13 Reacties

9 maanden geleden

Ik voel je onmacht, frustratie en verdriet! Hier is onze zoon 25 november 1 jaar geworden en sinds de eerste week oktober vertoont hij precies het zelfde gedrag! Gaat het slapen helemaal kut .. niet meer in z’n eigen bed maar bij mij in bed, ook mijn partner slaapt al weken op de bank en ons huwelijk staat op dit moment zelfs op klappen! ( want hij is moe, hij mist intimiteit, kan niet tegen gekrijs blabla ) Wat ik vanmorgen heb gedaan is het matras van m’n zoon en een eenpersoons matras gekocht en bij elkaar op de grond gelegd op zijn kamer, zodat ik daar bij hem kan liggen en mijn man gewoon op onze slaapkamer kan slapen ( heb ook oordoppen gekocht voor hem ) Dus dat gaan we nu maar proberen! ( en bij andere slaapt hij precies het zelfde als thuis dus niemand wil hem een nachtje hebben zodat wij tijd voor elkaar kunnen hebben ) Ik heb zelfs 3 weken een slaapcoach gehad, heeft me super veel geld gekost maar hij weigert alles! Ik hou voor ogen dat het een fase zal zijn, Maar echt ik voel je van afstand ! Hopelijk gaat het snel beter met jullie, ook als gezin ! Mocht je willen kletsen ofs kan je je nummer mailen, Kristelmerk@live.nl dan zal ik je appen Groetjes en sterkte ! 🥰

9 maanden geleden

Hier momenteel ongeveer hetzelfde. Ons zoontje (14-12) sliep al vrij snel de nachten door, sinds ongeveer september was het wel wekelijks wel 1x raak, konden hem toen nog troosten en weer terug leggen op zijn kamertje. Nu ongeveer 1.5 maand zijn het nachten achtereen ontroostbaar, krijsen, gillen, zodra we hem tussen ons in leggen is hij 'klaar' wakker wilt dan alleen maar klimmen en klauteren opeens 'roept' mamamam, tatatat, papapap, zodra we hem willen terug leggen in de hoop dat hij op zijn kamertje weer rustig wordt is het direct terug huilen, gillen, krijsen klampt geheel aan ons vast. Mijn man moet er snachts uit om 01.45u met gevolg dat hij soms nachten niet kan slapen of mij wilt helpen ermee, slaapt dan wel overdag bij thuiskomt maar dat kan ook niet altijd. Ik slaap hooguit max 3uurtjes soms 😴 Ik vermoed tandjes, heeft namelijk nog geen tandjes, een fase, nieuwe slaapregressie 🤷🏼‍♀️ soms weet ik het ook even niet meer waar ik alle kracht vandaan moet halen

9 maanden geleden

Reactie op kristelmerk

Ik voel je onmacht, frustratie en verdriet! Hier is onze zoon 25 november ...
Wauw! Ik herken het ook zo indd in jouw verhaal. Ik leef heel erg met je mee en toch stiekem fijn dat ik niet de enige ben ( klinkt zo eenzaam). Lief dat je zo mee leeft en wat vervelend voor jou huwelijk! Ik hoop dat het voor jullie ook goed komt en ik zal mijn nummer doormailen ( sorry als ik dit vergeet) drukke tijden. Dikke knuffel! ❤️

9 maanden geleden

Heb je tik tok ? Op het kanaal van : Tamara ligterink staat een video met het zelfde probleem en hebben het matrasje los in de kamer gelegd en toen sliep hij door !

9 maanden geleden

Reactie op kristelmerk

Heb je tik tok ? Op het kanaal van : Tamara ligterink staat een video met ...
Ik zag het indd, hij heeft alleen zn bedje nog bij ons op de kamer, dus zn eigen kamer is nu denk geen optie 😊

9 maanden geleden

Reactie op kristelmerk

Heb je tik tok ? Op het kanaal van : Tamara ligterink staat een video met ...
Mag ik vragen wat je slaapcoach zei?

9 maanden geleden

Ik zag het indd, hij heeft alleen zn bedje nog bij ons op de kamer, dus zn ...
Bij mijn schoonzus en haar kindje was op de eigen kamer leggen juist een oorzaak van betere slaap! Het is voor iedereen rustiger kwa geluiden. Misschien het proberen waard?

9 maanden geleden

Onze dochter slaapt bij mij in bed. Mijn vriend slaapt op de logeerkamer. Wij vinden het helemaal prima! Dochter slaapt gewoon beter bij mij en zo krijgen we de meeste slaap (ik doe ‘s nachts nog 1 of 2 flesjes). Qua intimiteit maakte het ons juist wel weer wat inventief haha! Dit duurt echt niet eeuwig. Dutjes heeft ze altijd op mij gedaan en nooit alleen (vanmiddag voor het eerst wel trouwens, 2 uur!) Bij ons komt het erop neer dat we vooral niet bezig zijn met “hoe het hoort” maar wat voor ons op dat moment werkt! Dat scheelt bij mij zoveel negatieve energie. Die “ik wil alleen maar aan je hangen dagen” zijn wel een uitdaging pfuuuu

9 maanden geleden

Reactie op MamaAnoukZ

Bij mijn schoonzus en haar kindje was op de eigen kamer leggen juist een oo ...
Bij ons sliep mijn dochter ook vele malen beter op haar eigen kamer. Zo rond 10 maand gedaan. Ze werd steeds wakker van mijn man, ik dan weer van haar en dan lag ik weer uren te draaien etcetera. Op haar eigen kamer had ze zoveel meer rust en sliep ze veel beter. Nog steeds wel een lange periode een keer in de nacht (soms 2 keer) wakker, maar met een fijne wipstoel was dat te overzien. Nu slaapt ze voornamelijk door. Af en toe een nacht niet, maar helemaal prima!

9 maanden geleden

Hoi hoi Wilde even delen hoe het is gegaan na het matras op de grond te hebben gelegd. Ik heb al twee nachten een slapend kind, helemaal zelfstandig op zijn kamer, en slaapt de hele nacht door! Ik ga straks het ledikant helemaal weghalen en zijn kamer opnieuw inrichten met alleen het matras op de grond!

9 maanden geleden

Reactie op kristelmerk

Hoi hoi Wilde even delen hoe het is gegaan na het matras op de grond te h ...
Wauw! Wat goed zeg... moet er ook maar naar gaan kijken dan 😊

9 maanden geleden

Reactie op kristelmerk

Hoi hoi Wilde even delen hoe het is gegaan na het matras op de grond te h ...
Oooh wat super fijn zeg!

9 maanden geleden

Onze zoon wilt ook niet meer overdag slapen, alleen met de fles. (Die was ik juist aan het afbouwen) maar weet het anders ook niet meer hoe hij kan slapen. Alles geprobeerd. Jaa alleen in de auto. Die heb ik nu alleen niet. Cb was al boos dat ik dit zo deed, maar vind slaap ook belangrijk.. 🤷🏼‍♀️