22 Reacties

3 jaar geleden

Ik gebruik gaviscon tegen de maagzuur.

3 jaar geleden

Ik eet gewoon zoals normaal gesproken en als ik het voel opkomen dan neem ik een paar slokken vanille vla en dat helpt echt :). Het kan ook helpen on voor het slapen gaan niets meer te eten.

3 jaar geleden

Hoi, wat naar dat je er zoveel last van hebt. Het is verstandig om geen zure dingen te eten en drinken. Neem anders Rennies die mag je gewoon nemen heb ik ook gedaan aan het begin van mijn zwangerschap of ik zou vragen aan je VK of je omeprazol mag gebruiken.

3 jaar geleden

Ik! Voornamelijk in de middag tot avond. Maar kan wel gewoon eten.

3 jaar geleden

Reactie op anoukkie27

Hoi, wat naar dat je er zoveel last van hebt. Het is verstandig om geen zu ...
Nee idd, miss maar Rennies en vanillevla. Helaas werkt omeprazol niet. Heb al zoveel geprobeerd.😕

3 jaar geleden

Reactie op Yvetteeeexx

Nee idd, miss maar Rennies en vanillevla. Helaas werkt omeprazol niet. Heb ...
Oh dat is balen. Ik hoop dat dit voor je werkt

3 jaar geleden

Ik drink veel melk! Bij mij werkt dat heel erg.

3 jaar geleden

Supernaar, ik heb er ook last van, kan er soms niet van slapen. Wat mij nu helpt is extra hoge kussens onder mijn hoofd als ik lig, 2 uur voor het slapengaan niet meer eten of veel drinken, en dan nog 2 rennies vlak voor het slapengaan. Maar voor de zekerheid heb ik ook omeprazol gehaald en hoorde goede dingen over "bij zuur" van Holland en Barret. Maar voor nu red ik het met de rennies (ben nu 33.3 zwanger van een tweeling)

3 jaar geleden

Antagel kan je bij de apotheek kopen top spul👌

3 jaar geleden

Deze

3 jaar geleden

Same, bij mij zo erg geworden omdat de voorgeschreven Omazepral op was, toen niet horizontaal kunnen slapen en weer overgeven na het avondeten. Nu weer 2 dagen aan Omazepral en het is weer onder controle. Dus ff langs je apotheek als je tijd hebt?

3 jaar geleden

Vervelend he. Ik eet kleinere porties en als het opkomt dan neem ik havermelk of chia pudding (met plantaardige melk). Verder eet ik neutraler qua smaak. Dat helpt ook een beetje.

3 jaar geleden

Ik neem navalit in als ik te veel last heb van maagzuur

3 jaar geleden

Ik ben ook 33 weken zwanger. En al 2 weken serieus last van maagzuur. Ik neem nu gaviscon. Heb het zelfs zo erg da ik precies een brok in men keel heb wat niet weg gaat. Ik drink geen koolzuurhoudende dranken meer. Geen zure dingen eten. Zoals mandarijnen of fruitsap drinken. Niks pikant. Geen chocolade.wekt maagzuur enkel op.

3 jaar geleden

Ivm zwangerschapsdiabetes heb ik een aangepast dieet. In het 1e trimester hielp rennies nog enigszins, 2e trimester eigenlijk weinig last ervan gehad. Sinds vorige week met 31 weken (nu 32) weer terug komen opzetten, dit keer helpt rennies niet meer. Hier dus ook opeens weer veel last van maagzuur en extreme dan wat ik al ervaarde helaas.

3 jaar geleden

Ik neem dit één keer in de week. Vaker niet nodig. Het blijft gewoon een poosje weg. Zonder is echt niet te doen.

3 jaar geleden

Je kan bij de huisarts een maagbeschermer krijgen. Werkt bij mij top.

3 jaar geleden

Schijnt dat augurken ook goed helpen bij maagzuur. Zuur bestrijden met zuur.

3 jaar geleden

‘Bij zuur’ van holland en barret.

3 jaar geleden

Reactie op Babytwoxxx

‘Bij zuur’ van holland en barret.
Is speciaal voor tijdens de zwangerschap en een natuurlijk middel