19 Reacties

茅茅n jaar geleden

Geen tips, alleen misschien een kleine geruststelling; de mijne is 9 maanden en houdt er ook niet van. Rollen doet ze wel, alleen over rechts dus ze gaat ongeveer 2 kant op馃槄. Verder niks. Maar heb nog een ouder zoontje dus vind het eigenlijk nog wel heerlijk dat ze niet alle kanten opgaat nog. Komt echt goed! Het kan ineens heel snel gaan, terwijl we nu denken dat het nog even duurt 馃槉

茅茅n jaar geleden

* 1 kant op

茅茅n jaar geleden

Hier 9 maanden, rolt wel, maar geen kruipen of zitten nog. Komt vanzelf wel

茅茅n jaar geleden

Hier ook bijna 9 maanden en rolt ook alleen nog maar. Heeft ook een hekel aan tummytime. Maar ben ook wel benieuwd hoe je m toch een beetje kan stimuleren meer te gaan willen bewegen :)

茅茅n jaar geleden

Onze dochter is nu 8,5 maand en kroop ook niet. Ze kan heel makkelijk rollen en draait op haar buik ook rondjes. Ook tijgeren doet ze niet, zodra ze op haar buik ligt: armen omhoog en krijsen. Zitten en staan gaat overigens super goed, doet ze zelfstandig. Ik ben naar de osteopaat gegaan, ze zat iets wat vast in haar rug, maar niet zoveel dat dat de oorzaak kon zijn. Advies gekregen om haar op een rond kussen te leggen, op je knie en vooral niet te veel speelgoed neer te leggen. Als het binnen 1 a 2 maanden niet beter zou gaan, moesten we naar de fysio omdat als ze eenmaal het bilschuiven of lopen door had, ze niet meer ging kruipen en je wilt voor de motoriek toch dat ze dat gaat doen. Inmiddels ligt ze nooit meer op haar buik, maar gaat ze wel vanuit zit naar de kruiphouding en kruipt ze, nog heel langzaam, heel de woonkamer door

茅茅n jaar geleden

Helaas ook geen tips, hier 8,5 maand. En stapt aan de rand van de box of aan een hand heel het huis door. Maar kruipen wordt ze heel boos van. Laatst zag ze de koektrommel staan en had ze niets om aan vast te houden. Toen kon ze ineens wel kruipen, om een koekje te gaan stelen. Sindsdien houden we de koektrommel voor馃槀 #loedermoeder

茅茅n jaar geleden

Reactie op Fghj

Helaas ook geen tips, hier 8,5 maand. En stapt aan de rand van de box of aa ...
Hahaha njah in elk geval iets wat motiveert! Hier stapt ze ook nog niet. Wil wel heel graag klimmen en als we haar vasthouden probeert ze wel te staan

茅茅n jaar geleden

Reactie op TAAA

Hahaha njah in elk geval iets wat motiveert! Hier stapt ze ook nog niet. Wi ...
*was nog niet klaar hahaha* maar zelfstandig allemaal nog niet. Ze kan al wel heel langzaam bewegen maar vind het gewoon verschrikkelijk haha.. ben ook bang dat ze hierdoor misschien het kruipen zal overslaan. Ze kan ook gewoon laat zijn natuurlijk. Zichzelf optrekken lukt ook nog niet echt

茅茅n jaar geleden

Reactie op TAAA

*was nog niet klaar hahaha* maar zelfstandig allemaal nog niet. Ze kan al w ...
Kruipen overslaan is ook geen drama. Het zou gevolgen kunnen hebben, maar niks heftigs geloof ik. Ik heb zelf ook niet gekropen, toen moest ik met de fysio gaan leren kruipen toen ik al liep. Had ik geeeeen zin in natuurlijk haha. Nooit meer gedaan en behalve dat ik best onhandig ben, is er motorisch echt niks mis 馃槀

