15 Reacties

één jaar geleden

Hier een kindje met KA. Bij 10 maanden zijn we begonnen met opnieuw introduceren met gewone melk via een schema van het CB. Dit ging voor ons verrassend goed eigenlijk en hij lijkt er volledig overheen gegroeid te zijn. Zit nu volledig op de “normale” opvolgmelk. Ons schema was: Dag 1: 10ml per fles normaal, de rest pepti Dag 2: 1:3 verhouding. Dus een fles van 180ml doe je 2 schepjes normaal en 4 schepjes pepti Dag 3: 2:3 dus fles van 180 doe je 4 schepjes normaal en 2 schepjes pepti. Dag 4: volledige normale voeding.

één jaar geleden

Bij dag 1 doe je die 10ml los van de gewone fles dus die geef je eerst en daarna de rest van de fles. Vanaf dag 2 ga je de flessen mixen

één jaar geleden

Hier ook een kindje die koemelkallergie heeft gehad. Hij heeft op de Neocate gestaan. Met 8mnd zijn we elke 3 dagen een schep van de neocate gaan vervangen voor etos voeding. Hij stond toen 4x daags op 6 schepjes. Met 3 weken waren wij helemaal over zonder problemen. Een melkladder hebben wij nooit gedaan. Wij hebben dit iom zkh gedaan.

één jaar geleden

Hier ondertussen al wel 2x 20ml gewone melk gegeven, maar nog steeds reactie helaas. Hier is de bedoeling met +/- 11 maanden weer deze hoeveelheid proberen. Maar tussendoor afgesproken eens verwerkte (verhitte) melk te geven, in de vorm van dus een koekje/pannenkoekje oid. Mocht dat ook al niet goed gaan, geef ik haar natuurlijk niet meer die 20ml melk zo kort erna 🙈 Maar echt een melkladder volgen doen we hier dus ook niet, heeft onze kinderarts het ook niet concreet over gehad... Wel zelf tegengekomen en opgeslagen voor het geval het nodig is 🙂

één jaar geleden

Hier zijn we er pas sinds 3 weken achter dat onze dochter koemelkallergie heeft! Ze heeft tot toen gegild voor haar leven, dus wij gaan nog even wachten met weer melk proberen. Wij genieten nu eerst heerlijk van een vrolijk meisje en iets meer slaap. En ik voel me zo schuldig naar mijn dochtertje dat er zo laat pas naar ons geluisterd is, dus ik wil haar nu ook even de rust gunnen van geen kramp en al die fratsen 🙈🌸

één jaar geleden

Reactie op NEA1

Hier een kindje met KA. Bij 10 maanden zijn we begonnen met opnieuw introdu ...
Deed je dit bij elke fles of maar bij 1 fles op een dag

één jaar geleden

Reactie op Pdb0207

Deed je dit bij elke fles of maar bij 1 fles op een dag
Dit deden we bij ieder flesje. En wij hadden het geluk dat het heel goed ging en hij nergens last van had! Mocht dit wel dan moesten we een paar dagen stoppen en dan weer bij dag 1 beginnen. Bij aanhoudende klachten moesten we contact opnemen met het CB.

één jaar geleden

Ons zoontje heeft ook KA, vanaf dat hij 3 maanden oud was begonnen met Neocate. Nu de melkladder gekregen, vind het heel spannend om mee te beginnen. Vorige week kleine hoeveelheid gegeven en toen heeft hij de hele nacht lopen spoken. Alleen ik lees hier nu dus dat iedereen begint met melkvoeding, alleen wij moeten beginnen met vast voedsel introduceren waar melk inzit. We mogen zijn melkvoeding blijven geven. Met vast voedsel vind ik het best wel lastig omdat bij de stappen die je gaat volgen er soms dingen tussenzitten die hij eigenlijk nog niet zou mogen, zoals luxe broodbeleg, chocopasta, crème fraiche of kruidkoek. Ik weet soms ook echt niet hoe ik al deze stappen door ga komen

één jaar geleden

Reactie op MamaAnoukZ

Hier zijn we er pas sinds 3 weken achter dat onze dochter koemelkallergie h ...
Snap ik helemaal! Zo fijn om even het lekkere gevoel voor jezelf en voor haar te hebben met hoe het ook kan.

één jaar geleden

Reactie op Demi_Vliet

Ons zoontje heeft ook KA, vanaf dat hij 3 maanden oud was begonnen met Neoc ...
Wij waren ook aangeraden om met yoghurt etc te beginnen alleen vind ik dit veel lastiger dan als je het met de melkpoeders doet dus sinds gister gewoon met melk poeder gaan introduceren en merk nu niks aan me zoontje. Ik bel morgen even het cb om te overleggen

één jaar geleden

Ik krijg juist het advies om voor 12maanden absoluut niet te beginnen met introduceren. Vreemd hoe de meningen verschillen. Krijgen jullie dan advies via cb of kinderarts? Overigens gaf pepti hier 2 weken terug ook een heftige reactie. Donderdag starten met neocate introduceren en dat vind ik na de reactie op pepti al mega spannend.

één jaar geleden

Reactie op Pdb0207

Wij waren ook aangeraden om met yoghurt etc te beginnen alleen vind ik dit ...
Ja dat begrijp ik.. heb je nog tips gekregen van het cb?

één jaar geleden

Reactie op Col22

Ik krijg juist het advies om voor 12maanden absoluut niet te beginnen met i ...
Ik denk dat het advies ook afhangt van de klachten van je kindje en waar ze het wel goed op doen? Jij zegt dat je kindje al reageert op pepti. Hier zitten nog verknipte koemelkeiwitten in; mijn dochtertje kan dit wel drinken (drinkt dit vanaf dat ze 5 weken is). Ik denk daarom misschien ook het advies nog niet te gaan provoceren. Al helemaal omdat je dat eigenlijk 2 weken terug met de pepti dus nog gedaan hebt :). Waarom vind je neocate geven spannend? Hier zit helemaal geen koemelkeiwit meer in. Dus kan wat dat betreft niet mis gaan?

één jaar geleden

Ik heb volgende week een afspraak bij de diëtiste om met de melkladder te gaan starten. Ik ben benieuwd, maar ik verwacht niet dat hij er al overheen is. We moesten eigenlijk met 9 maanden starten, maar toen was hij een keer door een paar druppels melk gekropen waar hij al flink op reageerde. Dus daarom hebben we het een maandje uitgesteld.

één jaar geleden

Reactie op MWalsma

Ik denk dat het advies ook afhangt van de klachten van je kindje en waar ze ...
Vooral door de reactie op pepti denk ik. Had na maanden rust ineens weer een huilbaby. Ondanks dat ik weet dat neocate volledig koemelkvrij is voelt het toch dubbel om wat nieuws te geven. Dat van dat verschil in advies is natuurlijk ook zo. En misschien ook nog afhankelijk van de datum van diagnose. Wij waren er met 3/4 maanden zelf wel uit dat het kma was. Maar zaten pas met 8 maanden bij de kinderarts en kunnen volgende week met 10maanden naar de diëtiste vanwege de wachttijden.