18 Reacties

2 maanden geleden

Ik volg. Sinds enkele weken dezelfde strijd met onze dochter van 3 jaar.... Ook al alles geprobeerd (kwaad zijn, negerrn, straffen en belonen...)

2 maanden geleden

Hier helaas precies hetzelfde… heb hem net eindelijk in slaap gekregen. Ook alles al geprobeerd. Dit duurt nu al weken en heb echt geen idee wat we ermee aan moeten 🤷🏼‍♀️

2 maanden geleden

Korter dutje overdag? Iets later naar bed? Hier was het heel lang half 8, nu weer verschoven naar 7 uur. Voor bedtijd insteken op samen spelen, klieren, stoeien. Alle energie eruit en verbinden! Hier helpt het tegenwoordig heel goed om haar zelf wat regie te geven. Zo wil ze graag op schoot tandenpoetsen ipv op de verschoonkussen. Het helpt ook om te zeggen dat papa en mama altijd dichtbij zijn en ook lekker gaan slapen. Soms haalt ze er zelf nog opa en oma bij, haar knuffels, haar speelgoed. Blijf herhalen dat echt iedereen gaat slapen en dat papa mama dichtbij zijn. Dat we beneden zijn en ik vertel altijd wat de volgende dag is. Gastouder/met papa of mama spelen etc. Op 2 jaar zit weer verlatingsangst, dit zorgt er vaak voor dat de nacht spannend is. Misschien helpt het om de deur een stukje open te doen en wat te rommelen op de gang/andere kamers?

2 maanden geleden

Oh wij hadden dit ook echt maaaanden! Om gek van te worden. Ergens zag ik de tip voorbijkomen dat je je ritueel doet zoals normaal en van te voren uitlegt dat je je kind gaat leren alleen/zelf te slapen. Dus heel duidelijk uitleggen dat papa en mama beneden zijn en ze zelf moeten gaan leren slapen. Wij vroegen of ze de deur open of dicht wilde zodat ze zelf een keuze had die ze kon maken. De deur bleef open en dan gingen wij naar beneden. We zeiden tegen onze dochter dat we na 5 minuutjes even zouden komen kijken. Dit deden we dus dan ook. Even een aai over haar bol, kusje geven en weer naar beneden voor 7 minuutjes. Telkens uitleggen dat je dus terugkomt om te kijken. Na 7 minuten weer naar boven, aai over de bol, kusje en weer weg. Dan 9 minuten beneden blijven. Op een gegeven moment was het stil en zijn we niet meer naar boven gegaan. Voordat we zelf naar bed gaan, doen we haar deur dicht. In de ochtend vertelden we dan dat we nog waren komen kijken maar dat ze al sliep en dat we heel trots op haar zijn dat ze wat nieuws geleerd heeft. Het heeft 2 avonden geduurd tot 9 minuten (wel echt met huilen en krijsen) en nu gaat ze gewoon slapen zonder gedoe, een hele verademing! Misschien heb je hier wat aan🍀

2 maanden geleden

Reactie op Vlindertje3

Korter dutje overdag? Iets later naar bed? Hier was het heel lang half 8, n ...
Hoe lang slaapt jou dochtertje nu nog overdag als ik vragen mag?

2 maanden geleden

Reactie op July2020

Hoe lang slaapt jou dochtertje nu nog overdag als ik vragen mag?
Wij hebben een kind dat al van baby af aan bizar veel slaapt. Overdag nu tussen 1.5 en 2.5 uur. In de nacht een uur of 10 met een uitschieter naar 12 uur. Vandaag weigerde ze toevallig haar dutje.

2 maanden geleden

Reactie op Vlindertje3

Wij hebben een kind dat al van baby af aan bizar veel slaapt. Overdag nu tu ...
Overigens vergeten te zeggen dat ze altijd tussen 19 en 1930 uur naar bed gaat. Ze kan dan in bed gerust nog een uur tot twee uur liggen kletsen of zelf boekjes lezen. Nu ze meer kan praten is het overduidelijk dat ze de dag aan het verwerken is. Af en toe vang ik woordjes op en herken dan dingen van de dag. Als ze binnen een half uur slaapt wordt ze eigenlijk altijd na een uur huilend wakker. Alsof ze dan té moe was ofzo, heel gek.

