20 Reacties

één jaar geleden

Deze is hier echt een favoriet! Heel interactief boekje waarbij diertjes over een slapende tijger heen proberen te komen. Je moet helpen door een slaapliedje te zingen, tegen een ballon te blazen en de tijger te aaien. Vooral het blazen geeft iedere keer een dikke glimlach.

één jaar geleden

Reactie op Mimimiranda

Deze is hier echt een favoriet! Heel interactief boekje waarbij diertjes ov ...
Hier wordt deze ook vaak voorgelezen! Ook de Bobbi beer boekjes en Rupsje Nooitgenoeg vindt hij leuk, vooral degene met flapjes die hij zelf al te graag opent en weer dicht doet. 🥰

één jaar geleden

Super leuk topic! Hier hebben we een boerderijdieren (voel)boekje welke ze erg leuk vindt! Alle dieren bij langs en hun geluiden maken, ze slaat zelf graag de bladzijdes om en de dieren hebben een stukje stof om aan te voelen ☺️ Maar wil graag weer eens een nieuw boekje aanschaffen!

één jaar geleden

Ik vind de boeken van Rachel Bright heel mooi. Snapt ze nog niks van, maar heeft veel kleuren en platen. Boeken met flappen. Je hebt ook flapjes van vilt, die gaan niet zo snel stuk. En laatst een boekje met geluid gekocht bij de Kruidvat. Mega simpel, maar tovert elke keer weer een lach op haar gezicht. 😃

één jaar geleden

Ik zie dat mijn dochter nog niet het geduld heeft voor echt mooie prentenboeken om voor te lezen. Wat ze wel leuk vindt: Kiekeboe en flapjes boeken, vooral uit de serie ... waar ben je? Bijvoorbeeld Beestje waar ben je. Die heeft filten flapjes en is hufterproof. Flapjesboeken met Kartonnen flapjes lezen we alleen samen. Badboekjes, geef ik gewoon buiten het bad omdat die niet makkelijk te slopen zijn. Ook handig voor onderweg. Ik heb Strandpret met Nijntje. Voelen vind ze nu ook leuk, je hebt een serie baby voelboekjes met een gouden kaft en foto's van dieren met aaibaar buikje. En om voor te lezen Dikkie Dik en Nijntje favoriet, Rupsje Nooitgenoeg vind ze ook leuk. Zelf vind ik Boer Boris en Kikker leuk om voor te lezen.

één jaar geleden

Wij hebben een aantal voel en flap boekjes! Die van bobbi vinden wij leuk. Die zijn er overigens nu bij de Lidl voor 2,99 per stuk!

één jaar geleden

Reactie op Yvetteeee

Wij hebben een aantal voel en flap boekjes! Die van bobbi vinden wij leuk. ...
Jaa erg leuk! Met flapjes. Ik zag deze ook bij de Lidl, gelijk meegenomen 🥹:

één jaar geleden

Reactie op Firsttimemomx

Jaa erg leuk! Met flapjes. Ik zag deze ook bij de Lidl, gelijk meegenomen � ...
Heb ik ook zien liggen indd, leuuk! Kon echt niet kiezen ook😂 zo leuk allemaal.

één jaar geleden

Reactie op Veer21

Ik zie dat mijn dochter nog niet het geduld heeft voor echt mooie prentenbo ...
Heel normaal hoor voor deze leeftijd! Het "voorlezen" of boekjes kijken bestaat nu nog vooral nog uit ontdekken; bladzijdes omslaan/voelen/proeven/scheuren. (Liever niet..haha) Je bent dus super kindvolgend bezig mama! TOP!👍🏻 Het gaat nu nog niet om het verhaal dat komt pas als ze ouder zijn... Boekjes met weinig tekst en harde bladzijdes, flapjes, voelboekjes, badboekjes zijn erg geschikt voor baby's!

één jaar geleden

Het boekje: "Beestje waar ben je?" is hier favoriet! Met flapjes van vilt en een spiegeltje!

één jaar geleden

Reactie op Yvetteeee

Heb ik ook zien liggen indd, leuuk! Kon echt niet kiezen ook😂 zo leuk alle ...
Nu nog iets leuks om de boekjes daadwerkelijk ook leuk neer te zetten… nu ligt het zo op een hoopje in de kast. ☹️

één jaar geleden

Ik heb deze houten boekenrekken op de kamer van mijn oudste dochter hangen. Komen van Ikea. Bij mijn jongste heb ik de kruidenrekjes van Ikea gebruikt. Zelfde idee maar dan een slagje kleiner.

één jaar geleden

Reactie op BEG83

Ik heb deze houten boekenrekken op de kamer van mijn oudste dochter hangen. ...
Prachtig idee! Bedankt voor de tip!

één jaar geleden

Wat een leuke suggesties! Hier onze favoriet om uit voor te lezen.

één jaar geleden

Ons dochtertje vind de boekjes van woezel en pip helemaal geweldig. Maar andere boekjes vind ze ook erg leuk om naar te luisteren

één jaar geleden

Reactie op BEG83

Ik heb deze houten boekenrekken op de kamer van mijn oudste dochter hangen. ...
Ziet er superleuk uit ☺️

één jaar geleden

Reactie op BEG83

Heel normaal hoor voor deze leeftijd! Het "voorlezen" of boekjes kijken bes ...
Ik vind het ook zo leuk om te zien dat ze in elk boekje gelijk zoekt naar iets om te voelen of naar een flapje om weg te trekken. Lekker grabbelen op de pagina en diepe teleurstelling als er niks te 'doen' is. Zonde van alle mooie prentenboeken voor nu (wel heel veel voorgelezen in de eerste maanden) maar dat komt inderdaad wel weer! Een boek met 365 (korte) verhaaltjes, dus per dag 1, vind ik ook top trouwens. Ik heb die van Dikkie Dik. Omdat er een datum bij staat hoef je nooit na te denken wat je nu weer gaat voorlezen.

één jaar geleden

Reactie op Firsttimemomx

Nu nog iets leuks om de boekjes daadwerkelijk ook leuk neer te zetten… nu l ...
Wij hebben deze gekocht, staat op de grond zodat ons kindje de boekjes zelf kan pakken. Is natuurlijk vooral voor als hij kan lopen, maar hij vindt t nu al super interessant.

één jaar geleden

Hier zijn dierenboekjes favoriet. Vooral deze, de ronde knoppen aan de rechterkant laten het dier horen. Deze kunnen ze al snel zelf activeren omdat je deze alleen aan hoeft te raken. Verder doen de voel en flapjes boeken over dieren het ook goed. Lekker frunniken.