53 Reacties

2 maanden geleden

Een onverwacht lichtpuntje vannacht: ik heb voor het eerst live kunnen videobellen met mijn beste vriendin/meter van mijn dochtertje die een paar weken op reis is naar de andere kant van de wereld. 3 happy midnight ladies hier 💛 Nog een kwartiertje en ik probeer ons dametje weer in bed te krijgen. Hopelijk niet te enthousiast geworden door haar tantie te zien op het schermpje 😅

2 maanden geleden

Hier is onze 'tactiek' om haar bij ons te nemen en te doen alsof wij slapen. Alles donker houden en rustig blijven. Meestal valt ze dan wel na eventjes weer in slaap. Nadeel is dat ik dan dus niet eventjes m'n gsm kan nemen ;P Vannacht lukte het niet --- wakker van 3u30 tot rond 6u om 20min geleden gewekt te worden door m'n wekker. Zij sliep volgens mij goed dus wou uit de kamer sluipen zodat zij nog wat kon slapen en ik eerst eventjes rustig de ochtend kon starten, maar nee hoor zit nu op toilet met een kleine peuter die mijn bh aan mijn benen wilt aandoen om te 'helpen'😅

2 maanden geleden

Reactie op Famperientje

Hier is onze 'tactiek' om haar bij ons te nemen en te doen alsof wij slapen ...
Wel goed dat het soms lukt op die manier! Hahaha die helpende handjes, zo goed bedoeld altijd 😅

2 maanden geleden

Moeite met wakker blijven vannacht... Voelt soms een beetje zoals een film kijken wanneer je erg moe bent: "Eventjes luisteren, kijken met mijn ogen dicht." Aaah toch maar beter met open ogen kijken 😅

2 maanden geleden

Back at it maar deze nacht heeft ze koorts en een piepende ademhaling 🤒😟

2 maanden geleden

Ik ben echt moe maar ben de hele tijd aan het piekeren en na denken over werk

2 maanden geleden

Reactie op Kim Middelkoop

Ik ben echt moe maar ben de hele tijd aan het piekeren en na denken over we ...
Wat bij mij helpt om zelf in slaap te vallen, is een vorm van meditatie. Je gaat op je rug liggen z'n focust je op een bepaald punt in je lichaam (bvb je kleine linkerteen) tot je dit punt in je lichaam heel erg voelt en je er erg bewust van bent. Wanneer dit lukt "wandel" je als het ware je lichaam af, steeds je focus verleggen. Teen per teen naar je hiel, achillespees, kuit enz enz... Bewust worden van je lichaam helpt om je focus te verschuiven en de gedachten uit te schakelen. Hopelijk helpt deze tip voor jou!

2 maanden geleden

Reactie op Camille_

Wat bij mij helpt om zelf in slaap te vallen, is een vorm van meditatie. Je ...
Ja klopt dat werkt 9 van de 10 keer ook heel goed voor mij maar op een of andere manier nu niet

2 maanden geleden

Reactie op Camille_

Wat bij mij helpt om zelf in slaap te vallen, is een vorm van meditatie. Je ...
Wel bedankt voor de tip trouwens

2 maanden geleden

Reactie op Camille_

Back at it maar deze nacht heeft ze koorts en een piepende ademhaling 🤒😟
Vervelend dat je dochtertje niet lekker is wat bij ons helpt is om voor het slapen Luuf op te smeren dat maakt de luchtwegen wat groter

2 maanden geleden

Ja klopt dat werkt 9 van de 10 keer ook heel goed voor mij maar op een of a ...
Oh spijtig. Heb je zin om alles even eruit te gooien? Ik ben vermoedelijk toch nog even op.

2 maanden geleden

Vervelend dat je dochtertje niet lekker is wat bij ons helpt is om voor het ...
Precies iets waarvan ik nog nooit gehoord heb. Denk niet dat dit gekend is in België. Ik heb morgen al een afspraak staan bij de huisarts. Hopelijk geen RSV, want ik zit nog met een baby'tje van 5m (net vorige week gevaccineerd wel)...

2 maanden geleden

Reactie op Camille_

Oh spijtig. Heb je zin om alles even eruit te gooien? Ik ben vermoedelijk t ...
Ik heb een mannelijke collega ( ruim 30 jaar ouder) die sinds ik aangeboden heb een dienst over te nemen zodat hij bij de verjaardag van zijn kleinkind kan zijn alle maal rare appjes naar mij stuurt in de zin van fleurten en in de zin van verliefd. En daarbij heeft hij vandaag tijdens het werk ook aan mijn haar geroken toen ik iets aan het pakken was uit een bak die hoger was dan mij en waarbij ik perongeluk tegen hem aanstoot en toen ik klaar was met werk kreeg ik allemaal appjes met kus emoties erachter. Heb het gelijk bij de afdelingsmanager neer gelegd en die gaat morgen in gesprek met hem maar toch voel me er niet echt lekker bij

2 maanden geleden

Reactie op Camille_

Precies iets waarvan ik nog nooit gehoord heb. Denk niet dat dit gekend is ...
Oh vervelend als je wil kan ik er wel eentje morgen naar je toe sturen ik moet morgen toch langs de winkel.

2 maanden geleden

Dit is het trouwens

2 maanden geleden

Ik heb een mannelijke collega ( ruim 30 jaar ouder) die sinds ik aangeboden ...
Oh bah, wat een nare en ongemakkelijke situatie! Goed dat je het gemeld hebt bij je afdelingshoofd want dit kan écht niet. You did the right thing. Niet over twijfelen, en het schuldgevoel zou eigenlijk bij hem moeten zitten en niet bij jou! Vraag zeker feedback na het gesprek en wat eraan gedaan wordt. Naast je plichten als werknemer heb je evengoed rechten en recht op een veilige werkplek is daar één van. Veel steun van mij alvast 💛

2 maanden geleden

Oh vervelend als je wil kan ik er wel eentje morgen naar je toe sturen ik m ...
Is superlief, maar ik ga eerst sowieso eens langs de huisarts. Via plein kan ik er wel aan raken. Bedankt voor de tip! 😊

2 maanden geleden

Reactie op Camille_

Oh bah, wat een nare en ongemakkelijke situatie! Goed dat je het gemeld heb ...
Dankjewel ik krijg morgen nadat ze een gesprek hebben gehad meer te horen gelukkig hoef ik aan komend weekend daar niet te werken en is het pas weer over 3 weken dat ik die collega weer zie maar toch zit niet helemaal lekker

2 maanden geleden

Dankjewel ik krijg morgen nadat ze een gesprek hebben gehad meer te horen g ...
Begrijpelijk dat je erover piekert. Hopelijk komt je collega na het gesprek tot inzicht. Als hij een beetje fatsoen heeft, komt hij zich hopelijk verontschuldigen. Bij grotere bedrijven heb je meestal ook wel een vertrouwenspersoon, preventieadviseur of HR waarop je kunt terugvallen. Zoiets mag alleszins niet blijven gebeuren! Wij proberen de slaap nog eens te vatten, heel veel succes morgen! Ik wens je nog wat nachtrust toe en een berg positieve vibes 😘

2 maanden geleden

Reactie op Camille_

Begrijpelijk dat je erover piekert. Hopelijk komt je collega na het gesprek ...
Dankjewel jij ook weltrusten en bedankt voor het luisteren/ lezen lucht heel erg op