21 Reacties

3 jaar geleden

Louna misschien?

3 jaar geleden

Mijn nichtje heet ook Luna en wordt uitgesproken als loena..... lijkt mij ook het meest logische

3 jaar geleden

Ik denk dat de meerderheid Luna uitspreekt als "Loena" 😁

3 jaar geleden

Misschien is het streekgebonden? Hier spreken we Luna toch echt uit als "Luuna" 😅 Louna is denk ik dan een betere oplossing.

3 jaar geleden

Hier idd een vriendinnetje van mijn kinderen ook uitgesproken als Loena. Op z'n Spaans is het ook deze uitspraak..

3 jaar geleden

Ik zou Luna altijd uitspreken als Loena en vind dat ook echt de mooiste schrijfwijze!

3 jaar geleden

Heb een kindje op de opvang waarvan je de naam Luna schrijft maar de uitspraak is Loena. Zou Luna doen, mooie schrijfwijze.

3 jaar geleden

Luna !! Ik vind Loena een beetje ordinair 🙈🙈

3 jaar geleden

Toen wij Luna hadden als optie, wilden we juist niet dat het werd uit gesproken als 'Loena' maar echt luuuna. De schrijfwijze Loena doet mij denken aan loeder ofzo 🤣 vandaar ook de uitspraak juist niet als 'Loena'

3 jaar geleden

Luna ziet er mooier uit als Loena. Ik zou in eerste instantie Luna wel uitspreken als Loena

3 jaar geleden

Ik zou het uitspreken als lUna. Werkelijk nog nooit van loena gehoord 😅

3 jaar geleden

Luna! Uitspraak Loena klopt dan ook gewoon. Is een naam uit het Spaans namelijk, met bijbehorende uitspraak

3 jaar geleden

Louna vind ik ook een betere optie dan, ik zou Luna met de ú uitspreken. 🙃

3 jaar geleden

Reactie op BEG83

Misschien is het streekgebonden? Hier spreken we Luna toch echt uit als "Lu ...
Denk meer wat ouders zelf mooi vinden. Werk op een middelbare school en daar hebben we Loena en Luuna, beide met schrijfwijze Luna.

3 jaar geleden

Luna uitspreken met een u klank is de vernederlandse (is dit een woord 😅) variant..... Luna met een oe klank is hoe het in bijna alle buitenlandse talen uitgesproken wordt..... het is van oorsprong Latijns voor maan.

3 jaar geleden

Luna ziet er mooier uit als Loena. Ik zou in eerste instantie Luna wel uits ...
Eens! Zelfde hebben wij met Luca. Maken het toch de tweede naam, maar spreken het zelf uit als oe klank

3 jaar geleden

Ik ken alleen Luna’s waarbij je ook Luna zegt en niet loena

3 jaar geleden

Ik zou Luna met de OE klank uitspreken. Het is inderdaad Spaans en daar spreken ze het ook zo uit. Lekker op Luna houden en fonetisch: Loena uitspreken :) Jullie baby, jullie naam! En meest logisch vind ik het ook om het zo uit te spreken.

3 jaar geleden

Ik zou voor schrijfwijze Luna gaan, is ook internationaal en ik denk dat ze haar naam dan ook niet altijd hoeft te spellen later. De klank en schrijfwijze “oe” die wij dus zo schrijven en uitspreken in nl is niet in elk land hetzelfde kwa uitspraak. Zo zal de naam later als ze in het buitenland is in sommige landen als lo-enna worden uitgesproken, omdat ze de “oe” uitspraak daar niet kennen. Zonde van de mooie naam

3 jaar geleden

Ik zou gewoon voor Luna gaan en het dan toch met een oe uitspreken. Waarschijnlijk moet je 50% van de mensen een keer verbeteren, maar daarna heb je er geen last meer van haha. Ons eerste kindje heet Luca en wij moesten ook aan iedereen even uitleggen of ze het met een uu of oe moesten uitspreken 😅