12 Reacties

één jaar geleden

Ik heb hier nu thuis ook last van. Het begint met 24 graden en 's nachts koelt het af naar 21 graden (op de babyfoon dus in werkelijkheid ongeveer 2 graden kouder). Ik heb tot nu toe steeds maar op de warmere temperatuur gekleed, omdat ik bang ben voor warmtestuwing. Als ik hem 's nachts warmer aankleed is hij klaarwakker. Ben ook benieuwd naar een gouden tip.

één jaar geleden

Reactie op iiiertje

Ik heb hier nu thuis ook last van. Het begint met 24 graden en 's nachts ko ...
Voor de temperaturen hoef je ‘m niet heel verschillend aan te kleden toch? Rompertje met een zomerslaapzak zou voor beide temperaturen goed moeten zijn?

één jaar geleden

Reactie op iiiertje

Ik heb hier nu thuis ook last van. Het begint met 24 graden en 's nachts ko ...
Voor deze temperaturen bedoel ik. :)

één jaar geleden

Reactie op Stacey S

Voor de temperaturen hoef je ‘m niet heel verschillend aan te kleden toch? ...
Ja dat leek mij idd ook. Maar hij wordt iedere keer in de ochtend super koud wakker bij zijn voetjes en in zijn nekje 😔.

één jaar geleden

Ik zou het doen zoals je het nu doet...Als hij het snachts te koud krijgt een dekentje over hem heen leggen. Waarom ben je bang dat hij onder de deken schuift? Als je het bedje kort opmaakt gebeurd dit toch niet?

één jaar geleden

Reactie op iiiertje

Ja dat leek mij idd ook. Maar hij wordt iedere keer in de ochtend super kou ...
Ah ja als zn nekje ook koud is dan is t inderdaad wel te koud, lastig!

één jaar geleden

Reactie op BEG83

Ik zou het doen zoals je het nu doet...Als hij het snachts te koud krijgt e ...
Nou omdat het niet zijn eigen dekentje is maar een best grote dikke deken

één jaar geleden

Zou je hem warmer aan kunnen kleden zodra jullie zelf gaan slapen? Dus een pyama erbij aan? Wij gaan volgende week met de caravan weg. Ik denk dat ik ze in bed ga leggen met korte mouwen romper en pyama + slaapzak van 1.5 tog. En dan als wij naar bed gaan, wisselen naar een winterslaapzak. Ligt een beetje aan het weer maar als de vooruitzichten zo blijven, ga ik het denk ik zo doen. Werkte vorig jaar prima voor ons.

één jaar geleden

Misschien eerder de deken erop? Dan wordt ie niet wakker van de kou maar ben je het voor. En als je de huidige deken te dik vind kan je misschien een fleece deken (die zijn ongevoerd) kopen?

één jaar geleden

Wij hadden dit ook de afgelopen weken met vakantie. Ik had haar 3 laagjes Merinowol aan. Korte mouwen of lange mouwen romper wol (joha), pyjama wol (joha)en een slaapzak (Disana). Ze sliep dan prima. Het was dan vaak nog wel 23 graden met naar bed gaan maar ze werd niet te warm. ‘Snachts daalden het ook wel 10 graden. Ze was dan ook niet te koud! Ik had haar een keer katoen aan omdat ze een ongelukje had gehad en het nog niet droog was. Toen was ze echt super koud. Heb je nu misschien niks aan dan zou je het moeten bestellen op je vakantieadres en het is ook niet goedkoop. Maar wilde de ervaring wel even delen. Had zelf al wel een goed gevoel bij wol maar voor mij was het nu echt het ‘bewijs’ hoe goed het werkt. Deken durf ik nooit maar die van mij gaat echt hele bed door en gaat in de nacht regelmatig helemaal andersom liggen. Anders had ik dat denk ik ook gedaan of een andere slaapzak in de nacht aandoen.

één jaar geleden

Wij zijn nu kamperen met een tent. Wanneer ik haar er in leg is het 25 graden en snachts nog 15. Ik leg haar in een romper en dun boxpakje pyjama er in. De temperatuur loopt dan vanaf 19.00 best snel terug. Rond 21.00 doe ik een winterslaapzak er overheen. Niet ideaal omdat je hoopt dat ze niet wakker word. Gelukkig gaat dit redelijk goed om al slapend aan te doen😅 Wanneer ze het nog echt koud heeft en in de vroege ochtend wakker word leggen we haar lekker bij ons. Een dekens gebruik ik niet omdat ze die over haar heen kan trekken

één jaar geleden

Dankjewel voor de tips allemaal! Er hebben een dekentje gekocht en deze over hem heen gedaan wanneer wij naar bed gingen. Kort en strak opgemaakt en dat werkte heel goed! Voor degene die hebben gereageerd en nog op vakantie gaan heel veel plezier en hopelijk hebben jullie ook wat aan de tips die hier voorbij kwamen!