9 Reacties

één jaar geleden

Van hoe laat tot hoe laat is haar ochtend dutje en hoe laat doe je haar in de middag weer in bed? Misschien zit dat omdat ze ook wat ouder wordt te dicht op elkaar?

één jaar geleden

Misschien nog maar toe aan 1 slaapje?

één jaar geleden

Ze gaat rond 9 uur naar bed. Afhankelijk van signalen en hoelaat ze wakker werd (ergens tussen 6 en 7). Veelal slaapt ze dan 1,5 uur. Dan na zo'n 3 3,5 uur weer naar bed. Ze geeft dan echt vermoeidheidssignalen.

één jaar geleden

Mijn dochter is van 16-12 en heeft precies hetzelfde.. slaapjes veel korter, maar nog wel moe zijn. ‘S ochtends maar halfuurtje en ‘s middags met moeite 1,5 uur. Hier geef ik de schuld aan tandjes/verkoudheid etc, maaar… nu denk ik toch ook… zou het sprong 7 zijn? Normaal een goede slaper overdag en inderdaad ook 3 uurtjes er tussen en dan echt signalen vertonen.

één jaar geleden

Mijn zoontje is ook van 23-12😊 Hij doet op de opvang twee lange slaapjes. Maar omdat hij dan wakker moet worden als de wekker gaat is hij ook al/ nog moe en gaat dan al vrij vlot na aankomst een bedje in. Thuis doet hij echter regelmatig pas in de middag een slaapje en blijft het daar dan bij. Of twee keer maar heel kort.

één jaar geleden

Hier ook een meisje van 23-12. Haar middagdutje mislukt heel vaak de laatste week/weken. ‘S morgens slaapt ze 45minuten tot maximaal 60 minuten. ‘S middags slaapt ze soms maar 50 minuten. Zoals vandaag. 🥺 Ze is dan ook erg vervelend/jengelig/zeurderig. Met moeite hou ik haar dan op. Een eerder dutje lukt gewoon niet. Erg lastig. Is het sprong 7? Of nog de 9 maanden slaapregressie? Of toch die vervelende kiezen die doorkomen.. lastig is het wel 🤯

één jaar geleden

Reactie op CRLS2010

Hier ook een meisje van 23-12. Haar middagdutje mislukt heel vaak de laatst ...
Eerder dutje = derde dutje

één jaar geleden

Misschien komt dit omdat de ochtend slaapjes te lang zijn? Dat die zoveel slaapdrang wegneemt voor een langer en herstellend middagdutje. Hier wordt ze wakker ergens rond 6:30. Gaat 9:30 tot 10:00 naar bed, maak haar wakker en dan van 13 tot ik haar om 15u wakker maak.

één jaar geleden

Reactie op lauraaaa-24

Misschien komt dit omdat de ochtend slaapjes te lang zijn? Dat die zoveel s ...
Hier precies zo! En 4 uur na het middag dutje weer op bed s avonds