12 Reacties
3 jaar geleden
Een vriendin van mij heeft geen zintuig om te kunnen ruiken en had hetzelfde probleem. Bij haar is vertelt dat je het gelijk weer kan invriezen en dat een baby het zelf weigert als het niet goed meer is. De regels zijn daarbij sowieso meer versoepelt, dus ik zou het niet weggooien, proberen te geven wanneer nodig en eventueel extra voeding achter de hand te houden mocht je baby weigeren!
3 jaar geleden
Aaah wat een ramp zeg. Ik zou een nervous breakdown krijgen ter plaatse. 😵💫
Jij kan de melk na het ontdooien 24 uur sws gebruiken, maar als je het gaan pasteurizeren dan kan je ze allemaal terug invriezen. En het zal ook nog eens beter smaken 😊😇
3 jaar geleden
Reactie op Georgina R
Aaah wat een ramp zeg. Ik zou een nervous breakdown krijgen ter plaatse. 😵 ...
Kijk even hier:
https://lalecheleague.be/bewaren-en-opwarmen-van-moedermelk/
3 jaar geleden
Volgens mij kan een vriezer/koelkast paar uur zonder stroom. Bij ons was laatst van 8:00-16:00 de stroom eraf door werkzaamheden. Heb de melk onder in de vriezer gewoon laten staan. Vooralsnog geen reactie van gekregen van onze baby (nu 5,5 maand)
3 jaar geleden
Reactie op Georgina R
Kijk even hier:
https://lalecheleague.be/bewaren-en-opwarmen-van-moedermel ...
Aaah bedankt voor dit artikel. You saved the day
“Problemen met de diepvriezer
Het is de nachtmerrie van iedereen die een voorraad afgekolfde melk in de diepvriezer heeft: een stroompanne, een kapotte diepvriezer of domweg een open gelaten vriezerdeur. Bij een stroompanne hou je de diepvriezer best zoveel mogelijk gesloten. Een grote diepvriezer kan behoorlijk lang zijn temperatuur behouden als de deur niet wordt geopend. Is de melk toch (gedeeltelijk) ontdooid, kunnen alle porties die nog deels bevroren zijn direct weer ingevroren worden. “ ik geloof nooit dat het helemaal ontdooid is geweest in een dichte vriezer in 4 uur dus ik ga er vanuit dat het nog goed is zo.
3 jaar geleden
Nou niet te geloven, maar vandaag had ik hetzelfde ongeveer. De stroom viel uit voor een paar uur... Dacht gelijk oh nee mn voorraad melk. Heb die voorraad echt nodig om fulltime bv te kunnen blijven geven vanwege lagere kolfproductie op het moment (fulltime kolver). Heb alle voedingen in m'n koeltas gegooid en naar mn tante gereden om ze daar in te vriezen haha. Boven op de waterijsjes, maar mn voedingen gered.
3 jaar geleden
Volgens mij kun je het nog prima gebruiken. Ik heb eens gelezen dat wanneer de kern nog bevroren is, je het gewoon kunt invriezen. Als de vriezer een paar uur uit heeft gestaan is het niet gelijk ontdooid. Een zakje melk in de koelkast ontdooien duurt al úren, laat staan in een ijskoude vriezer. Komt goed meid!