茅茅n jaar geleden

Reactie op Stacey S

Hier ook bijna 9 maanden en rolt ook alleen nog maar. Heeft ook een hekel a ...
Ja precies! Rollen deed ze ook wel laat moet ik zeggen hoor. Mede doordat ze een hekel heeft aan tummytime haha. Komt hopelijk allemaal vanzelf. Maar nu moeten we haar constant of naast ons houden of vasthouden. Zou leuk zijn als ze een beetje haar eigen weg kan gaan馃槉

茅茅n jaar geleden

Ons zoontje is 8,5 maand en kruipt al eventjes, maar die heeft nooit vooruit getijgerd.. die ging naar achteren of om de as en toen ineens naar voren kruipen. En het ging echt ineens , had totaal niet verwacht dat hij het al zou kunnen, gewoon van het ene op het andere moment

茅茅n jaar geleden

Hier ook niet kruipen en ze haat het om op haar buik te liggen, wilt alleen maar zitten en soms al staan. Cb denkt ook dat ze de kruipfase overslaat maar dat maakt totaal niet uit, ga me er ook niet meer druk om maken elk kind doet het anders natuurlijk

茅茅n jaar geleden

Reactie op TAAA

Ja precies! Rollen deed ze ook wel laat moet ik zeggen hoor. Mede doordat z ...
Ja eens! Gelukkig kan hij wel heel goed en stevig rechtop zitten en dan zichzelf vermaken (hij kan doet totaal geen poging ook niet om zichzelf omhoog te duwen om te zitten) Maar merk ook frustratie bij m als ie niet bij speeltjes kan die buiten zijn bereik liggen. Ik laat m soms echt zelf moeite doen en we oefenen elke dag wel even s鈥檕chtends hoe hij wel ernaartoe kan gaan. Maar hij doet echt niks uit zichzelf hahaha

茅茅n jaar geleden

Reactie op Stacey S

Ja eens! Gelukkig kan hij wel heel goed en stevig rechtop zitten en dan zic ...
Hier ook precies hetzelfde mer mijn dochter van 9maanden. Super lui en wil de hele dag rechtop zitten en alles om zich heen bewonderen. Ik erger mij vooral aan de mensen die maar blijven benoemen dat ze laat is en dat er misschien iets mis is. Elk kind ontwikkeld zich op zijn/haar manier en als de tijd rijp is....gaat het allemaal vanzelf!

茅茅n jaar geleden

Wat wij een keer geprobeerd hebben is een grote doek onder haar buikje en dan optrekken aan de doek zachtjes zodat ze wat ondersteuning heeft en ze kan wennen aan de houding. Onze meid kroop al vrij snel dus weet niet of het geholpen heeft maar is misschien het proberen waard voor je?

茅茅n jaar geleden

Reactie op yenna 馃崁

Hier ook niet kruipen en ze haat het om op haar buik te liggen, wilt alleen ...
Oh grappig, cb zei bij ons juist dat ze wel een belangrijk stukje van de ontwikkeling zou missen als ze het kruipen zou overslaan.. nu heeft mijn vriend ook nooit gekropen en dat is gelukkig goed gekomen zover we weten hahaha

茅茅n jaar geleden

Reactie op TAAA

Oh grappig, cb zei bij ons juist dat ze wel een belangrijk stukje van de on ...
Ja apart dan h猫, maar ik volg gewoon lekker me kind.

茅茅n jaar geleden

Reactie op Lems-lems

Hier ook precies hetzelfde mer mijn dochter van 9maanden. Super lui en wil ...
Ze is echt niet laat hoor. Mijn eerste dochter liep met 14,5 maand en kroop pas bij de 11 maanden. Kan snel gaan opeens hoor. Mijn tweede dochter rolt alleen wat en zit graag (kan niet uit zichzelf hoor). Niemand die hier zegt dat ze laat is. Anders ene oor in andere oor uit zou ik zeggen. Ze is nu bijna 10 maanden. Komt echt allemaal vanzelf.

茅茅n jaar geleden

Inmiddels is onze kleine beginnen met kruipen en maakt al flinke meters! Ook het optrekken is begonnen!