12 Reacties

3 maanden geleden

Toren bouwen die ze kan slopen is altijd een succes 🤪 Verder disco, leuke liedjes voor kinderen opzetten en dan samen dansen. Zoek nijntje, ken je die? Zo'n peppetje die dan roept ik ben verstopt, hier ben ik, joehoee! Echt leuk. Ze gaat hem ook zelf verstoppen en zoeken nu dus dat is top

3 maanden geleden

Reactie op NaNa22

Toren bouwen die ze kan slopen is altijd een succes 🤪 Verder disco, leuke ...
Alles al gedaan behalve Nijntje. Toren interesseerd ze niet meer. Als liedjes op zet moet tv aan voor videoclip, ze kijkt niks anders dan liedjes of soms Bing en Peppa

3 maanden geleden

Onze zoon speelt heel graag met Duplo. Paar blokjes op elkaar stapelen en weer los trekken. Ook voorlezen vindt hij erg leuk. En verder gaat hij heel graag naar buiten. Naar de winkel, een wandeling, naar de speeltuin of het bos… bij een speeltuin kun je zelf ook lekker op een bankje zitten, dan kan je kindje lekker scharrelen. Vaak hebben ze ook voorleesochtenden in de bieb, dan kun je zelf ook lekker zitten. Hier wordt trouwens ook leuk met een bal gespeeld. En met zo’n klein loopfietsje (ook binnen). Klimmen op de bank of voor het raam naar de vrachtwagens kijken die voorbij komen… Maar het allerliefste lopen al onze kinderen als kuikentjes achter me aan terwijl ik het huishouden doe. Moet toch gebeuren en ik doe ze er een enorm plezier mee als ze mogen helpen. Onze zoon van 1.5 weet al precies dat ik knijpers nodig heb als ik hulp vraag bij de was, hij weet de washandjes weg te leggen, vult luiertjes bij… ook meekijken tijdens koken vindt hij leuk, en dan lekker van de groente snacken voor het in de slowcooker gaat… super gezellig!

3 maanden geleden

Mijn zoontje is erg beweeglijk maar vind ook niet zo veel leuk op het moment. We hebben een funzy bank en daar vermaakt hij zich opeens erg goed mee als we een "berg" bouwen. Hij kan eroverheen klimmen maar ook de auto's eroverheen rijden. Er zijn vast bedrijven die een goedkopere variant van de funzy maken en een vriendin heeft bijvoorbeeld goedkoop iets van marktplaats gescoord. Verder doen de toet toet auto's het hier goed (haal ik alleen in de aanbieding of op 2e hands marktjes). Ik ben zelf 6 weken terug bevallen van nr 2 en ik weet nog hoe zwaar het was met hem naar een speeltuintje te gaan dus ik kan me voorstellen dat je daar niet op zit te wachten. (Zoontje ging toen zand eten en rende steeds weg op rende vis de glijbaan omhoog enzo). Ik vind naar buiten het leukste uitje de kinderboerderij en dan vooral dat daar speelgoed ligt en een speeltuintje is. Iedere dag gaan we even kort boodschappen doen maar dat vind hij niet heel leuk. Ik heb er vooral veel moeite mee dat hij bij opa en oma uren met stapelbekers speelt en er thuis niet naar omkijkt 🤣 Hopelijk komt je dochter snel in een vibe waarin ze lekker speelt. Succes met de periode die komen gaat maar ook gefeliciteerd en het beste 🥰

3 maanden geleden

Reactie op Blueyfamilyof5

Onze zoon speelt heel graag met Duplo. Paar blokjes op elkaar stapelen en w ...
Ah wat klinkt dit leuk en gezellig! Ik hoop hier ook naartoe te werken in het huishouden maar tot nu toe lukt dat nog niet. Karakter van het kind niet, newborn 6 wk, en mijn geduld laten het even niet toe. Wat leuk de voorleesochtenden, ga je daar vaak heen? Ik zou het een beetje spannend vinden of mijn zoontje zich "netjes" gedraagd en wat anderen daarvan vinden. (Hij loopt rustig weg tijdens het voorlezen of gaat bijvoorbeeld klimmen en klauteren denk ik. Hij luistert nog niet goed. Dat lijkt me spannend.)

