12 Reacties

8 maanden geleden

Ik zou haar niet zo lang laten huilen miss heeft ze jou in deze periode meer nodig qua aandacht

8 maanden geleden

Ik heb mijn zoontje ook altijd laten huilen. Wat huilde die hard. Sinds het nieuwe jaar slaapt hij echt alleen nog maar in zijn eigen bedje. Het eerste half uur ga ik om de 5 minuten de kamer op en zeg ik mama is er. Leg hem plat want hij gaat altijd staan. En zeg alles komt goed we gaan nu even slapen. Na het eerste half uur ga ik dan om de 10 minuten. Ik doe dit zodat hij weet dat ik er altijd ben en hij gewoon veilig kan slapen. Het duurde de eerste 2x 1 uur en 15 minuutjes. Hierna viel hij binnen de 5 minuten inslaap. Zo trots op hem.... mis hem wel in ons bedje in de nacht.

8 maanden geleden

Ik zou wel na 5 min even bij haar gaan kijken. Wij hebben ook een periode gehad dat ze heel hard huilde in de avond en ik denk dat het verlatingsangst was. Als je dan bij haar bent is zij in ieder geval gerustgesteld. Ik zou haar dus niet zo lang alleen laten en wachten totdat ze in slaap is gevallen maar naar haar toe gaan.

8 maanden geleden

Als je het mij vraagt; feit dat je deze vraag stelt geeft al aan dat je eigen moedergevoel aangeeft dat je kindje je nodig heeft. En dat is ook zo!! Jonge kindjes hebben nog niet zo het besef dat je weg bent en kunnen vaak gewoon in slaap vallen. Ideaal natuurlijk. Maar als ze ouder worden krijgen ze het besef dat mama weg kan gaan en krijgen ze bijvoorbeeld verlatingsangst. En dat is echt een angst. Kindjes kunnen echt heel bang zijn als ze alleen worden gelaten in hun bedje om te slapen. Rond deze leeftijd kan er ook nog een slaapregressie bij zitten en dat maakt het nog eens wat moeilijker voor de kleine om in slaap te vallen. Ze laten huilen zou ik nooit doen omdat een kindje nooit huilt voor de grap. Huilen is de enige vorm van communicatie die ze hebben en op dat moment willen ze je dus écht iets vertellen (mama waar ben je? Mama ik zie je niet, mama ik ben bang, mama ik wil niet alleen zijn, mama ik kan niet slapen, mama ik heb eigenlijk toch nog een beetje trek/dorst, mama ik wil bij je zijn etc etc) omdat ze helaas nog niet kunnen praten horen wij alleen veel gehuil. Er zijn idd veel mensen die zeggen ik ga er elke vijf min heen, maar als je het mij zou vragen leer je ze dan alleen dat mama even komt om vervolgens je weer in de steek te laten. Als een kindje 5 min huilt kan dat al eindeloos duren voor zo'n kleintje. Laat staan als het langer is. En als mama dan eindelijk komt en weer weg gaat kun je je dan voorstellen hoeveel angst en verdriet dat voor zo'n kleintje kan brengen zonder dat ze het kunnen vertellen. En dus weer gaan huilen. Dingen als 'ik hou van je' snappen ze helemaal niet. Ze snappen alleen dat mama eindelijk komt en dan weer weg gaat🤯 Zo leer je ze dus dat huilen geen zin heeft en mama niet bij je blijft. In de negatieve zin dus. Soms is het een fase en hebben ze je even veel nodig en dan gaan ze ineens weer zonder problemen slapen. Het vraagt dan even veel van je, maar alles voor de kleine toch?❤️

8 maanden geleden

Je gevoel volgen en er gewoon naar toe gaan 🙈 Blijkbaar heeft ze je nu iets meer nodig

8 maanden geleden

Ze heeft je ook nodig. Huilen is het enige communicatiemiddel van b baby of klein kindje. Persoonlijk ben ik écht heel erg tegen laten huilen maar het is voor iedereen persoonlijk. Heb er veel over gelezen wat mij echt raakte is het idee dat het “werkt” omdat ze het uiteindelijk gewoon opgeven omdat ze weten dat je toch niet komt. Ook is het cortisol (stresshormoon) gehalte bij babies als ze (alleen) huilen heel hoog en dat kan later ook problemen geven.

8 maanden geleden

Bedankt voor de bevestiging die ik inderdaad zocht. Vandaag ben ik na 3 min huilen bij haar gaan zitten en heb een liedje gezongen. Wel met het licht uit en in t pikkedonker. Na het liedje wilde ze spelen en trok ze m’n aandacht maar ik ben stil blijven zitten en af en toe “gesssst.” Ik denk dat ze na nog geen 5 minuten zich omdraaide en lekker begon te slapen. Dus dat deed mij heel goed!

