11 Reacties

7 maanden geleden

Is de luier juist niet te groot? Mijn zoontje, ruim 14mnd, ongv 11kg zit net een paar dagen in maatje 5, meer omdat maat 4 te krap werd. Zou het niet kunnen dat er te veel ruimte is & maatje 4 beter past?

7 maanden geleden

Ik zou idd ook zeggen om juist een maatje kleiner te proberen. Misschien een luierbroekje? Ik gebruik broekjes maat 4 voor mijn zoontje (14 maanden ong 11/12 kg) en het werkt perfect!

7 maanden geleden

Reactie op Didjaa

Is de luier juist niet te groot? Mijn zoontje, ruim 14mnd, ongv 11kg zit n ...
Dat dachten wij ook maar met maatje 4 lekt hij vaak door, vooral snachts lekte hij bijna elke nacht door.

7 maanden geleden

Misschien een ander merk luier, wij hebben voor de nacht pamper babydry slaapbroekjes daarna is ze nooit meer doorgelekt snachts

7 maanden geleden

Reactie op Yoelou

Dat dachten wij ook maar met maatje 4 lekt hij vaak door, vooral snachts le ...
Wat Cil zegt; ander merk proberen. Wij gebruiken ook pampers babydry night, zelden dat er iets nat is smorgens!

7 maanden geleden

Wij hadden 4+ voor de nacht en gewone 4 voor overdag. Inmiddels over naar dag en nacht 4+ die nemen wat meer op.

6 maanden geleden

Wasbaar! Noooit poep buiten de luier (met wegwerp hadden we dat regelmatig)

6 maanden geleden

Onze kleine zit ook altijd een maat luier boven zn gewicht. Wij gebruiken nu kruidvat 5+ die is vanaf 11 kilo. Daar zit hij al in vanaf 9 kilo. Het is zo afhankelijk van de pasvorm en het lichaam van je kindje. Het luierbroekje van Kruidvat zit hij bijvoorbeeld ook in 5 dat is vanaf 13 kilo, maar zn billen vallen eruit 🫣

6 maanden geleden

Reactie op esmeedupee

Wasbaar! Noooit poep buiten de luier (met wegwerp hadden we dat regelmatig) ...
Hier de laatste tijd wel erg vaak buiten het inlegvel, dus nog wel in de luier maar dan in de stof. Met name s ochtends als ze wakker wordt. Zo vies. Heb je daar toevallig tips voor?

6 maanden geleden

Reactie op Veer21

Hier de laatste tijd wel erg vaak buiten het inlegvel, dus nog wel in de lu ...
Oei, ik heb geen slaappoeper.. maar zou me daar niet te druk overmaken. Beetje eruitvegen met het inlegvel en gewoon de was in (: zolang het geen brokken zijn wast de machine het er prima uit

6 maanden geleden

Reactie op Veer21

Hier de laatste tijd wel erg vaak buiten het inlegvel, dus nog wel in de lu ...
Hoi, wij gebruiken ook wasbaar en hebben dit ook wel eens. Misschien helpt extra goed opletten dat het inlegvel goed buiten de luier uitsteekt als je hem aandoet. Of gaat dat door beweging in de slaap toch weer mis? Hergebruiken jullie de inlegvellen vaak? Ik heb het idee dat er bij ons best vaak een strookje afscheurt, waardoor het eigenlijk te smal is. Wij spoelen de ergste poep vaak gelijk even van de luier, maar kan volgens mij inderdaad zo de wasmachine in. Als er toch vlekken in de luier achterblijven, kun je die in de zon laten bleken.