3 maanden geleden

Reactie op maria_1234

Ah wat klinkt dit leuk en gezellig! Ik hoop hier ook naartoe te werken in h ...
De voorleesochtenden zijn hier wekelijks. Ik ben voor het eerst gegaan toen onze oudste 15 maanden was en onze nu middelste 3 maanden. Het is nog steeds onze wekelijkse traditie, en onze jongste ging vanaf 4 weken mee, in de draagzak. Met vlagen gedroegen onze kinderen zich ook niet ‘netjes’, maar niemand keek daar gek van op. Er werd verkend, gespeeld, gedanst, geluisterd… de opzet hier is: vrij spelen, opruimen, iedereen begroeten met een liedje met de namen, de voorleestrommel bespelen met alle kindjes, boek uitpakken en lezen, activiteit naar aanleiding van het boek (een liedje of dansje of iets dergelijks), afscheid. Elke fase-overgang is met een liedje. Heel overzichtelijk en speels dus. En met dat huishouden… daar is inderdaad veel geduld voor nodig en dat was best even oefenen. Maar het is echt ongelofelijk leuk om samen met de kinderen iets wezenlijks te bereiken. Onze oudste (bijna 4) kan nu bijvoorbeeld helemaal zelf haar kleding opvouwen en netjes wegleggen en ze vindt dat ook zo leuk om te doen. Dan zijn ze zo trots! En ik hoor een aantal keer per dag ‘ik ben een echte helper mama’ of ‘als we het samen doen zijn we sneller klaar’. En weet je wat echt ideaal is? Nu ze nog zo jong zijn en dus nog dutjes doen kun je echt uitrusten als de kindjes op bed liggen, want dan heb je alles in huis gewoon al samen gedaan!!

3 maanden geleden

Reactie op Blueyfamilyof5

De voorleesochtenden zijn hier wekelijks. Ik ben voor het eerst gegaan toen ...
Dat laatste is wel idd ideaal als alles al gedaan is. Ik heb mn dochter wel eens naar boven meegenomen om de was op te hangen. Ze was even aan het spelen met de wasknijpers maar al gauw wou ze naar beneden toe omdat ze het niks aan vond. We hebben thuis een ban vol met duplo of blokken wat op lego lijkt. Hier speelt ze zo nu en dan een keertje mee maar echt niet uren. En ik moet haar er wel naar toe zetten om ermee te spelen. Vandaag een vrachtwagen met auto's gwkocht bij de action. Dit is tot nu toe een succes maar dat is met alles wat nieuw is natuurlijk. Ze is wel gek op auto's omdat ik het heel vaak zeg buiten en dan wijst ze aan 'autooo'. Ze wil het liefste ook naar buiten, gaan als het even man, iedere dag naar de diertjes en sinds kort is daar een speeltoestel bij. Hier moet je er wel bij blijven aangezien ze er zo vanaf kan vallen.

2 maanden geleden

Het ene kind is het andere niet, dus ik weet niet of je hier iets aan hebt. Ons kindje vermaakt zich uren in de zandbak, of als ze kan klimmen, of met boekjes lezen. Met warm weer bleek de waterplas of knoeien met water ook een hit.

2 maanden geleden

Reactie op Josepha

Het ene kind is het andere niet, dus ik weet niet of je hier iets aan hebt. ...
Stofzuigen, verstoppen achter mijn rug, dansen, damespaard, voorlezen, zelf geluiden boekjes kijken, papier scheuren, water kleurboek en duplo zijn trouwens ook top

2 maanden geleden

Hier speelt ze heel graag met duplo, haar poppen en theeservies met water (wel buiten). Verder vindt ze het leuk om de deur uit te gaan, boodschappen, bieb, kinderboerderij, wandelen, stuk fietsen langs dieren, speeltuin etc. Klimmen op een doos of de bank vindt ze ook leuk. Of alle kussens op de grond en daar overheen rollen enz. Helpen in het huishouden is ook altijd leuk. Verder heeft ze nog nooit tv gekeken, misschien helpt dat ook wel.

2 maanden geleden

Reactie op Josepha

Stofzuigen, verstoppen achter mijn rug, dansen, damespaard, voorlezen, zelf ...
Boekjes pakt ze wel maar na 5 min klaar. Waterkleurboek ook zo mee klaar. Alles is maar van hele korte duur. Hele bak met duplo waar ze niet echt meer aan komt. Heb nu een waterbaan gekocht maar dan moet wel mooi weer zijn natuurlijk. Niet echt kindvriendelijke tuin hier helaas. Nu ook weer paar dingen in hand gehad van intotaal 5 minuten.

2 maanden geleden

Wij hebben een Leertoren en samen bakken vindt hij heel leuk!