4 Reacties

één jaar geleden

Hier ook een schreeuw lelijk. Ik zou het niet proberen af te leren, ze ontdekken hun stem. Je mag wel zeggen dat het wat rustiger mag. Of ze nadoen, dan horen ze zelf ook hoe hard het klinkt. Maar Zolang hij niet haar de mond probeerd te laten houden komt het wel goed

één jaar geleden

Ik praat dan tegen haar dat ze haar stemmetje mag ontdekken. Soms "schreeuw" ik met haar mee. Daar heeft ze de grootste lol om en dan is het zo voorbij. Zeggen dat het niet mag doe ik niet, dit is een gezonde manier van expressie geven.

één jaar geleden

Hahaha zo herkenbaar. Hier ook een giller jongetje van 8,5 maand 🙈 ergste hier is dat m’n peuter van 2.5 mee gilt 😝 hahaha soms doe ik mee of ik zeg hee hee hee zullen we het iets zachter doen? De peuter snapt dat wel (doet dit niet) en de baby kijkt mij aan van haha ik snap er geen reet van 🤣 en gaat vrolijk verder. Fases 😅😵‍💫🤣

één jaar geleden

Hier ook een meisje dat gillend de dag door komt. Ik vind het vooral grappig omdat ze er echt mee duidelijk maakt wat ze wilt. Het varieert van grommen tot echt schreeuwen en enorm hoog gillen bij blijdschap. Ik probeer het niet af te leren. Doe wel eens mee, dat zorgt voor super grote lachbuien. En soms als ze door een telefoontje heen schreeuwt, dan fluistert diegene van ons die niet aan het bellen is in haar oor dat er gebeld word dus dat we even heel zachtjes praten en fluisteren. Dan stopt ze op de een of andere manier gelijk omdat ze het fluisteren ook heel leuk vind. Misschien kun je dat proberen om haar af te leiden. Ik heb een nog een heel klein zusje. Zij was een paar jaar geleden ook zo een goede krijser met veel uithoudingsvermogen. En dat ging rond de 12-14 maanden helemaal over toen ze zich met gebaren en de eerste woordjes kon uitdrukken