16 Reacties

één jaar geleden

ik volg, zelfde probleem

één jaar geleden

Hier ook hetzelfde probleem 🙄 en het vele 'moeten' werken wegens personeel tekort helpt hier ook niet bij, met als gevolg dat ik thuis vrij weinig kan... Vooral onderrug / en pijnlijk gevoel rondom heupen

één jaar geleden

Volgens mij is er geen gouden tip helaas.. Ik ben zelf fysio.. en ja ook zo wel eens zeurende pijn bovenin de rug van het tillen of Naja eenzijdig belasten. Want je doet nu eenmaal andere bewegingen en houdingen en die herhaal je ook nog eens vaak. Je lichaam is t (nog) niet gewend. Maar goed dat je naar therapeut gaat.. heb je ook oefeningen gekregen? Als t laag in de rug is.. zijn je bekken ook onderzocht? Hoge spannen in bekkenbodem kan lage rugklachten geven. En bij zeurende pijn geeft ontspanning verlichting. Warmte zoals douche en bad.. massage van uw partner? 😉

één jaar geleden

Ja☹️Eerst bovenrug maar de fysio helpt hiervoor wel redelijk. Nu lig ik sinds een week wakker van de lage rugpijn, sta nu op de wachtlijst voor de bekkenfysio want de huisarts vermoedt ook nog eens bekkenklachten😑

één jaar geleden

Ja hier ook behoorlijk last van onderrug en schouderbladen. Het uit het bedje tillen en haar wiegen en dragen zijn funest maar durf te wedden dat het mijn eigen schuld is qua houding. Ik til niet vanuit mijn knieën enzo. Ach even snel dat is het hier in ieder geval. Tips die ik toentertijd kreeg van de fysio was gebruik iedere keer een andere kant dus uit het ledikant de ene keer vanuit links uit tillen en de volgende keer vanuit de rechterkant. Dit is erg lastig met een co-sleeper ;-) Met verschonen net zo de ene keer hoofd naar links leggen en de ander keer naar rechts.

één jaar geleden

Hier nog steeds flink last van bekkeninstabiliteit omdat meneertje ook alleen maar gedragen wil worden, meestal door mij... wil niet zelfstandig slapen overdag enz... heb oefeningen vd fysio, maar door het vele dragen geen tijd deze te doen 😣

één jaar geleden

Hier vooral veel last van de schouders en rechterpols/hand. Mijn fysio zegt dat het komt doordat ik de baby te krampachtig vast hou. Ik probeer er nu tijdens het voeden op te letten dat ik ontspan en mijn schouders laat zakken. Het lijkt iets te helpen maar het is wel een van de redenen dat ik blij ben dat ik straks weer wat kan gaan werken en niet fulltime voor de baby hoef te zorgen 🙈

één jaar geleden

Ja, en kan nu zo weinig verdragen dat het echt na 1 minuutje bij de box/ledikant al opspeelt. Dus ik volg ook. Heel bang voor als ik weer moet werken straks.

één jaar geleden

Reactie op Sufjuffie

Ja hier ook behoorlijk last van onderrug en schouderbladen. Het uit het bed ...
He, jij verschoont dwars? Ik sta aan haar voetjes, zo heb ik t altijd zelf gezien... is ook meer symmetrisch in handeling.

één jaar geleden

Bij mij hielp alleen de chiropractor!! Had ik veeeeeeel eerder naar toe moeten gaan! Fysio hielp niet helaas Dus mijn tip: ga naar de chiropractor!

één jaar geleden

Ja hier ook! Ik laat mijn rug en nek regelmatig kraken. Dan zit alles weer goed :) Massages helpen vaak niet.

één jaar geleden

Reactie op Linda13

Volgens mij is er geen gouden tip helaas.. Ik ben zelf fysio.. en ja ook zo ...
Voornamelijk oefeningen! Ze heeft 1x gemasseerd, maar ik hoop zo snel mogelijk mijn buikspieren terug wat in vorm te hebben, zodat die zoveel mogelijk kunnen opvangen. Bekkenbodem lijkt op zich vrij ok te zijn.

één jaar geleden

Reactie op BiebP

Bij mij hielp alleen de chiropractor!! Had ik veeeeeeel eerder naar toe moe ...
Mijn osteopaat kraakt wanneer nodig, maar is over t algemeen niet erg zinvol, want na 1 nacht zit het terug fout... erg lakse gewrichten en een probleem dat veel te laat is opgemerkt. Ik sukkel al sinds puberteit.

één jaar geleden

Reactie op Mama ST

He, jij verschoont dwars? Ik sta aan haar voetjes, zo heb ik t altijd zelf ...
Ik heb de voeten ook naar me toe maar dit was een tip van de fysio

één jaar geleden

Reactie op Mama ST

Voornamelijk oefeningen! Ze heeft 1x gemasseerd, maar ik hoop zo snel mogel ...
Je grote buikspieren zijn inderdaad later pas te trainen ivm diastase. Maar je dwarse dieper gelegen buikspieren kun je al trainen om je rug te ondersteunen. Ik denk dat dat oefeningen zijn die je fysio je al gegeven heeft. Onder de naam; Core-training zijn het stabiliteit oefeningen als de superman, bruggetje+been uitstrekken en planken.. dat soort termen klinken bekend?

één jaar geleden

Reactie op Linda13

Je grote buikspieren zijn inderdaad later pas te trainen ivm diastase. Maar ...
Ja, klopt! Onder andere