28 Reacties

3 jaar geleden

Ja ik had het vannacht ook weer. Enige wat helpt bij mij is ondanks de pijn mijn onderbeen omhoog en laag trappen soort van. Soort van je afstoten waardoor je die spieren weer strekt.

3 jaar geleden

Tip voor als het gebeurt, strek je kuit en trek je tenen naar je toe. Zo trek je de ergste kramp eruit. Het is niet fijn om te doen, maar het word er echt beter van. Als je dit zelf niet lukt, laat het dan je partner doen. Succes!

3 jaar geleden

Ik heb hier ook sinds 2 weken last van (ben nu 22 weken). Schijnt dus vaak voor te komen. Bij mij helpt strekken en masseren op de pijnlijke spier. Lees ook https://www.24baby.nl/zwanger/zwangerschapskwaaltjes/kramp-kuit-zwanger/

3 jaar geleden

Heb ik ook last van, enigste wat bij mij helpt is gaan staan

3 jaar geleden

Dankjewel voor alle tips! En snelle reacties. Ben dus niet de enige die er last van heeft. Wist vannacht niet wat me overkwam nog niet eerder gehad namelijk.

3 jaar geleden

Meer water drinken overdag en magnesium slikken

3 jaar geleden

Je hebt ook magnesium spray. Ik heb het nooit gebruikt, maar schijnt wonderen te doen. Voor het slapen gaan even sprayen op de kuiten.

3 jaar geleden

Oh, en kijk even welke vitamines je gebruikt. Bij de drogisterij heb je voornamelijk synthetische en lage dosering. Is niet goed opneembaar in je lijf, dus doet vrij weinig. Magnesium heb je in vele soorten. Even Googlen en wat duurder merk kopen! Bijvoorbeeld vitakruid.

3 jaar geleden

Mijn verloskundige heeft uitgelegd dat kuitkrampen komt door dat je lichaam vocht nodig heeft. En je vocht zo weinig is op dat moment dat ze vocht uit je spieren halen waardoor je krampen krijg. De verloskundige gaf mij tips genoeg water te drinken waardoor je minder snel last krijg van krampen en als je krampen heb probeer te staan!

3 jaar geleden

Mijn verloskundige heeft uitgelegd dat kuitkrampen komt door dat je lichaam ...
En slik daar bij magnesium dat heeft een goeie effect met combinatie genoeg water drinken

3 jaar geleden

Magnesiumcitraat is goed voor de spieren. En als je tijd hebt, voetenbadje met epsomzout (magnesiumzout) en anders olie idd. Magnesium wordt door de huid goed opgenomen. Genoeg drinken is altijd belangrijk, maar soms niet afdoende 😅

3 jaar geleden

Ja magnesium slik ik idd ook, die bedoelde ik dus waar ik even niet meer opkwam 😅 en drink overdag vrijwel 3l water al.

3 jaar geleden

Je hebt ook magnesium spray. Ik heb het nooit gebruikt, maar schijnt wonder ...
Ja of magnesiumzalf, kan je bij Holland & Barrett kopen als t goed is. Heb er zelf ook nog geen ervaring mee, maar kreeg ik als tip! Voor nu gebruik ik magnesiumcitraat poeder om op te lossen in mn drinken.

3 jaar geleden

Kan ik magnesium ook bij de kruidvat halen of kruidvatmerk slikken

3 jaar geleden

Ja ik heb het ook maar niet altijd. Vaak als ik veel gestaan heb of te weinig heb gedronken. Bij mijn helpt magnesium spray heel goed (merk regenesis magnesium). Ik spray mijn kuiten en voeten (die tintelen s nachts) in. Een half uur later haal ik het eraf met een doekje en smeer ik het in met een normale bodylotion. Helpt enorm bij mij! Het eraf halen hoeft niet perse, ik doe het omdat ik een erg droge huid hebt en het magnesium spul begint te jeuken als ik het laat zitten. Er is nog een topic over kuit krampen in deze groep https://community.24baby.nl/forum/geboorteclub-december-2022/krampen-benen

3 jaar geleden

Reactie op hawaibr

Kan ik magnesium ook bij de kruidvat halen of kruidvatmerk slikken
In principe wel. Vaak is het wel zo dat drogisterij supplementen meer hulpstoffen (= vaak troep) bevatten dan de duurdere variant. Ook zijn doseringen vaker veel lager. Maarja, er is dan ook een enorm prijsverschil tussen kruidvat eigen merk en een duurder merk. Dus maar net wat je wil/er voor over hebt/je te besteden hebt. Maar het zou dus kunnen dat die van de kruidvat net even wat minder werken.

3 jaar geleden

Het klinkt misschien heel gek maar helpt echt. Leg een vijl onder je bed.

3 jaar geleden

Ik zou goedkope magnesium afraden. Mijn vergelijking: als je je cellen wil voeden kan je beter groente/fruit eten ipv goedkope koek eten. Zo zie ik dat ook met voedingssupplementen. Als je voor opneembare stoffen wil gaan die ook werkelijk wat betekenen voor je lichaam dan kan je beter wat meer geld uitgeven en anders gewoon niet slikken, want dan krijg je pestzooi binnen. Ik slik zelf de supplementen van Bindle. Dit is een magnesium complex die tevens ook bijdraagt aan het mentale welzijn (fijn met die zwangerschapshormonen 😅). Regelmatig test ik mijn waardes en die zijn volgens de verloskundigen en medici top, dit mede dankzij de supplementen die ik slik van Bindle. https://www.bindle.eu/shop/magnesium

3 jaar geleden

Reactie op MammaAmm

Ik zou goedkope magnesium afraden. Mijn vergelijking: als je je cellen wil ...
Ik zou juist met deze uitkijken. Zit boven de 250% dha aan b6 in. B6 kun je over supplementeren waar je ernstige klachten aan over kan houden! Maar jij wordt blijkbaar goed in de gaten gehouden, dus jij zal er snel genoeg achter zijn wanneer het hoger wordt. Maar als je die controle niet regelmatig hebt zou ik b6 niet direct supplementeren.

3 jaar geleden

Ik heb dit ook gehad, zelfs een aantal nachten achter elkaar. Nu voor het slapen gaan masseert mijn partner mijn kuiten (vooral de ‘zere’ spier) sindsdien ging last meer!