13 Reacties

één jaar geleden

Mag je paracetamol zetpil geven? En anders gewoon weer bellen bij twijfel. Succes 🍀

één jaar geleden

Reactie op kristelino1

Mag je paracetamol zetpil geven? En anders gewoon weer bellen bij twijfel. ...
Die heeft ze gehad tege half 12 240mg

één jaar geleden

Reactie op Valentinarleva

Die heeft ze gehad tege half 12 240mg
Half 11*

één jaar geleden

Kweet het echt even niet meer

één jaar geleden

De dochter van m’n vriendin heeft dit ook gehad. Elke dag huisarts gebeld. Paar keer langs geweest. Het mocht 5 dagen duren. Wel opletten dat ze bleef drinken. Eten is niet zo belangrijk. Paracetamol geven in de vorm van zetpil en laten uitzieken. Het is doodeng maar het is vaak een virus en die moet vanzelf over gaan. En indd zij had ook periodes van ijskoud en bloedheet. Als je gevoel anders zegt gewoon bellen naar de hap of huisarts. Maar helaas kan dit dus voorkomen 😢 sterkte!!

één jaar geleden

Drinkt je kindje goed? Is hij alert? Reageert normaal? Qua temperatuur schommelingen zou ik Kleertjes uit en lekker huid op huid met een lakentje, dan krijgt jouw kindje jouw temperatuur om zichzelf warm te houden terwijl via lakentje overtollige warmte wel weg kan. Het is meteen fijn geborgen voor je kindje, fijn bij mama uitzieken

één jaar geleden

Iedere 6 tot 8 uur zetpil geven om de koorts laag te houden, ook in de nacht om vervolgens warmtestuwing te voorkomen. Beterschap voor je kleintje, zo sneu!!

VRIEND

één jaar geleden

Ik zou zelf weer de huisarts bellen hoor, vind 35 graden wel heel koud! Als ik ernaar Google spreekt men van een mogelijk verlaagde hartslag, kramp ed. Ons kleintje heeft ook wel een paar keer koorts boven de 40 graden gehad en daar kijken ze inderdaad niet zo van op, maar zulke enorme schommelingen…? Heel veel sterkte 🍀

één jaar geleden

Reactie op Demner

Iedere 6 tot 8 uur zetpil geven om de koorts laag te houden, ook in de nach ...
Er is helaas geen bewijs dat paracetamol tegen koorts werkt

één jaar geleden

Reactie op Kornoelje

Er is helaas geen bewijs dat paracetamol tegen koorts werkt
Maar wel pijnstillend en ze kunnen nog niet aangeven of ze pijn hebben

één jaar geleden

https://www.thuisarts.nl/sites/default/files/Mijn%20kind%20heeft%20koorts%20stoplichtboekje.pdf Dit document volgen

één jaar geleden

De eerste keer koorts bij mijn kleine meid vond ik ook super eng. Inmiddels er we aan gewend....Waarschijnlijk is het gewoon een virusje. Kan zeker een paar dagen duren. Zolang je kleintje goed drinkt, blijft plassen, en alert is is er niks aan de hand. Als de koorts na 5 dagen niet gezakt is of als je het niet vertrouwd gewoon huisarts weer bellen. Paracetamol geven voor de koorts en ongemak is oke. Spiegel opbouwen is hierbij belangrijk, dan hebben ze het minste last van de koorts. Ben trouwens zelf wel gewend dat een baby onder 1 jaar 120mg paracetamol krijgt! Heb je die 240mg overlegd met je huisarts? Anders zou ik dat voor de zekerheid even navragen bij je huisarts of apotheek. Verder heel veel beterschap!

één jaar geleden

Mijn zoon had dit ook toen hij heel klein was. Had over de 40 graden koorts en toen ineens ondertempratuur van 35 na dat hij ook koortsstuipen had gehad. Hij is toen uiteindelijk door een kinderarts gezien en bleek echt zijn immuunsysteem te zijn. Als je kindje goed eet, drinkt en voldoende luiers heeft zou ik het in de gaten blijven houden en eventueel paracetamol geven. Ik ga er vanuit dat als de huisarts en het ziekenhuis aangeven dat er niets ernstigs aan de hand is, je hier enigzins gerust op mag zijn. Beterschap!