12 Reacties

7 maanden geleden

Minder leuk verhaal: mijn dochter was net een jaar oud (ik gaf nog 2x per dag bv) toen ik 4 dagen goed ziek was van een buikgriep. 4 dagen niks kunnen eten en toen stopte mijn productie. Ik was eigenlijk van plan om geleidelijk naar 1x per dag te gaan en dan te stoppen als ze ongeveer anderhalf zou zijn.

7 maanden geleden

Wat zonde dat je man er op die manier naar kijkt! Ik zou vooral belangrijk vinden wat jij zelf wil ..

7 maanden geleden

hier hetzelfde verhaal alleen heb ik er mijn hele schoonfamilie erbij . ik ben zelf ook van mening dat ze het tot 2 jaar zo vaak mag hebben als ze wilt en tegen die tijd echt wel te gaan afbouwen.

7 maanden geleden

Ik voed mijn zoontje ook nog steeds. Advies is ook tot 2 jaar doorvoeden dus je zou het altijd nog daarop kunnen gooien. Ik zou doen wat voor jou goed voelt! Jij bent degene die voedt niet hij, kijkt ie maar lekker de andere kant op zou ik zeggen. T is het allerbeste wat je je kindje kan geven qua voeding! 🫶

7 maanden geleden

mijn zoontje is nu 13 maanden. ik vind het zo speciaal en fijn als hij komt vragen om te drinken. ofja mijn t shirt weer eens omhoog trekt en roept tiet tiet....... hahaha hij drinkt in de ochtend en de avond en heel af en toe nog in de middag. hij geeft dit zelf super goed aan. vandaag was de aller eerste keer dat mijn kleine ventje NIET wilde drinken........ ik kan wel janken........ nooit gedacht dat ik dit zo erg zou vinden. je moet doen wat voor jou goed voelt! ik snap dat het moeilijk is en ik zou ook beginnen te twijfelen als mijn vriend dit zou zeggen.

7 maanden geleden

Hi! wat mooi dat het voeden nog zo goed gaat 😊. Hier ging het heeel natuurlijk. Tenminste, vind ik haha. Mevrouw groeide heel heftig in het begin en at ontzettend veel. CB hield haar daarom ook in de gaten want ze groeide inmens snel. Mijn borstvoeding bleek het niet bij te houden dus we gingen al snel over naar gecombineerde voeding. Ik heb borstvoeding kunnen geven tot 6 maanden. Ze kwam eigenlijk zelf steeds minder en dronk steeds korter aan de borst. Ze vond vast eten al heel snel heel lekker en leuk. Uiteindelijk is het dus heel gemakkelijk en natuurlijk gestopt! Daar was ik erg blij mee. En ja. Tips? Als jij het nog graag doet, zou ik toch je man confronteren met de vraag of hij het echt erg vindt of dat hij zich geneert voor de omgeving ofzo. Zet je kind centraal en heb lekker schijt aan de rest 😘

7 maanden geleden

Mijn oudste bouwde rond 1,5jaar af naar alleen een ochtend en avondvoeding en vanaf 2jaar alleen nog een avondvoeding. Uiteindelijk moest ik aan de doxycycline en heb ik hem uitgelegd dat hij 2 weken niet mocht drinken. Was van beide kanten goed, hij heeft daarna ook niet meer gedronken. Met de jongste nu ook bijna 14 maanden onderweg. Maar heel lastig als je man je niet steunt!

7 maanden geleden

Ik heb geen tips over natuurlijk stoppen want we zijn hier ook nog bezig (bijna 14 maanden). Ik geef je wel gelijk dat je niet moet stoppen alleen omdat je man het gek vindt! Want daar zou je spijt van krijgen denk ik. Het is zo jammer dat de maatschappij het raar vindt terwijl het biologisch gezien heel normaal is. Er zijn veel argumenten om langer te voeden maar een overtuigende vind ik dat je met borstvoeding antistoffen doorgeeft aan je kindje en dat het haar immuunsysteem ondersteunt.

VRIEND

7 maanden geleden

Wat ontzettend vervelend dat je niet op één lijn met je man hierover zit. Ik zou niet stoppen omdat hij het raar vindt. Dat is echt de minst legitieme reden in mijn ogen. Er wordt niet voor niets geadviseerd minimaal twee jaar door te gaan met borstvoeding (als dat mogelijk is). De natuurlijke speenleeftijd bij mensen ligt nog hoger (tussen de 2,5 jaar en 7 jaar). Dus het is echt niks geks dat je nog borstvoeding geeft. Het heeft zelfs nog heel veel voordelen voor jou en je kind. Jammer genoeg is onze maatschappij er niet op ingericht en heeft iedereen er een oordeel over. Ik geef nu bij mijn tweede kind ook al 14 maanden borstvoeding. Bij onze eerste ruim twee jaar. Toen ik opnieuw zwanger werd, stopte mijn productie. Ik gaf toen alleen nog ‘‘s avonds voor het slapen borstvoeding. Ik merkte dat ik nog weinig melk had, en kondigde dat aan bij onze dochter. ‘De melk is bijna op, binnenkort stoppen we.’ De daaropvolgende avonden liet ik haar steeds korter drinken en telde ik aan het einde van een voeding af van 5 naar 0. Dat was een paar avonden zo en daarna was het goed. Toen haar broertje geboren werd en borstvoeding kreeg, heeft ze er ook nooit meer om gevraagd. Succes! En volg je gevoel!

7 maanden geleden

Voeden op 4 jaar is super natuurlijk ookal zijn we dat niet gewend. Je man heeft er niks over te zeggen en kan beter z’n mond houden! Je doet t goed! ❤️ Mijn dochter is ook 14 maanden en drinkt nog de hele dag en nacht door. ‘s nachts hangt ze letterlijk aan mn borst haha

7 maanden geleden

Reactie op esmeedupee

Voeden op 4 jaar is super natuurlijk ookal zijn we dat niet gewend. Je man ...
Niets over te zeggen vind ik wel erg kort door de bocht, het is ook zijn kind dus er moet ruimte zijn voor dialoog en eventueel discussie. Ik ben echter wel van mening dat jij hier dus ook iets over te zeggen hebt, en er dus een compromis gevonden moet worden. Wellicht is kolven een idee? Dat ze gewoon uit een beker kan drinken en hij dit wellicht minder ongemakkelijk vindt? Ik vind zijn beweegredenen persoonlijk wel vreemd, maar dat doet niet terzake en ik oordeel er ook niet over. Hier moeten jullie samen uitkomen.

7 maanden geleden

Heeft je man enig idee over de enorme gezondheidsvoordelen van borstvoeding voor je dochter? Als je die kent kun je dochter toch niet weigeren? Ik zou ze opzoeken en uitprinten voor hem. Hem uitleggen dat hij een slechte vader is als hij zijn dochter deze voordelen ontneemt. En jij verdient een medaille omdat je het al zolang volhoudt. Go mama!