11 Reacties

3 jaar geleden

Ik mag de levocitrizine juist niet meer slikken van de huisarts en verloskundige nu ik zwanger ben, maar ik nam deze voor de zwangerschap altijd voor ik ging slapen, omdat ik er als ik hem overdag nam heel moe van werd haha. Denk dat iedereen er anders op reageert! Zelf sliep ik wel gewoon goed als ik het innam voor het slapen.

3 jaar geleden

Ik mag de levocitrizine juist niet meer slikken van de huisarts en verlosku ...
Ik mocht juist het slikken en iemand anders die ik ken die slikt het ook. Zij is ook zwanger.

3 jaar geleden

Hoi! Ik slik het in de ochtend want ik heb de werking overdag nodig. Ik merkte dat wanneer ik het voor het slapen nam het de volgende dag niks meer deed. Ik word er verder niet moe van of juist wakker haha

3 jaar geleden

Ik mag de levocitrizine juist niet meer slikken van de huisarts en verlosku ...
Ik mocht levocitrizine ook inderdaad niet meer slikken van de VK en HA i.v.m. de zwangerschap! Heb voor in de uiterste/ergste gevallen oogdruppel of spray die ik dan kan gebruiken, maar ook dat het liefst niet.

3 jaar geleden

Reactie op xangelique

Ik mocht levocitrizine ook inderdaad niet meer slikken van de VK en HA i.v. ...
Ik ga het morgen even navragen aan de huisarts!

3 jaar geleden

Reactie op Chantalv1995

Ik mocht juist het slikken en iemand anders die ik ken die slikt het ook. Z ...
Hoor vaker hoor dat mensen het wel mogen slikken, merk heel vaak dat het scheelt per huisarts of verloskundige wat eigenlijk echt gek is! Ik mocht gewoon citrizine wel slikken, maar de levocitrizine niet. Ik heb nu oogdruppels en neusspray gekregen voor als het echt niet gaat, omdat de gewone citrizine bij mij helemaal niks doet.

3 jaar geleden

Hoor vaker hoor dat mensen het wel mogen slikken, merk heel vaak dat het sc ...
Slaap jij wel goed van citrizine?

3 jaar geleden

Reactie op Chantalv1995

Slaap jij wel goed van citrizine?
Als ik een pilletje citrizine neem is dat altijd voor ik ga slapen, omdat ik vaak heel erg moe/duf word van hooikoorts medicatie pillen. Denk zelf wel dat dit voor iedereen anders is, als jij er juist niet goed door slaapt kan je is proberen wat het doet als je het in de ochtend neemt, of eventueel tegen de middag aan?

3 jaar geleden

Ik slik ook cetirizine, al jaren. Ik neem het juist voor het slapengaan om moeheid overdag te voorkomen. Geen levocetirizine dus, maar cetirizine.

3 jaar geleden

Ik nam voor de zwangerschap levocetirizine voor het slapen. Omdat ik er juist moe van werd. Mijn huisarts heeft ook meteen gezegd dat ik het niet meer mag gebruiken, sinds in zwanger ben. Dus ik zou het voor de zekerheid wel even na vragen! Je kan proberen het gewoon sochtend te nemen anders. Deed ik ook soms, als ik het savonds vergeten was.

3 jaar geleden

Ik gebruik ook Levocetirizine omdat ik anders urticaria en Angio oedeem krijg. Mijn huisarts, verloskundige en dermatoloog geven aan dat ik dit gewoon kan gebruiken tijdens mijn zwangerschap. Dit geeft verder geen schade aan de baby. Ik moet het ook gebruiken anders functioneert mijn lichaam niet meer. Ik ben er geloof ik niet extra moe van.