11 Reacties

6 maanden geleden

Wij hebben het maar opgegeven. Hij krijgt melk als hij erom vraagt en een paar hapjes uit een potje als hij dat accepteert. Fruit eet hij goed, brood ‘s ochtends ook en hij groeit gewoon 😅

6 maanden geleden

Krijgt ze eten van jullie of mag ze zelf eten. Hier was het ook een strijd… Nu ze het zelf mag doen krijgt ze in ieder geval meer eten binnen dan dat er op haar blad valt. De strijd is voorbij.

6 maanden geleden

Hier precies hetzelfde gehad.. Bleek bij haar, haar kiezen te zijn dus weekje of 2 werd het geweigerd. Nu de rust weer terug is eet ze stukken beter. Wel is het zo dat ze het zelf wil doen. Dus dit laten we haar ook gewoon doen. Soms gaat er heel potje in. Soms eet ze mee met de pot. Go with the flow en we maken er iig geen strijd meer van.

6 maanden geleden

Wat vervelend! Hier merken we ook dat bij doorkomende tanden de eetlust minder is. Vooral zachte dingen weigert ze dan, maar komkommer een soepstengel of afbakbroodje lust ze dan wel. Wat ook soms helpt: beetje negeren aan tafel, zelf aan laten klooien met een vorkje of lepeltje. Na een minuut of 10 ermee spelen eet ze het dan ineens wel op.

6 maanden geleden

Hier sinds een paar dagen wordt er veel geweigerd. Niet eens iets specifiek. Bij de gastouder wilde ze geen koekjes, thuis geen avondeten en brood. Eigenlijk gaat veel er moeizaam in, haha. Geraspte appel vind ze lekker (at eerder ook gewoon stukjes, maar alles groter dan geraspt haalt ze nu uit haar mond), maar meer fruit krijg ik er op het moment ook niet in. Ik bied haar wat aan, in de avond krijgt ze altijd nog een bak yoghurt met havermout er door en verder zien we het wel. Ze is tot nu toe nog vrolijk, dus laat het maar even. Moet eerlijk zeggen dat ik mij er wel oprecht wat druk om maak, ze krijgt amper wat binnen en vooral geen groente en fruit.. maar wil er absoluut geen strijd van maken, daar heeft niemand wat aan en zij eet het toch niet, ook niet als ik strijd maak. 😅

6 maanden geleden

Reactie op CRLS2010

Krijgt ze eten van jullie of mag ze zelf eten. Hier was het ook een strijd… ...
Wat een dropje! Ja ze eet hier ook zelf, vooral met haar handen en begint te leren eten met een lepel.

6 maanden geleden

Reactie op Vlindertje3

Hier sinds een paar dagen wordt er veel geweigerd. Niet eens iets specifiek ...
Nu ik over tanden lees denk ik dat dat het best kan zijn. Ze heeft nog maar 7 tanden en die duurden ook enorm lang dus het zouden best meer tanden of kiezen kunnen zijn. Ze zit ook veel met haar vingertje in haar mond. En warempel gister dit bericht geplaatst en in de avond heel dr bord leeg gegeten🫣

6 maanden geleden

Nu ik over tanden lees denk ik dat dat het best kan zijn. Ze heeft nog maar ...
Hier zit ze ook veel met dr vingers in de mond. Ook weer dunne stinkende luiers. Dus denk ook tandjes. Maar denk toch vaak, kan toch niet goed zijn als ze zo weinig eet? Zou zelf omvallen van de trek 🫣

6 maanden geleden

Pff hier ook een mega kritische eter. Boterhammen gaan indd goed maar avond eten. Af en toe een paar hapjes kipburger of aardappel voor de rest gooit ze het weg. Of ze moet al geprakt of spaghetti uit een potje krijgen. Ik denk dat ze wat moeite heeft met structuren. Ze doet het soms naar haar mondje en spuugt het meteen weer uit. Als ik gewoon pasta maak en het haar zelf laat doen eet ze helemaal niks en beland het nadien op de grond en moet ze heel hard huilen. Beetje radeloos hier, probeer haar om de dag maar een potje te geven en om de dag met ons mee te laten eten. Rijst gaat bijvoorbeeld ook niet, ze brengt het niet eens naar haar mondje, als ik haar help doet ze haar lippen snel op elkaar

5 maanden geleden

Onze zoon eet brood en fruit met smaak maar avond eten liever niet. Het enige wat hij wel eet is soep. Dus we maken elke 3 dagen een pan soep en gooien er af en toe iets doorheen wat wij eten zoals pasta quinoa of rijst. Soms accepteert hij het soms ook niet. Iets erbij om te dippen in de soep werkt altijd goed

5 maanden geleden

Hier ook een zoon die slecht eet. ochtenden gaat een boterham soms 1,5 vaak met zoet beleg er goed in. ‘s middags na zijn dutje krijgt hij vaak pap met halve banaan en avocado of sinaasappelsap erdoor heen. maar avondeten is het enkel soep. geen rijst, pasta, kip, rund, aardappel of groentes helaas…