21 Reacties
3 jaar geleden
Mijn nichtje heet ook Luna en wordt uitgesproken als loena..... lijkt mij ook het meest logische
3 jaar geleden
Heb een kindje op de opvang waarvan je de naam Luna schrijft maar de uitspraak is Loena. Zou Luna doen, mooie schrijfwijze.
3 jaar geleden
Toen wij Luna hadden als optie, wilden we juist niet dat het werd uit gesproken als 'Loena' maar echt luuuna. De schrijfwijze Loena doet mij denken aan loeder ofzo 🤣 vandaar ook de uitspraak juist niet als 'Loena'
3 jaar geleden
Luna ziet er mooier uit als Loena. Ik zou in eerste instantie Luna wel uitspreken als Loena
3 jaar geleden
Ik zou het uitspreken als lUna. Werkelijk nog nooit van loena gehoord 😅
3 jaar geleden
Luna! Uitspraak Loena klopt dan ook gewoon. Is een naam uit het Spaans namelijk, met bijbehorende uitspraak
3 jaar geleden
Luna uitspreken met een u klank is de vernederlandse (is dit een woord 😅) variant..... Luna met een oe klank is hoe het in bijna alle buitenlandse talen uitgesproken wordt..... het is van oorsprong Latijns voor maan.
3 jaar geleden
Ik zou voor schrijfwijze Luna gaan, is ook internationaal en ik denk dat ze haar naam dan ook niet altijd hoeft te spellen later.
De klank en schrijfwijze “oe” die wij dus zo schrijven en uitspreken in nl is niet in elk land hetzelfde kwa uitspraak.
Zo zal de naam later als ze in het buitenland is in sommige landen als lo-enna worden uitgesproken, omdat ze de “oe” uitspraak daar niet kennen. Zonde van de mooie naam
3 jaar geleden
Ik zou gewoon voor Luna gaan en het dan toch met een oe uitspreken. Waarschijnlijk moet je 50% van de mensen een keer verbeteren, maar daarna heb je er geen last meer van haha.
Ons eerste kindje heet Luca en wij moesten ook aan iedereen even uitleggen of ze het met een uu of oe moesten uitspreken 😅