4 Reacties

9 maanden geleden

Mijn baby ook geboren op 29-12 heeft hier ook last van. Ze dees eerst 2 dutjes per dag. Ze houdt zichzelf wakker en rond half 5 werd ze vaak moe en dan liet ik haar maar dutjes doen rond die tijd en dat resulteert wel in later naar bed willen. Ik vond dit niet leuk omdat haar ritme hierdoor weggaat, maar nu heeft ze vandaag wel weer een middagdutje gedaan en eergisteren tijdens het winkelen in de kinderwagen. Het verschilt per dag maar ik merk dat ze ook opeens weinig avondeten wil en haar slaapritme veranderd ook. Denk dat het met de leeftijd te maken heeft want hier lees ik heel veel over op fb en deze forums. Denk dat je maar op de behoefte van je kindje moet afgaan en wellicht een later dutje kan laten doen en voor het dutje een fruithapje kan geven zodat ze een volle maag heeft? En dan misschien wat later naar bed? Ik weet niet wat uitkomt voor jou en hoe je schema is natuurlijk xxx

9 maanden geleden

Ow geen tips maar t is alsof ik mezelf lees 😂. Onze dochter was (is) altijd een moeilijke slaper overdag. Wat hier sindskort lijkt te werken, is haar in de ochtend eerder weer naar bed brengen. Max 2u wakker en dan weer na bed, ook al lijkt ze niet moe..

9 maanden geleden

Hier wilde hij (14-12) ook overdag niet meer in zn bedje slapen, maar wel in onze armen als we in een stoel zaten. Na laatste bezoek CB 2,5week geleden, alle dutjes in ons bed, om hem tegelijkertijd zelf in slaap te leren vallen. Hij slaapt dus wel, maar zijn iets meer tijd kwijt. Ochtend blijf ik er meestal bij of fris me even op en maak hem na 20/25min slapen wakker. Middag zetten we de camera aan & gaan we weg als hij slaapt. 9/10x doet hij dan ook zn slaapje koppelen & maak hem uiterlijk 15u wakker, zodat hij niet te laat naar bed hoeft 😬 "hoe" even belangrijker dan "waar" .. maar zonder slaap of 1slaapje hier nog echt niet te doen.. misschien het proberen waard (als dit kan voor jullie natuurlijk)

9 maanden geleden

Reactie op Didjaa

Hier wilde hij (14-12) ook overdag niet meer in zn bedje slapen, maar wel i ...
Wij liggen er naast, geven een knuffeldoekje, maar hij wil ook altijd een hand over zn ogen/op zn wang, als hij eenmaal slaapt, kun je hem weghalen..