17 Reacties

3 jaar geleden

Gewoon doen, het gaat om je kind en denk dat iedereen dat zal begrijpen

3 jaar geleden

Meestal heb je tijd genoeg om naar het ziekenhuis te gaan. Als je bevalling zo snel gaat dat je met spoed naar het ziekenhuis moet zou ik een ambulance bellen! Mocht je in de file opeens nood krijgen dan zou ik lekker die vluchtstrook pakken. Laten we hopen dat het allemaal lekker rustig verloopt!!

3 jaar geleden

Ik heb volgens mij wel eens gelezen dat mensen die dat deden (en werden aangehouden) vaak met uitleg, door de politie begeleid werden naar het ziekenhuis. Geen idee of ze dat nu nog doen, maar ik zou het in ieder geval proberen 😂 Tenzij het voor een gevaarlijke situatie zorgt, denk dat je dan beter een binnenweg kan pakken..

3 jaar geleden

Even aan mijn man gevraagd, verkeerskundige, en het antwoord is helaas nee😅 je hebt geen verkeersontheffing dus moet je gewoon aan de verkeersregels houden. Mocht je in de file vast komen te zitten met weeën gewoon 112 bellen, die zorgen dan voor vervoer/begeleiding.

3 jaar geleden

Al zou ik het ook doen met weeën, joe joe🙋

3 jaar geleden

Reactie op Zoe161014

Even aan mijn man gevraagd, verkeerskundige, en het antwoord is helaas nee� ...
Oh godddddd🤣🤣🤣🤣 mijn man die zei net ik ga gewoon via de vluchtstrook. Ik ben daar als de doods bang voor hoop dat ik niet overdag hoeft te bevallen.🤣🤣

3 jaar geleden

Komt vast goed! Omdat je medisch bent neem ik aan dat je vrijwel meteen naar het ziekenhuis mag toch zodra de bevalling begint? Dat je niet hoeft te wachten tot de weeën en ontsluiting al ver zijn?

3 jaar geleden

Als goed is mag dat niet, maar je zou vast niet de eerste zijn haha! Wij zijn afhankelijk van iemand anders met een auto. Ik ben ook altijd medisch en ons vorige kindje kwam te overlijden na de bevalling (dit wisten wij) en wij woonde 3 kwartier tot een uur van het ziekenhuis vandaan en wij moesten nog eens wachten tot iemand met ons mee kon rijden. Maar eenmaal in het ziekenhuis ondanks medisch sturen ze je bij niet veel weeënactiviteit of ontsluiting weer naar huis. Want het kan lang duren of snel dat weten ze van te voren niet 🤷‍♀️ Ik had al 5cm en gebroken vliezen en ze stonden op het puntje om mij naar huis te sturen totdat mijn vriend uit zn panty schoot. En ja 4 uur later was ik aan het bevallen.

3 jaar geleden

Boete voor op de vluchtstrook rijden kost je €400,- ex administratiekosten in Nederland 😉 maar wie weet tref je een begripvolle agent.

3 jaar geleden

Sowieso is het slim om op het moment dat je wilt gaan rijden de routeplanners te (laten) checken. Dan weet je de situatie op de weg en kun je eventueel nog om rijden

3 jaar geleden

Als je medisch bent en je merkt dat je begint te bevallen en dit geeft je onrust, dan zou ik gewoon direct richting het ziekenhuis gaan. Dan vallen de weeen waarschijnlijk nog mee als je onderweg bent. Mocht het niet zo zijn, inderdaad 112 bellen en uitleggen. Komen ze je wel begeleiden. Als je er echt echt mee zit, kan je altijd het locale politie nummer bellen en vragen voor advies.

3 jaar geleden

Mocht er echt file zijn, kan je met gevaren lichten aan (zo goed als stapvoets) inhalen. Ondertussen 112 bellen en uitleg geven, dan zal er zo snel mogelijk politie of andere hulpdiensten komen om jullie verder veilig te begeleiden!

3 jaar geleden

Reactie op baby1994

Mocht er echt file zijn, kan je met gevaren lichten aan (zo goed als stapvo ...
Op de vluchtstrook inhalen bedoel ik.

3 jaar geleden

Het mag eigenlijk niet, maar in bezwaar gaan en beroepen op rechtvaardigingsgrond. Genoeg jurisprudentie waarbij dat is gelukt

3 jaar geleden

Ik kreeg als tip, mocht het voorkomen dat er file staat. Bel 112, ze helpen je dan graag! Nooit zelf gaan, andere mensen weten niet wat er aan de hand is. De politie helpt je dan graag! Deze tip heb ik van de politie zelf gehad!

3 jaar geleden

Feitelijk niet, gaat iemand er moeilijk over doen? Nee ook niet.. de agent die je wellicht treft zal je eerder begeleiden dan een boete geven.

3 jaar geleden

Zo snel gaat het meestal echt niet hoor. Check gewoon Google Maps voor de snelste route. + over de vluchtstrook rijden kan ook hartstikke gevaarlijk zijn. Stilstaande auto’s/mensen. Ik zou het persoonlijk niet doen.