6 Reacties

10 maanden geleden

Een aerosleep is niet nodig als je kindje zelf goed kan draaien. Als je denkt dat het aan de aerosleep ligt, kan je die er dus uithalen!

10 maanden geleden

Reactie op Veer21

Een aerosleep is niet nodig als je kindje zelf goed kan draaien. Als je den ...
Om mezelf even te corrigeren: Een aerosleep is nooit nodig. Maar als je kindje zelf beide kanten op kan draaien, is het nekje sterk genoeg om veilig op de buik te kunnen slapen.

10 maanden geleden

Reactie op Veer21

Om mezelf even te corrigeren: Een aerosleep is nooit nodig. Maar als je ki ...
Geldt dat ook als je kindje plat met het gezicht in het matras gaat liggen? Ik vind dat zo eng

10 maanden geleden

Reactie op MamaAnoukZ

Geldt dat ook als je kindje plat met het gezicht in het matras gaat liggen? ...
Bij deze leeftijd verwacht je dat een normaal ontwikkelend kindje dat al goed kan omrollen (en waarschijnlijk ook zelf tot zit komen etc, dus gewoon echt sterk is) zelf een een veilige slaaphouding aan kan nemen. Waarschijnlijk slaapt hij/zij helemaal niet (lang) plat met het gezicht in het matras. Mijn kindje is echt een buikslaper en ligt ook wel eens in zo'n positie dat ik me afvraag hoe ze adem haalt, maar het gaat gewoon goed. Aerosleep is echt puur marketing/inspelen op bezorgde ouders. Anders zouden ze vanuit het ziekenhuis/kraamzorg/verloskundige toch ook zeggen dat je dit MOET hebben lijkt me. Het is niet bewezen dat aerosleep wiegendood voorkomt.

10 maanden geleden

Oh ik had dit ook en ik dacht echt “hoe komt dit nou”.. toen ben ik naar Baby-Dump gegaan om een nieuwe, dikke deken voor hem te kopen. Advies gevraagd welke dan fijn zou zijn en toen vroeg ze aan me of ik een aerosleep had. Die had ik.. en dat was ook het probleem, blijkbaar is dat matrasje voor de warme dagen op deze leeftijd en pakt het dus ook met de koude dagen alle warmte weg. Matrasje weggelaten, molton eromheen en hoeslaken. Daarna ging het goed! En echt.. ik vond het ook zo spannend als hij op z’n buik zou liggen, maar ze kunnen dit heel goed 🥰

10 maanden geleden

Reactie op Veer21

Bij deze leeftijd verwacht je dat een normaal ontwikkelend kindje dat al go ...
Aaah ja geloof ik wel! Wij hadden hem van iemand gekregen die hem niet meer gebruikte. Ik denk dat hij er bij ons dan ook afgaat vanwege kou