje met boter, maisstengels, ongezouten rijstwafels of soepstengels) Ze is 7,5 maand (van 23 december) en is nu 7.1kg en draagt maatje 62/68🌸