2 maanden geleden

Reactie op Vlindertje3

Overigens vergeten te zeggen dat ze altijd tussen 19 en 1930 uur naar bed g ...
Bedankt voor je reactie! Ons zoontje slaapt overdag ook zo’n 1,5-2 uur, maar heeft nog nooit een goede nacht gehad 🫣 altijd is er wel drama in avond of nacht, maar de laatste tijd is het echt extreem. Heb al overdag geen, kort of lang dutje geprobeerd maar dat lijkt geen verschil te makeb

2 maanden geleden

hoi hoi Hier hadden wij ook t zelfde probleem! Wij hebben dit aangekaart bij de huisarts en zijn gestart met melatonine tabletjes 0,25 mg ( half tabletje ) dit 30/45 min voordat hij naar bed moet geven met een hapje magere kwark ofs! Hij word dan rustiger en moeier Het naar bed brengen gaat dan ook direct makkelijk! zonder strijd. Zonder huilen, en het geeft hem echt veel meer rust! wij doen t niet iedere dag! Maar het heeft hier echt geholpen!

2 maanden geleden

Reactie op BiRu1993

Ik volg. Sinds enkele weken dezelfde strijd met onze dochter van 3 jaar.... ...
Het is hier van kleins af aan al drama.. zelf in slaap vallen en weglopen lukt echt maar zelden..

2 maanden geleden

Reactie op July2020

Hier helaas precies hetzelfde… heb hem net eindelijk in slaap gekregen. Ook ...
Zo vermoeiend hè? Ergens blij te lezen dat we meer in dit schuitje zitten maar jeetje.. wat moet je er mee hè

2 maanden geleden

Reactie op Vlindertje3

Korter dutje overdag? Iets later naar bed? Hier was het heel lang half 8, n ...
Thanks voor de goeie tips! Misschien moeten we idd het meer uitleggen en melden dag iedereen gaat slapen.

2 maanden geleden

Reactie op Roosdecember2022

Oh wij hadden dit ook echt maaaanden! Om gek van te worden. Ergens zag ik d ...
Heel fijn dank je wel! Hij begrijpt wel alles dus dit is misschien wel een hele goeie! Hoop dat dit gaat helpen. Het is nu 2120 en meneer slaapt nog niet.. overigens vandaag koorts en 2,5 u in de middag, dus het ritme is even verstoord gok ik.

2 maanden geleden

Reactie op kristelmerk

hoi hoi Hier hadden wij ook t zelfde probleem! Wij hebben dit aangekaart ...
Hee, Oh wat goed! Ik heb hier nog nooit van gehoord maar wel fijn te weten dat dit een optie kan zijn. Soms denk ik, hij is niet moe genoeg, als baby sliep die ook al weinig en ging snel naar 2 dutjes. Maar een strijd is t hier heel vaak wel.. of meneer wilt alleen maar papa

2 maanden geleden

Reactie op BABY-2022-dec

Zo vermoeiend hè? Ergens blij te lezen dat we meer in dit schuitje zitten m ...
Ja niet fijn, maar ergens wel goed te weten dat we niet de enigste zijn 😉 Overigens heb ik hem vanavond zo weg kunnen leggen en hem niet meer gehoord, we waren enorm verbaasd!! Hopelijk zet hij dit zo voort

2 maanden geleden

Reactie op Roosdecember2022

Oh wij hadden dit ook echt maaaanden! Om gek van te worden. Ergens zag ik d ...
Hoe oud was ze toen je hiermee begon ?

één maand geleden

Reactie op iiemx

Hoe oud was ze toen je hiermee begon ?
20 maanden denk ik, toen dachten we dat ze het concept wel zou begrijpen!