8 maanden geleden

Beetje simmen hier soms en dan ga ik wel gewoon weg. Heeeel soms huilt ze wel hard als ik weg ga en dan ga ik altijd terug om te troosten en te knuffelen. Ze doet dit zelfden dus dan weet ik gewoon dat er echt iets is.

8 maanden geleden

Reactie op Lola400

Als je het mij vraagt; feit dat je deze vraag stelt geeft al aan dat je eig ...
Ik ben het niet helemaal eens met dat ze alleen huilen omdat ze echt iets te vertellen hebben. Vanaf 1 jaar begint ook echt de fase dat ze huilen om hun zin te krijgen. Die van ons kan ook heeel hard krijsen om zijn zin te krijgen. "Mama, ik wil wel mijn vingers in het stopcontact steken". "Mama ik wil wel met mijn eten op het leptje schieten zodat alle muren vol zitten". En zo kan ik nog wel even doorgaan... Ik vind het heerlijk dat hij al zo'n eigen willetje heeft haha. Soms hebben ze ook al gewoon grenzen nodig. Ik denk dat je als ouders het beste hoort of het een huiltje is omdat ze iets nodig hebben of om hun zin te krijgen. Hoewel dat in de nacht soms lastig kan zijn, omdat ze ook last kunnen hebben van nachtangsten.

8 maanden geleden

Reactie op iiiertje

Ik ben het niet helemaal eens met dat ze alleen huilen omdat ze echt iets t ...
De vraag is denk ik alleen hoe je die grenst stelt? Neem aan dat je hem ook ook alleen op de gang zet als hij z'n vingers in het stopcontact steekt. Je kunt ook met nabijheid grenzen stellen. Ik blijf bij je maar je gaat wel slapen.

7 maanden geleden

Reactie op Qkct

Ik heb mijn zoontje ook altijd laten huilen. Wat huilde die hard. Sinds he ...
Mag ik vragen in hoeveel tijd/dagen/weken je dit bereikt hebt?

7 maanden geleden

Reactie op kb1992

Mag ik vragen in hoeveel tijd/dagen/weken je dit bereikt hebt?
ik ben dus echt pas op 1 januari hiermee begonnen. voor deze tijd sliep hij altijd bij ons in bed voor welk slaapje dan ook. ik heb hem dan echt op 1 januari in zijn bedje gelegd. in de middag duurde het de 1ste dag 30 minuutjes voordat hij sliep. ook zijn 2de slaapje op die dag duurde het 30 minuutjes. in de avond de 1ste dag duurde het 1 uur en 15 minuutjes. dit ging zo precies 3 dagen achter elkaar. toen ineens sliep hij in de slaapjes overdag binnen de 5 minuten. in de avond duurde dit de eerste week ongeveer 30 minuutjes. in week 2 sliep hij met alle slaapjes binnen de 5 minuten. hij slaapt in deze week meestal tot 6u en 1x heeft hij geslapen tot 10u..... oeps haha. in week 3 was hij flink verkouden, veel hoesten en hierdoor spugen waardoor ik vaker zijn bedje heb moeten verschonen. Het liefste pakte ik hem bij me maar hij slaapt echt veel beter in zijn eigen bedje. in de nacht komt hij dan sinds week 4 rond 4/5 uur om toch nog even te drinken ik geef BV. ik pak hem uit zijn bedje ga met hem in ons bed liggen want heb nog geen stoel gehaald.... en normaal viel hij dan inslaap. sinds week 4 doet hij dit dus niet meer en voed ik hem, ga terug naar zijn kamer, zing het liedje en dan slaapt die dus weer zonder echt te huilen.. . ik voed hem beneden op de bank. en zeg dan al als je klaar bent met drinken gaan we even slapen. ik ga met hem na boven en zeg we gaan naar bedje. hij zwaait beneden nog altijd in de woonkamer en zegt hij daaagggg. zo schattig haha. ik verschoon hem en doe zijn slaapzakje aan. we zwaaien nog eens uit het raam, laat hem de lamp zelf uitdoen. en dan zing ik slaap kindje slaap en dan geef ik hem een kusje en zeg ik alles is goed, je gaat even slapen, mama en papa zijn er, ga maar even slapen, ik ga je nu neerleggen, love u. ik leg hem neer en loop meteen weg. af en toe huilt hij wat langer dan 5 minuutjes. hij roept dan ook heel zielig mamamammamamaam mamammama. meestal maar 3x en dan gaat hij liggen en slaapt die. in de nacht dacht ik altijd dat hij wakker werd maar hij droomt dan denk ik. dit duurt nooit langer dan 5 minuutjes en dan slaapt die weer heel diep.. dus als ik hem hoor wacht ik altijd wel 5 tot 10 minuutjes om hem te halen.